Délelőtt Daniel Ricciardo, délután Charles Leclerc volt a leggyorsabb a barcelonai előszezoni teszt shakedown második napján, ma azonban talán még maguk a pilóták sem az eredményekkel voltak elfoglalva…
Az ukrajnai háborús események árnyékában került sor a második tesztnapra Barcelonában. Tegnap Lando Norris autózta a legjobb időt a McLaren-Mercedesszel, a wokingi istálló pedig a ma délelőttöt is erősen kezdte, Daniel Ricciardo ugyanis eleinte a leggyorsabb idővel állt. A nap ezen szakaszában a legtöbb istálló – köztük a McLaren is – leginkább aeroteszteket folytatott, magas leszorítóerős csomagokkal próbálkoztak, többen 10-15 másodperccel lassabb időket teljesítettek, mint az előző nap. Az első értékelhető időt Lewis Hamilton autózta a C3-as keveréken, de még ez is csak egy 1:28.799 volt.
Ezután a C2-es keveréken Esteban Ocon szorította lejjebb a köridőt, majd az első óra végén megérkezett Carlos Sainz és 1:21.010-zel vette át a vezetést egy C3-as szetten. A spanyol ezt követően is erős etapokat teljesített, a félidő után futott 1:20.546-os ideje sokáig a legjobb volt. Ebédszünet előtt többen is megpróbálkoztak gyors köröket teljesíteni, 40 perccel a vége előtt azonban a körözést megszakította Sergio Pérez leállása, ami előidézte a háromnapos shakedown első piros zászlós megszakítását. A Red Bull tájékoztatása szerint a mexikói pilóta félregurulását váltóhiba okozta, amit azonnal ki is javítottak.
A kényszerszünet majdnem húsz percen át tartott, az újraindítást követően pedig újent Ricciardo ugrott az élre 1:20.335-tel, C3-as keveréken. Ezt követően Sainz még megpróbált javítani, de nem tudta megverni a tavalyi monzai győztest, míg a 3. helyre Pierre Gasly jött előre. A franciát Alexander Albon követte a Williams-Mercedesszel, majd következett Stroll és Schumacher. A Haas német pilótája a nehézkes tegnap után ezúttal már sokkal jobb napot teljesített, noha egy megpördülése így is akadt. A 7. helyen Pérez következett – a Red Bull viszont továbbra is főleg a keményebb keverékekre koncentrált –, majd Bottas, Hamilton és Ocon jött a sorban (a hétszeres világbajnok a piros zászló után már nem jött ki újra).

Ricciardo ideje egy darabig délután is kitartott az élen, félidő után azonban jöttek a javítások. A Ferrariban Sainzot leváltó Charles Leclerc 75 perccel a vége előtt 1:19.804-gyel állt az élre, C3-as keverékkel. A monacóit Pierre Gasly próbálta megverni eggyel lágyabb szetten, az utolsó szektorban viszont Pérez szélárnyékában időt vesztett, így csak a 2. helyre tudott besorolni. Leclerc ellenben még tovább tudott javítani, 1:19.689-es ideje pedig a nap legjobbjának bizonyult.
Gasly maradt a 2. helyen, de ami ennél is fontosabb az AlphaTauri számára, hogy 147 körével a francia pilóta az élen zárta ezt a listát. Őt 126 körével Ricciardo követte, Ocon pedig 125-nél állt meg. Ami a csapatokat illeti, az AlphaTauri 147 körét a Ferrari kettővel szárnyalta túl, a százas határt pedig csak az Alfa Romeo és a tegnap legtöbbet futó Red Bull nem tudta átlépni. Az energiaitalosok valójában a legkevesebb kört teljesítették ma.
Délelőtti idejét Ricciardo tovább tudta javítani így végül a 3. helyen zárta a napot összesítésben, őt pedig Russell, Sainz, Vettel, Pérez, Mazepin, Albon és Zhou követték. A délutáni etapban történt még egy piros zászlós megszakítás: Nikita Mazepin gurult félre a 9-es kanyarban a benzinpumpa meghibásodása miatt. Az Alfa Romeo továbbra is úgy tűnik, hogy nagy gondban van, hiszen azok után, hogy Kubica és Bottas tegnap összesen 32 kört tudtak megtenni, ma délelőtt Bottas is csak 19 körig jutott – igaz, délután Zhou már egy teljes versenytávnál is többet futott.

Az eredményekről ennyit, az igazi lényeg azonban csak ezután következik, ugyanis Stefano Domenicali válságértekezletet hívott össze. A csapatvezetők ma este találkoznak a Forma-1 vezérigazgatójával, hogy megvitassák az ukrajnai helyzetet, egyben határozzanak az Orosz Nagydíj megrendezéséről. Délelőtt az F1 egy hivatalos közleményt is kiadott, mely szerint folyamatosan figyelemmel követik a fejleményeket és a későbbiekben határoznak arról, hogy a szeptemberre tervezett orosz futamot meg tudják-e tartani.
Több hivatalos információ egyelőre nem szivárgott ki, egyes sajtóértesülések szerint viszont ha Szocsiban nem tudnak idén futamot rendezni, akkor Isztambul ugorhat be a helyére (Sebastian Vettel egyébként kijelentette, hogy ha lesz futam idén Szocsiban, akkor ő nem áll rajthoz, illetve Max Verstappen is hasonló tartalmú nyilatkozatott tett).