Megkezdődött a 2022-es Forma–1-es idény! A csapatok a barcelonai pályát vették birtokba három napra, ahol az év első kollektív tesztjét shakedown-ját rendezik meg.
Bár a legtöbb csapat az autóbemutatóját követően teljesített filmforgatási napot, élesben – és kollektíven – ma először gurultak pályára az új generációs Forma–1-es gépek. Ilyenkor még nincs is értelme igazából az eredményeket elemezni, sokkal fontosabb, hogy ki milyen tesztprogramot végez el, de ezt pontosan csak a csapatok tudják. A háromszor két etapra minden csapat harminc garnitúra gumit kapott a Pirellitől, köztük esős szetteket is, péntek délutánra ugyanis majd fellocsolják a pályát – kivéve persze, ha addig valamikor esne az eső.
Az első szerdai nap délelőttjén a Ferrari pilótája, Charles Leclerc autózta a legjobb időt. A monacói versenyző 1:20.165-tel zárt az élen a hidegben induló, majd folyamatosan melegedő körülmények között megtartott gyakorláson. Leclerc már eleinte is a lista élén állt, később pedig még tovább javított idején, összesen majdnem nyolcvan kört pakolt az F1-75-ösbe. A 2. helyen Lando Norris végzett háromtizedes lemaradással, a McLaren pilótája 13 perccel a vége előtt zárkózott fel Leclerc mögé. Egészen addig a Mercedes friss igazolása, George Russell állt ott, aki így végül 3. lett, produktív 75 körrel a háta mögött, Sebastian Vettel Aston Martinját megelőzve.
A regnáló világbajnok Max Verstappen a 6. helyen végzett a bemutatott autóhoz képest alaposan megváltoztatott RB18-assal, Yuki Tsunoda AlphaTauri-ja mögött. A holland pilóta teljesítette egyébként az egész mezőnyből a legtöbb kört, összesen nyolcvanat. A 7. helyen Fernando Alonso Alpine-Renault-ja következett, majd Leclerc-hez képest már három másodperc hátránnyal Nicholas Latifi zárt a 8. pozícióban a Williamsszel. A 9-10. helyen a Haas és az Alfa Romeo autói következtek Nikita Mazepinnel és Robert Kubicával – az Alfa továbbra is a fioranói filmforgatási napon látott álcafestéssel körözött (az Orlen továbbra is főszponzor, hogy Kubica mehessen, erre camouflage festés, fel se tűnik, hogy Kubica ül az autóba, még a sisakja is camo – ezt magyarázza meg valaki!).

Délutánra néhány csapat cserét hajtott végre, beültette másik versenyzőjét a Mercedes, a Ferrari, az Aston Martin, a Williams és a Haas is, míg az Alfa Romeónál a tesztpilóta Kubica helyét Valtteri Bottas vette át. Ahogyan az ebédszünet előtt, a délutáni etap is problémamentesen, egyetlen piros zászlós megszakítás nélkül lezajlott, a csapatok tehát zavartalanul gyűjthették a tapasztalatokat.
Ami az időeredményeket illeti, a Ferrarik sokáig vezettek, aztán Norris a végé felrakta a C4-es keveréket, ami simán az élre repítette a 4-es rajtszámú McLaren-Mercedest. Az ifjú brit mögött a két Ferrari, aztán a két Mercedes következett, majd jött Vettel, Tsunoda, Alonso, Verstappen és Bottas. Norris javítását leszámítva délután már csak nagyon kevés változás történt az eredményekben, többnyire csak a pilótát cserélő csapatok versenyzői töltötték fel a listát.
Megtett körök tekintetében a Ferrari zárt az élen 153 körrel, az olaszoknak tehát nem csak eredményes, hanem igazán produktív napjuk is volt. Őket követte a Red Bull, Verstappen egymaga 147 kört pakolt az RB18-asba, az általa futott 1:22.246-os idő viszont csak a 9. helyre volt elegendő – igaz, a holland egész délután hosszú etapokat futott, egyetlen kvalifikációs próbálkozása sem volt.
Nem volt kifejezetten jó napja a Haasnak és az Alfa Romeónak sem: utóbbi csapatnál több, a nagyközönség számára jelenleg még ismeretlen probléma is felütötte a fejét, emiatt összesen csak 32 kört tudtak megtenni, míg az amerikai istállót délelőtt hűtési gondok, délután a padlólemez sérülése hátráltatta. Nikita Mazepin és Mick Schumacher ketten együtt 43 kört hoztak össze, ami bár több, mint amennyit az Alfa ment, de még így is kevesebb, mint egy barcelonai versenytáv kétharmada.
