Túl vagyunk a Formula Regional Ázsia sorozat utolsó előtti fordulóján, amelyet akárcsak az előző kettőt, ezúttal is a Dubai Autodrome pályán rendeztek. Ezúttal három különböző versenyző tudott diadalmaskodni, de immáron kirajzolódott a végső erőviszony is: Arthur Leclerc és Pepe Marti maradtak még esélyesek arra, hogy jövő héten behúzhassák a bajnoki címet. Mostani cikkemben azonban visszatekintünk a hétvége legfontosabb eseményeire.
Előzmények, változások
Egy héttel ezelőtt a Mumbai Falcon csapat gyakorlatilag letarolta a mezőnyt a pályáról, az indiai csapat versenyzői nyerték ugyanis mindhárom versenyt, sőt az egyik futamon még a teljes pódiumot is kisajátították maguknak. Ennek köszönhetően Arthur Leclerc 35 pontos előnnyel várhatta a 4. fordulót, legközelebbi riválisa a meglepően jól szereplő Pepe Marti volt, míg őt Sebastián Montoya követte a tabellán. A kolumbiai azonban nem vesz részt az utolsó két fordulón, a Montoya-család csupán tapasztalatszerzésre nevezte a 15 évest. Helyére a tavaly F4-ben történelmet író Oliver Bearman ugrott be az utolsó két fordulóra. Az elmúlt hétvégét kihagyó Gabriele Mini is visszatért, noha a múlt heti távozása miatt neki már matematikai esélye sem maradt a bajnoki címre. Az FIA F3-as bajnokságából ismert Ido Cohen is tiszteletét tette ezen a hétvégén és debütált Léna Bühler is, vele együtt már három női versenyzőt köszönthettünk a rajtrácson. Révész Levente legutóbb a szezonnyitó hétvégén, Abu Dhabiban tudott pontot szerezni, ugyanakkor múlt héten megint egészen közel került a pontszerzéshez, így bizakodhatott, hiszen újfent a hosszabb nyomvonalat használták.
Első verseny:
A szombati versenyre Paul Aron szerezte meg a pole pozíciót. Az észt versenyző eddig nagyon hullámzóan teljesített, habár egy-két szebb megmozdulása akadt, de ez az első rajthely eddig a szezon csúcspontja számára. Mellőle Isack Hadjar indulhatott, aki az 1-es kanyarból kijőve át is vette a vezetést a Premástól. A Red Bull junior még harcban volt a bajnoki címért, így egy győzelem sokat lendíthetett a helyzetén. Ők ketten egyébként gyorsan le is szakították a többieket és elhúztak, egészen addig, amíg jött a biztonsági autó.
Dino Beganovic számára ért véget a gumifalban a verseny, azt azonban sajnos nem tudtuk meg, pontosan mi is történt a svéddel, akinek nagyon gyengén sikerült a kvalifikációja. Ez főleg azért meglepő, hiszen egy hete végig a dobogós helyekért küzdött, sőt még futamot is tudott nyerni. Ha már a visszajátszások hiányára utaltam, azért hogy valami pozitívat is említsek néző szemszögből, erre a hétvégére már megjelentek a hivatalos feliratok, sőt még a rajtfelállást is kirakták képekkel (emlékezzünk vissza, két hete old school stílusban még körszámláló sem került ki a képernyőre). Csupán a rendezőnek kellene felnőnie a feladathoz, mert megint sokszor pont a lényeges történéseket nem mutatta és a legrosszabbkor váltott kamera képet.

Az újraindítást követően az első kettő megint meglépett, mögöttük Marti és Leclerc érkezett, míg őket Mini és Crawford követték. Aron többször is megkísérelte megtámadni Hadjar-t, aki azonban bravúros védekezéssel tartott ki és megszerezte a sorozatban első győzelmét, ami különösen fontos lehetett a számára a bajnoki küzdelem szempontjából. Aron ugyan lemaradt a győzelemről, de ez a második hely így is a legjobbja eddig, a dobogóra még Marti fért fel, míg Leclerc negyedik helyével stabilon hozta a pontokat.
1. | Isack Hadjar | Hitech GP | 31m21.736s |
2. | Paul Aron | Abu Dhabi Racing by Prema | +1.387s |
3. | Pepe Marti | Pinnacle Motorsport | +1.437s |
4. | Arthur Leclerc | Mumbai Falcons | +2.660s |
5. | Gabriele Mini | Hitech GP | +6.578s |
6. | Jak Crawford | Abu Dhabi Racing by Prema | +6.671s |
7. | Ollie Bearman | Mumbai Falcons | +7.012s |
8. | Dilano van’t Hoff | Pinnacle Motorsport | +8.612s |
9. | Pierre-Louis Chovet | BlackArts Racing | +9.936s |
10. | Michael Belov | Evans GP | +11.349s |
11. | Patrik Pasma | Evans GP | +11.601s |
12. | Francesco Braschi | 3Y by R-ace GP | +12.808s |
13. | Lorenzo Fluxa | 3Y by R-ace GP | +13.181s |
14. | Oliver Goethe | 3Y by R-ace GP | +17.152s |
15. | Nicola Marinangeli | Evans GP | +20.401s |
16. | Owen Tangavelou | Hitech GP | +22.842s |
17. | Hamda Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +23.813s |
18. | Levente Revesz | Evans GP Academy | +26.653s |
19. | David Morales | Evans GP Academy | +27.036s |
20. | Amna Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +28.496s |
21. | Ayato Iwasaki | Pinnacle Motorsport | +32.157s |
22. | Salih Yoluc | Pinnacle Motorsport | +35.738s |
23. | Khaled Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +37.795s |
24. | Thomas Luedi | BlackArts Racing | +48.239s |
25. | Ido Cohen | BlackArts Racing | +2 laps |
26. | Lena Buhler | 3Y by R-ace GP | +3 laps |
Ret | Dino Beganovic | Mumbai Falcons |
Második verseny:
Francesco Braschi örökölte meg a fordított rajtrácsos pole-t, mellőle Patrik Pasma startolhatott. A második sorból Dilano van’t Hoff ragadt be a rajtnál csúnyán, a mögüle induló Crawfordnak kellett nagyot kerülnie, de hátrébbról is csak éppen-éppen tudták kikerülni az ott ragadt Pinnacle Motorsport autót. Aki őrületesen nagy rajtot vett, az Oliber Bearman, aki majdnem elsőként fordulhatott az egyes féktávon, köszönhetően, hogy szinte már a falra is felmászva beslisszant a belső ívre. Végül az élre álló Pasma mögött, a második helyen fordult, Braschi-t pedig mind lerajtolták a körülötte lévők. Akinek még ennél is rosszabbul sikerült a rajtja, az a tegnapi győztes Hadjar, aki a tizenötödik helyre csúszott vissza, be a darálóba.
Ezúttal sem úsztuk meg biztonsági autós fázis nélkül a versenyt: ezúttal Hamda Al Qubaisi pálya szélén megálló autója miatt.
Az újra rajtot követően Pasma gyönyörűen kilőtt, a finnre gyakorlatilag innentől kezdve senki sem lehetett veszélyes, nagyon simán nyerte a futamot.

Mögötte viszont hatalmas csata alakult ki. Bearman haladt a második helyen, mögötte hosszas kínlódás után Crawford megelőzte Brachi-t, majd a Red Bull junior célba vette a Mumbai Falcon versenyzőjét. El is kezdtek csatázni, ahol a brit megmutatta, nem véletlen lett egy szezonban két F4-es szériában is bajnok. Ezzel a csatával viszont magukra húzták Martit, így Crawfordnak hátra felé is kellett figyelnie. Az amerikai mindent megpróbált, a pálya teljes szélességét kihasználta, hogy megpróbálja megelőzni Bearman-t. Végül az utolsó kanyarkombinációban mellé került valahogyan (erről a kedves rendező úr megint sikeresen lemaradt), csak annyit láthattunk, hogy egymás mellett fordultak a célegyenesre, a csatából pedig egy orrhosszal Crawford jött ki győztesen, Bearman pedig így is dobogóra állhatott debütáló hétvégéjén.
Révész Levente nem igazán tudott előre mozdulni a rajthelyéhez képest, sőt még egy féktávjelző táblát is lebontott a bal hátsó kerekével.
1. | Patrik Pasma | Evans GP | 31m08.812s |
2. | Jak Crawford | Abu Dhabi Racing by Prema | +7.264s |
3. | Ollie Bearman | Mumbai Falcons | +7.356s |
4. | Pepe Marti | Pinnacle Motorsport | +7.603s |
5. | Arthur Leclerc | Mumbai Falcons | +9.283s |
6. | Michael Belov | Evans GP | +11.881s |
7. | Gabriele Mini | Hitech GP | +13.683s |
8. | Paul Aron | Abu Dhabi Racing by Prema | +15.220s |
9. | Lorenzo Fluxa | 3Y by R-ace GP | +15.826s |
10. | Pierre-Louis Chovet | BlackArts Racing | +16.652s |
11. | Isack Hadjar | Hitech GP | +17.160s |
12. | Oliver Goethe | 3Y by R-ace GP | +19.472s |
13. | Dilano van’t Hoff | Pinnacle Motorsport | +19.712s |
14. | Dino Beganovic | Mumbai Falcons | +20.336s |
15. | Owen Tangavelou | Hitech GP | +22.063s |
16. | Ayato Iwasaki | Pinnacle Motorsport | +22.650s |
17. | Nicola Marinangeli | Evans GP | +25.416s |
18. | Levente Revesz | Evans GP Academy | +28.320s |
19. | Lena Buhler | 3Y by R-ace GP | +28.849s |
20. | Francesco Braschi | 3Y by R-ace GP | +35.668s |
21. | Amna Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +36.058s |
22. | Salih Yoluc | Pinnacle Motorsport | +43.635s |
23. | David Morales | Evans GP Academy | +44.282s |
24. | Thomas Luedi | BlackArts Racing | +48.213s |
25. | Khaled Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +49.143s |
Ret | Ido Cohen | BlackArts Racing | |
Ret | Hamda Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema |
Harmadik verseny:
Paul Aron ezen a hétvégén nagyon eltalálta a beállításokat, már ami az egy körös tempót illeti, ugyanis a második időmérőt is behúzta, ezzel újfent poleba hozva magát és a Premát. Jó lehetőség lehetett ez a futam a Mumbai Falcon csapatnak is, hiszen Leclerc ott volt az első sorban, míg Beganovic a második sorból indul, feledtetve az eddigi pocsék két futamát.
Nagyon simán eljöttek az első körben, Aron ezúttal megtartotta a vezető helyét, Leclerc szoros követte, míg mögöttük Beganovicot támadta két Hitech GP-s autó, Hadjar és Mini. Ők ketten egyébként egymásnak is rendesen keresztbe tettek, pontosabban az olasz nem nagyon tisztelte a bajnoki vímért még matematikailag harcoló csapattársát. Emiatt kétszer is lezavarta a pályáról a Red Bullost, akit figyelmeztettek is pályaelhagyásért.
Az élen aztán megtörtént a pozíció csere: Leclerc átvette a vezetést, ezzel egy hatalmas lépést téve a bajnoki trófea felé, ráadásul nem is engedte ki innentől fogva a kezéből a győzelmet. Szegény Aron megint kénytelen volt beérni egy második hellyel, de eddig ez a hétvégéje volt a legkonstansabb.

A többi Mumbai Falcon már nem volt szerencsés: Bearman a boxban fejezte be a futamot szárnysérülés miatt, Beganovic autója pedig egyszerűen lelassult, ez nagyon nem a svéd hétvégéje volt.
Hadjar sem járt szerencsésebben, neki feltehetőleg a gumijai adták meg magukat a végére, így pedig csupán a tizedik helyen ért célba. Ezzel végleg búcsút inthetett a bajnoki reményeknek.
Révész Levi ezúttal is a középmezőny második felében harcolt, ezúttal Léna Bühlerrel meccselt nagyot, ebből végül a svájci lány jött ki győztesen.
1. | Arthur Leclerc | Mumbai Falcons | 31m12.558s |
2. | Paul Aron | Abu Dhabi Racing by Prema | +5.137s |
3. | Pepe Marti | Pinnacle Motorsport | +15.643s |
4. | Michael Belov | Evans GP | +15.900s |
5. | Jak Crawford | Abu Dhabi Racing by Prema | +16.068s |
6. | Gabriele Mini | Hitech GP | +15.580s |
7. | Patrik Pasma | Evans GP | +21.036s |
8. | Ido Cohen | BlackArts Racing | +22.915s |
9. | Francesco Braschi | 3Y by R-ace GP | +24.519s |
10. | Isack Hadjar | Hitech GP | +26.209s |
11. | Pierre-Louis Chovet | BlackArts Racing | +29.774s |
12. | Dilano van’t Hoff | Pinnacle Motorsport | +29.978s |
13. | Nicola Marinangeli | Evans GP | +30.822s |
14. | Oliver Goethe | 3Y by R-ace GP | +32.039s |
15. | Lena Buhler | 3Y by R-ace GP | +32.245s |
16. | Lorenzo Fluxa | 3Y by R-ace GP | +33.148s |
17. | Levente Revesz | Evans GP Academy | +42.300s |
18. | Hamda Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +42.918s |
19. | David Morales | Evans GP Academy | +43.556s |
20. | Amna Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +1m01.543s |
21. | Khaled Al Qubaisi | Abu Dhabi Racing by Prema | +1m05.305s |
22. | Thomas Luedi | BlackArts Racing | +1m07.017s |
23. | Ayato Iwasaki | Pinnacle Motorsport | +1m23.657s |
24. | Ollie Bearman | Mumbai Falcons | +1m33.167s |
25. | Owen Tangavelou | Hitech GP | +1m40.974s |
Ret | Salih Yoluc | Pinnacle Motorsport | |
Ret | Dino Beganovic | Mumbai Falcons |
Hogy is állunk a finálé előtt?
Leclerc ezúttal is nagyon kiegyensúlyozott hétvégét zárt. Ugyan pódiumra csak egyszer álhatott, de akkor is a legfelső fokára, és riválisaival ellentétben egyszer sem nullázott. Nem csak most, de úgy az egész szezont tekitve is. Pepe Marti hozott két dobogót, meg egy negyedik helyet és talán most bánhatja nagyon, hogy olyan pocsékul indult számára a szezon. Mert ha az első két versenyen nem esik ki, akkor most ott lenne Leclerc nyakán teljesen. Így viszont a monacói előnye kereken 40 pont, miközben még 75 egység szerezhető a jövő hétvégi szezonzáró hétvégén. Marti helyzete tehát nem reménytelen, de ha Leclerc hozza az eddigi formáját, nagyon nehéz lesz megállítani. Ráadásul a spanyollal ellentétben a monacói a csapattársakra is számíthat a véghajrában.
Többen is bánthatják az elmúlt hétvégéket: Beganovic azzal, hogy egyetlen pontot sem tudott szerezni a hétvégén, Hadjar a többszöri kiesését. És érdekes megnézni, hogy például Montoya még mindig milyen jól áll, ahhoz képest, hogy ezen a hétvégén már nem állt rajthoz. Lehet mégis csak lett volna értelme maradni? Vagy maga a csapat is már teljesen beállt Leclerc mögé? Ezt persze sosem tudhatjuk meg, mindenestre így fest a pontverseny a vége előtt:
1. Arthur Leclerc | 178 pont |
2. Pepe Marti | 138 pont |
3. Isack Hadjar | 97 pont |
4. Sebastián Montoya | 92 pont |
5. Dino Beganovic | 88 pont |
6. Jak Crawford | 88 pont |
7.Gabriele Mini | 79 pont |
8. Hadrian David | 64 pont |
22. Révész Levente | 2 pont |
Idényzáró versenyhétvége egy hét múlva, Abu Dhabiban, ahol tehát eldől, hogy Arthur Leclerc vagy Pepe Marti lesz a 2022-es Formula Regional Ázsia bajnoka.
Címlapkép forrása: Autocar India