🇦🇪 ALMS: Nielsen Racing dominanciával kezdődött a szezon Dubai-ban

Megkezdődött az Ázsiai Le Mans-széria 2022-es szezonja a Dubai Autodrome-on. Elsőként két futamot rendeztek, egy hét múlva pedig Abu Dhabiban bajnokot is avatnak.

A Nielsen Racing kezdte a legjobban a 2022-es ALMS-szezont Dubai-ban: a Rodrigo Sales – Matt Bell – Ben Hanley összeállítású 4-es Oreca-Gibson mindkét szombati időmérőn megszerezte az első helyet, Hanley ráadásul mindkét edzésen hét-, ill. nyolc tizedet adott a 2. helyen végző Graff autónak (David Droux – Eric Trouillet – Sebastien Page). A 3. rajthelyet az első futamra a High Class Racing (Dennis Andersen – Anders Fjordbach – Kevin Weeda), a másodikra az ARC Bratislava (Miro Konôpka – Neale Muston – John Corbett) szerezte meg. LMP3-as kategóriában mindkét edzést a DKR Engineering (Laurents Hörr – Sebastian Álvarez – Mathieu de Barbuat) nyerte, míg a GT3-asok között az Inception Racing McLaren (Ben Barnicoat – Brendan Iribe – Ollie Millroy) és a TF Sport Aston Martin (John Hartshorne – Henrique Chaves – Jonathan Adam) diadalmaskodott.

Az első edzés részletes eredményei

A második edzés részletes eredményei

Itt lehet visszanézni az időmérő edzést

Sales a pole-pozícióból rajtolva hamar visszaesett harmadiknak, miután megpördült a 16-os kanyarban, a vezető helyet ekkor Trouillet vette át, mögé pedig Andersen sorolt be. Utóbbit Sales hamar visszaelőzte és mire az első boxkiállások sorra kerültek, az amerikai már a Graff autó mögött volt. Ekkor adta át Orecáját Matt Bellnek, aki az első óra végére sikeresen megelőzte Trouillet-t, majd problémamentes három etapot teljesített. Az egyetlen, nem amatőr kategóriás LMP2-es autó már két kör előnnyel vezetett, amikor az utolsó órában beült Hanley, aki még tovább növelte a Nielsen Racing előnyét, a brit istálló így problémamentes győzelmet aratott. Hanley mögött másodikként négy teljes kör hátránnyal ért célba a Graff autó, amelyet további 42 másodperces lemaradással követett a High Class Racing.

LMP3-ban a DKR Engineering dominált, az utolsó órában azonban Laurents Hörr alatt egyszerűen megállt a Duqueine-Nissan, az addig csodálatosan alakuló futamuk így pillanatok alatt katasztrófába torkollott. Ez kettős győzelmet ajándékozott a CD Sport istállónak, a kockás zászló elsőként a Michael Jensen – Nick Adcock – Edouard Cauhaupe összeállítású Ligier-Nissant intette le elsőként.

A GT-kategória első etapjait az AF Corse versenyzője, Conrad Grunewald töltötte az élen, szorosan ott loholt mögötte viszont Rino Mastronardi (Rinaldi Racing) és Brendan Iribe (Inception Racing). A két Ferrari az első óra végén kicsit közelebbről is megismerkedett egymással, ekkor Mastronardi át is vette a vezetést, a McLaren pedig feljött másodiknak, miután Grunewaldot megbüntették, amiért nem pontosan állt be a rajtkockájába. A McLarent vezető Ollie Millroy egyre inkább megközelítette a Mastronardit időközben leváltó David Perelt, míg az AF Corse Ferrarit vezető Louis Prette időközben visszaelőzte a Garage 59 McLarent vezető Alexander Westet, aki még Grunewald büntetésekor került a 3. helyre.

Egész pofásan festenek a pályán a GT3-as McLarenek. Képünkön elől a 88-as Garage 59-, hátul a 7-es Inception Racing autó. [fotó: David Lord / Daily Sportscar]

A harmadik órában jöttek a legnagyobb ászok: az Inception McLarent Ben Barnicoat, a Rinaldi Ferrarit Davide Rigon, az AF Corse Ferrarit pedig Vincent Abril vette át. Barnicoat be is gyújtotta a rakétákat: Rigon után eredt, majd csakhamar meg is előzte az olaszt, aki korábban még a Ferrari Forma–1-es csapatának is volt a tesztpilótája. A Rinaldi Racing 2. helye mindenesetre biztonságban volt, Abrilnak ugyanis hátrafelé kellett tekintgetnie, de végül sikeresen megőrizte a dobogó legalsó fokát Joe Osborne McLarenjével szemben. A bajnoki cím védői, Robert Renauer, Alfred Renauer és Ralf Bohn az 5. helyen végeztek a Herberth Motorsport Porschéval, mögöttük pedig a Walkenhorst Motorsport BMW végzett Nicky Catsburggal, Jon Millerrel és Chandler Hull-lal.

Az első futam részletes eredményei

Az első futam felvétele

A Nielsen Racing dominanciája a vasárnapi futamon is folytatódott, noha a dicsőségért itt már erőteljesebben meg kellett harcolniuk. A 4-es Oreca újabb diadalának alapjait Sales rakta le néhány zseniálisan kontrollált etappal a négyórás futam elején, az első óra végén, az első Full Course Yellow megszakítást kihasználva pedig az amerikai átadta autóját Bellnek. A váltás azonban közel sem zajlott gördülékenyen: nem tudták bezárni az ajtót, újra kellett kezdeni a procedúrát a másik oldalon, ami temérdek időveszteséggel járt. A második kiállásnál aztán a probléma megismétlődött, ezért a csapat végül úgy döntött, hogy egyszerűen ajtót cserél. Ezek után Bell képes volt utolérni és levadászni az eléjük került ellenfeleket – köztük több LMP3-as autót –, majd a futam végén ismét Hanley-re hárult a feladat, hogy menedzselje a tempót és megnyerje a futamot a csapatnak.

Az LMP2 Am kategória is sokkal látványosabb küzdelmet hozott, mint az előző nap, ugyanis mindhárom egység töltött időt a vezető helyen. Eleinte a Graff állt a géposztály első helyén Trouillet-vel, Andersennek azonban az első óra végére sikerült őt levadászni, így a High Class Racing vette át a vezetést. A cautionöket kihasználva az ARC Bratislavának is volt néhány pillanata a rivaldafényben, Neale Muston a futam középső szakaszában szép előzést bemutatva állt az élre. A küzdelmet aztán Anders Fjordbach rendezte le néhány szenzációs etappal, a dán a leggyorsabb kört is megfutotta, a High Class pedig végül egy teljes kör előnnyel húzta be a kategóriagyőzelmet. Az abszolút dobogó harmadik foka a Graffé lett, míg a szlovák csapatnak ezúttal is meg kellett elégednie a 4. hellyel.

Nevükhöz méltóan magas színvonalú versenyzést láthattunk vasárnap a High Class Racingtől [fotó: David Lord / Daily Sportscar]

Ezen a hétvégén ha LMP3, akkor DKR tragédia. Az első futamon vezető helyről bemutatott kiesés után már azt hitték a luxemburgi istállónál, hogy ettől rosszabb már nem lehet, ekkor azonban jött a vasárnap. Az egység ismét a pole-pozícióból rajtolhatott, Sebastian Álvarez és Mathieu de Barbuat kiváló etapjaival kényelmesen vezettek is, a végén azonban jött egy elektronikai hiba, ami miatt előbb visszaestek, majd kiállásra is kényszerültek. A győzelmet így tálcán nyújtották a Nielsen Racingnek (Colin Noble – Tony Wells), akik így az abszolút győzelem mellett az LMP3-as kategória értékelését is behúzták. Ezúttal is nagyot ment a CD Sport, a spanyol csapat két Ligier-je a 2-3. helyen jött be, míg a futam meglepetése ezúttal a 21-es Konrad Motorsport Ginetta volt, amely szinte szárnyalt egészen addig, amíg egy műszaki hiba megállásra nem kényszerítette.

GT-ben a csapattulajdonos-versenyző Hubert Haupt vette a legjobb rajtot a 6-os Mercedes volánja mögött, a szombaton is remeklő Conrad Grunewald azonban hamar visszaszerezte a vezetést. Az amerikai pilóta és két váltótársa, Louis Prette és Vincent Abril nagyon szépen versenyzett, gond nélkül vezettek, az utolsó etapokra azonban Abril mögött egyre inkább kezdett feltűnni a Rinaldi Racing Ferrariban ülő Davide Rigon. A jóval tapasztaltabb – és mondjuk ki: ügyesebb – olasz nagy nyomást helyezett ellenfelére, amely végül vezetői hibákban csúcsosodott ki. Egész pontosan a pálya határait szegte meg Abril, több alkalommal is túl szélesen vett kanyarokat, aminek egy áthajtásos büntetés lett a jutalma.

Grunewald és Haupt kergetőzése a dubai naplementében [fotó: David Lord / Daily Sportscar]

A Rinaldi így megszerezte a futamgyőzelmet, a szombaton diadalmaskodó Barnicoaték bejöttek másodiknak, míg Abril a büntetés után a 3. helyen futott be. Szép futamot teljesített ismét a 42-es McLaren, amely egy korai megpördülést követően visszaesett a 19. helyre, innen kapaszkodtak vissza Joe Osborne-ék és lettek végül negyedikek.

A második futam részletes eredményei

A második futamot itt lehet visszanézni

Folytatás egy hét múlva Abu Dhabiban!

Címlapkép forrása: Nielsen Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.