Gyorsan zajlanak az események az Andretti Autosport Forma–1-es szerepvállalása körül: miközben az F1-es társadalom azt találgatja, hogy mi lesz a Haas sorsa, Mario Andrettiék újabb bejelentéseket tettek saját programjukkal kapcsolatban!
Néhány napja lapunk is megírta, hogy az autósport több szakágából is ismert Andretti Autosport 2024-ben saját csapatot indít a Forma–1-ben – erről Mario Andretti számolt be a Twitteren. Azóta újabb fejlemények láttak napvilágot: az 1978-as világbajnok az IndyCar St. Pete-i szezonnyitóján David Landnek adott interjújában megerősítette, hogy minden szükséges előfeltétellel rendelkeznek a nevezéshez, és ha megkapják az engedélyeket az FIA-tól, biztosan indulni fognak.
Andretti egyúttal azt is megerősítette, hogy a csapat leendő F1-es főhadiszállását az Egyesült Királyság területén fogják létesíteni, az istálló erőforráspartnere pedig az ügyfélcsapattal jelenleg nem rendelkező Renault lesz. Ez némileg ellentmond a várakozásoknak, hiszen az Andretti csapat az IndyCar-ban a Honda partnere (bár a japánok az F1-ben exkluzív szerződésben állnak a Red Bull Racinggel), míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elmondása szerint a Ferrarira számított.
Andretti később a St. Pete-i első szabadedzés élő közvetítése alatt a Peacock TV műsorában azt is elárulta, hogy a csapat egyik versenyzője biztosan Colton Herta lesz, ehhez már csak az FIA-tól kell a szükséges engedélyeket beszerezni. A 22. születésnapját március végén ünneplő pilóta – a korábbi Indy Lights bajnok és CART-futamgyőztes Bryan Herta fia – 2019 óta versenyez stabilan az első számú amerikai open-wheel sorozatban, ez idő alatt hat futamgyőzelmet, valamint egy összetett 3. és egy 5. helyet szerzett. 2019-ben emellett kategóriagyőzelmet aratott a daytonai 24 órás versenyen is a BMW gyári versenyzőjeként, amit idén az LMP2-es DragonSpeed színeiben megismételt. Az amerikai pilóta tavaly májusban hosszú távú szerződést kötött az Andretti Autosporttal.
WE DID IT. Thank you to all involved! pic.twitter.com/x0nepWHd5j
— Colton Herta (@ColtonHerta) January 30, 2022