Filipe Albuquerque volt a leggyorsabb a daytonai 24 ĂłrĂĄs verseny harmadik szabadezĂ©sĂ©n, amely az elsĆ kettĆhöz hasonlĂłan trĂŒkkös idĆjĂĄrĂĄsi körĂŒlmĂ©nyek között zajlott, az eredmĂ©nyekbĆl Ăgy tovĂĄbbra sem feltĂ©tlenĂŒl lehet kiindulni.
Nem kedvezett az idĆjĂĄrĂĄs csĂŒtörtökön a daytonai 24 ĂłrĂĄs verseny mezĆnyĂ©nek: azok utĂĄn, hogy az elsĆ Ă©s a mĂĄsodik szabadedzĂ©s is rĂ©szben vizes körĂŒlmĂ©nyek között zajlott, a mĂĄr sötĂ©tben megtartott harmadik gyakorlĂĄson is nedves, csĂșszĂłs pĂĄlya fogadta a csapatokat.
A 105 perces gyakorlĂĄs legjobb idejĂ©t röviddel az elsĆ Ăłra vĂ©ge utĂĄn a tavalyi gyĆztes Konica Minolta Acura egyik pilĂłtĂĄja, Filipe Albuquerque autĂłzta 1:48.730-cal. A portugĂĄl sofĆr a szombat este rajtolĂł versenyen majd Ricky Taylorral, Will Stevensszel Ă©s Alexander Rossival osztozik a 10-es rajtszĂĄmĂș Acura DPi-on. Albuquerque több mint hĂ©t tizeddel verte a teljes mezĆnyt, hozzĂĄ legközelebb Ălex Palou tudott Ă©rni, aki a 2. helyre hozta be a 01-es Ganassi Cadillacet, mĂg a 3. helyen a fĂ©lidĆig vezetĆ Meyer Shank Acura vĂ©gzett Tom Blomqvisttal.
LMP2-ben a G-Drive vĂ©gzett az Ă©len, Luca Ghiotto a legjobb körĂ©n mindössze 14 ezreddel maradt el BlomqvisttĂłl, Ăgy megszerezte az abszolĂșt 4. helyet, a P2-es pilĂłtĂĄk közĂŒl rĂĄadĂĄsul Ć volt az egyetlen, aki be tudott menni 1:51 alĂĄ. Mögötte Ferdinand Habsburg (Tower Motorsport) Ă©s az elsĆ szabadedzĂ©st meglepetĂ©sre megnyerĆ Patricio O’Ward (DragonSpeed) vĂ©geztek. Az LMP3-as kategĂłria Ă©rtĂ©kelĂ©sĂ©t magasan a MĂŒhlner Motorsports America nyerte, a belga tinĂ©dzser, Ugo de Wilde majdnem kĂ©t mĂĄsodpercet adott a gĂ©posztĂĄlyon belĂŒl mögötte vĂ©gzĆ Sebastian Priaulx-nak, Ă©s megverte a GTD- Ă©s a GTD Pro-kategĂłriĂĄk gyĆzteseit is. UtĂłbbi kĂ©t gĂ©posztĂĄlyban egyarĂĄnt Mercedes siker szĂŒletett, Pro-ban a 97-es WeatherTech Racing-, mĂg a “sima” GTD-ben a 75-ös Sun Energy 1 Racing autĂł nyert. A legjobb köröket Daniel Juncadella Ă©s Raffaele Marciello jegyeztĂ©k.
Részletes eredmények
A 61 autĂłbĂłl 54-en teljesĂtettek mĂ©rt kört. A kĂ©t Action Express Cadillac, a kĂ©t Heart of Racing Aston Martin, a KCMG Porsche Ă©s a 25-ös BMW egyĂĄltalĂĄn nem volt a pĂĄlyĂĄn, mĂg a 02-es Ganassi Cadillac kiment ugyan kiprĂłbĂĄlni az autĂłt, de mĂ©rt kört nem futottak. A piros zĂĄszlĂł egyetlen alkalommal kerĂŒlt elĆ.