Elkerülendő a tavalyi Belga Nagydíjon látottak megismétlődését, a 2022-es szezontól megváltozik a rövidített futamok pontozási rendje, elbúcsúzunk a felezett pontoktól!
Sporttörténelemnek lehettünk szemtanúi a tavalyi Belga Nagydíjon: a Spa-francorchamps-i pályára zúduló özönvízszerű eső miatt csupán három kör megtétele után hirdettek eredményt, és ráadásul úgy, hogy csak egy kör számított az értékelésben, mint megtett versenykör. A Belga Nagydíj a Forma-1 történetének legrövidebb versenyeként vonult be a történelemkönyvekbe, a szurkolók azonban nem voltak ennyire elragadtatva, többen ugyanis becsapva érezték magukat. A botrányos helyzetre válaszul az FIA is lépett, az F1 Commission hétfői, londoni ülésén ugyanis döntés született a pontozási rendszer megváltoztatásáról a hasonló esetek elkerülése érdekében.
Az eddigi szabály szerint hogy egy versenynek legyen végeredménye és lehessen világbajnoki pontokat osztani, legalább kettő kört kellett megtenni. Idéntől ez annyiban módosul, hogy a kettő körnek versenykörülmények között, biztonsági autó és virtuális Safety Car nélkül kell megtörténnie. Az a szabály természetesen megmarad, hogy csökkentik (idéntől nem felezik – részletek lentebb) a pontértékeket, amennyiben a győztes nem tette meg legalább a táv 75%-át, azonban további szigorítás, hogy amennyiben a két kör versenykörülmények között megvan, de a táv legalább egynegyede, vagyis 25%-a nincs, akkor a csökkentett pontokat is csak az első öt helyezett kapja meg. Amennyiben a győztes megtette a táv 25%-át, de a felét nem, akkor az első kilenc helyezett kap pontokat, míg ahhoz, hogy az első tíz helyezett gyarapíthassa pontjai számát, a győztesnek a táv legalább 50%-át meg kell tennie.
Az új szabályok alapján egy olyan futamra idéntől nem lehet pontokat osztani, mint amilyen a 2021-es Belga Nagydíj volt.
Összefoglalva:
megtett táv: | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
2 kör alatt | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 kör – 24% | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
25% – 49% | 13 | 10 | 8 | 6 | 5 | 4 | 3 | 2 | 1 | 0 |
50% – 74% | 19 | 14 | 12 | 9 | 8 | 6 | 5 | 3 | 2 | 1 |
75% fölött | 25 | 18 | 15 | 12 | 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 1 |
A változtatásokat még a Motorsport Világtanácsnak is jóvá kell hagynia, ez azonban már csak formalitás.