Közzétették a sebringi 1000 mérföldes futam előzetes nevezési listáját, melyről többek között az is kiderült, hogy kik lesznek az egyetlen Glickenhaus hypercar pilótái!
A Scuderia Cameron Glickenhaus tavaly három WEC-fordulón, Portimãóban, Monzában és Le Mans-ban volt jelen. Portugáliában egy autóval mutatkoztak be, aztán Olaszországba és a francia klasszikusra már mindkét SCG 007 LMH-t elvitték, a bahreini dupla szezonzáróra viszont már nem utaztak el. A januárban nyilvánosságra hozott előzetes nevezési listán a Glickenhaus néhány jókora jogvitát követően már csak egy autóval szerepelt, melybe már akkor be is jelentették Olivier Plát, ma pedig hivatalossá vált, hogy a francia pilóta mellé Ryan Briscoe és Romain Dumas ülnek be.
🇺🇸 We are ready! Are you?
— Scuderia Cameron Glickenhaus (@Glickenhaus) February 1, 2022
March 18, Florida, U.S.A. #1000MSebring #glickenhaus pic.twitter.com/XiagXCqgVx
A három pilóta már tavaly is versenyzett a Glickenhaus színeiben, de ebben a felállásban együtt nem indultak (Briscoe Portimãóban és Le Mans-ban volt a 709-es egyik pilótája, míg Pla a 708-ast vezette az egység két futamán). A Glickenhaus WEC-programját menedzselő Luca Ciancetti a Motorsport.com-nak elmondta, hogy a Dumas–Pla páros valószínűleg az egész szezonban marad az autóban, a végleges felállásról azonban mindaddig nem határoznak, amíg el nem dől, hogy a másik autónak mi lesz a sorsa (az előzetes hírek szerint Sebringben és Spában egy autót indítanak, Le Mans-ra érkezik a második, a hátralévő három futamon pedig nagyrészt a BoP-től függ majd, hogy indul-e a második egység).
Azt mindenesetre megerősítette Ciancetti, hogy a tavalyi szezonról mind a hat pilótának (Pla, Briscoe és Dumas mellett Richard Westbrook, Pipo Derani és Franck Mailleux) van szerződése idénre is, a Spa-Francorchamps-i futamon pedig valószínűleg Derani fog ülni Dumas és Pla mellett – Westbrook és Mailleux biztosan nem, mert azon a hétvégén ők a nürburgringi 24 órás verseny kvalifikációs futamán vesznek majd részt. Amennyiben ez tényleg megvalósulna, akkor minden bizonnyal ez maradna a felállás Le Mans-ra is, ami azt jelentené, hogy a 24 órásra Briscoe visszakerülne tavalyi autójába, a 709-esbe, és mellé csatlakozna Westbrook és Mailleux.
Mivel a Peugeot már korábban bejelentette távolmaradását a sebringi szezonnyitótól, így négy Hypercar lesz az új idény első futamán (a Glickenhaus mellett két Toyota és az LMP1-es Alpine), összesen pedig 37 nevező lesz. Az Alpine még nem jelentette be, hogy ki lesz André Negrão két váltótársa – bár a hírek szerint Mathieu Vaxiviére és Nicolas Lapierre is marad –, míg a Toyota felállása már ismert, a csapatfőnöki szerepet kapó Kazuki Nakajimát Ryō Hirakawa váltja.
Korábbi WEC-híreinket ide kattintva elolvashatjátok!
Ami a többi kategóriát illeti: a négy Hypercar mellett tizenöt LMP2-es, öt GTE Pro és tizenhárom GTE Am nevező lesz, így jön össze a 37 egység. A P2-es géposztályban egyetlen kivétellel már az összes felállás ismert, egyedül azt nem tudjuk még, hogy a 26-os G-Drive Orecában ki lesz René Binder és James Allen harmadik váltótársa. GTE Pro-ban minden tiszta, míg a GTE Am kategóriában már minden autóba be van jelentve legalább egy versenyző, de itt még sok a kérdőjel.
A teljes nevezési lista
The first version of the 1000 Miles of Sebring entry list – the season-opener to the 2022 FIA World Endurance Championship which is celebrating its tenth anniversary this year – features a healthy grid of 37 cars.https://t.co/9aUwyotHCg #WEC #1000MSebring
— WEC (@FIAWEC) February 1, 2022