Hétvégén rendezik az Intercontinental GT Challenge sorozat novemberről elmaradt dél-afrikai futamát, amely noha az új szezon kezdetének is megfelelne, hivatalosan a 2021-es idény utolsó állomása lesz és a tavalyi bajnoki címet dönti el.
Novemberben jelentették be, hogy az omikron vírusmutáns megjelenése miatt nem tartják meg a kyalami 9 órás futamot, majd néhány nappal később az is kiderült, hogy az új időpont február elejére lett kitűzve. Noha a versenyt továbbra is a koronavírus árnyékában tartják, lesz egy csomó betétfutam, illetve nézők is bemehetnek – igaz, csak oltottak vagy 24 óránál nem régebbi, negatív PCR-teszttel rendelkezők. A kyalami 9 órás verseny története egyébként az 1960-as évekre nyúlik vissza, 2020-ban 37 év szünetet követően tért vissza a köztudatba, az előző két naptári évben viszont a COVID-19-pandémia miatt nem tudták megtartani. Az edzéseket és a kvalifikációkat csütörtökön és pénteken tartják, a fő attrakció, a 9 órás futam pedig szombaton, magyar idő szerint délben rajtol el Kyalamiban.
Az esemény egyébként része lesz a South African Endurance Series versenynaptárának is, ez utóbbi bajnoki pontjait az első óra végén az aktuális részeredménynek megfelelően osztják majd ki, és lesz több olyan egység is, amely 60 perc után a boxba vonul, hiszen ők az IGTC ponttáblázatán nem mérettetik meg magukat.
A részletes időterv
Magát a bajnokságot egyébként a korábbi versenypilóta, Stéphane Ratel szervezete (SRO) promótálja. Ahogy a neve (intercontinental) is mutatja, a bajnokság a világ kontinensein halad keresztül, a 2022-es idényben például az Ausztrália-Óceánia térséget a bathursti 12 órás, Európát a Spa-francorchamps-i 24 órás, Észak- és Dél-Amerikát az indianapolisi 8 órás, Afrikát pedig a kyalami 9 órás képviseli (egyedül Ázsiában nem lesz futam, a suzukai 1000 km-es futamot a járvány miatt kellett törölni idén is). A négy futam egy egész évre nem sok, de ez közel sem azt jelenti, hogy a versenyzők egyébként pihennek, hiszen a legtöbbeknek folyamatos elfoglaltsága van más szériákban. Sokan résztvevői az endurance-világbajnokságnak (WEC) és a WeatherTech sportautó bajnokságnak (többen a múlt hétvégi daytonai 24 óráson is ott voltak), de érkeznek állandó résztvevők a GT World Challenge Europe-ból, az Európai Le Mans-szériából (ELMS) és az ADAC GT Mastersből is. Láthatjuk tehát, hogy egy minden szempontból felkészült és profi mezőny utazik Kyalamiba, tele gyári versenyzőkkel, és olyan márkákkal, mint a Ferrari, a Mercedes-AMG, az Audi és a Lamborghini.
Az autósport történelme szempontjából mérföldkőnek számít majd a Lamborghini Huracánnal nevező Stradale Into Africa istálló, a Xolile Letlaka – Tschops Sipuka – Phillip Kekana trió lesz ugyanis az első színesbőrű versenyzőhármas, amely rajthoz áll a kyalami 9 órás versenyen. Több más egységhez hasonlóan ők is csak a SAES-értékelésben vesznek részt, tehát a második órától őket már nem láthatjuk a pályán.
A hivatalos nevezési lista
A bajnoki cím kérdése egyébként még teljesen nyitott. A Côme Ledogar – Alessandro Pier Guidi – Nicklas Nielsen trió (AF Corse) jelenleg mindössze kétpontos előnnyel vezet, mindhárman viszont biztosan nem nyerhetnek, Nielsen ugyanis ezen a hétvégén az AF Corse másik autójában indul Alessio Roverával és Antonio Fuocóval, a helyére pedig Miguel Molina ül Ledogar és Pier Guidi mellé.