Több toyotás tesztet követően, végül teljes WEC szezont fut a francia ralimágus, még ha nem is ott, ahol a legtöbben vártuk. Közben pedig végleges lett a belga WRT felállása is, ahol szintén vannak változások a korábbi sajtóértesülésekhez képest.
Miután megtudtuk, hogy idén nem fut teljes WRC szezont Ogier, egy komoly találgatáshullám indult a francia 2022-es terveit illetően. A két héttel ezelőtti Monte Carlo-ralit másodikként záró nyolcszoros-bajnok pontos WRC terveit jelenleg még nem tudjuk. Annyi biztos, hogy a februári svéd fordulótól Esapekka Lappi veszi át a helyét, és elvileg még 4 ralira térne vissza a francia zseni, leghamarabb Portugáliában, májusban. Ezeknek a találgatásoknak lett vége ma délután, az 1-es rajtszámú Richard Mille Racing (Signature) bejelentésével. Amikor kihirdették a WEC nevezőlistáját, az Orecaban a francia női versenyző, Lilou Wadoux lett csupán megerősítve. Lilou, aki az Alpine Elf Europa-kupa első női győztese, sokunk számára egy 2019-es TCR Europe balesetről ugorhat be, amikor Spában a Peugeot-ját fejreállította, és rommátörte a túl lelkes Abdulla Al-Khelaifi manővere.
Az autó tavaly (és két éve az ELMS-ben) a női egységet adta a mezőnynek, ez azonban idénre megváltozik – kérdés, hogy Tatiana Calderón IndyCar-ba igazolása miatt-e? – és Lilou lesz az egyetlen hölgytagja az Orecanak. Ugyanis ebbe az autóba ül be teljes szezonra Sébastien Ogier, és kíváncsian várjuk eredményeit. Harmadik váltótársuk is francia lesz, Charles Milesi személyében, aki 2021-ben LMP2-es bajnok volt a WRT-vel, idénre viszont távoznia kellett Robin Frijns és Habsburg Ferdinand oldaláról, hiszen ő is megkapta az arany minősítést.
A belgák idei felállására térve, amikor a hónap elején bejelentették, hogy Sean Gelael átül a JOTA-tól a WRT-hez, a Motorsport arról számolt be, hogy gyanúsan Stoffel Vandoorne és Tom Blomqvist is érkezik vele. Nos, a legjobb források is tévedhetnek, hiszen sem a friss daytonai győztes Blomqvist – aki teljes IMSA idényre készül – sem pedig a Formula E-ben a Mercedest erősítő belga nem voltak ott a WRT versenyzőlistáján.
Gelael egyik váltótársa a 31-es Orecaban, a Formula E-ben szintén futó Robin Frijns lesz, aki megmarad a tavalyi trióból. Kettőjük mellé pedig igazi sztárt ültet a belga gárda. Az elektromos szériát idén a DTM visszatérés kedvéért elhagyó, René Rastról van ugyanis szó. A Daytonában a G-Drive színeiben induló német esetében ugyan úgy az Audi LMDh programjára való készülés része lehet mindez, mint Nico Müllernél az idei WEC idény.
A csapat másik Orecajaba eredetileg az angolai/portugál Rui Andrade volt bejelentve. A fiatal versenyző Habsburg Ferdinand (illetve Louis Delétraz – aki tavaly ELMS bajnok volt a WRT-vel, idén pedig a Premával futa WEC-ben – és John Farano) oldalán nagyot csatázott a hétvégén a daytonai LMP2-es kategória-győzelemért. A páros pedig a teljes szezonra is megmarad, hiszen Ferdinánd volt a ma bejelentett egyik versenyző a 41-es Orecaban. A trió harmadik tagja a francia Norman Nato lesz az idei WEC szezonban, aki végülis “marad” hiszen tavaly is a RealTeam versenyzője volt, a svájciak autóját pedig kvázi átveszi a WRT.
Én megkockáztatom, hogy LMP2-ben a valaha volt legerősebb WEC szezont elé nézünk.