Az utóbbi hónapokban már többször felmerültek olyan hírek, miszerint a pandémia okozta gazdasági gondok, alkatrész és chiphiány miatt nem valószínű, hogy 2023-ban megérkeznek az új, immár turbófeltöltős motorok az IndyCar-ba – amiben a mostani háború sem segít – ezt pedig ma hivatalosan is megerősítették.
A sorozat jelenleg 2.2 literes, V6-os motorokat használ, amelyeket a Chevrolet és a Honda gyárt. Az új, turbófeltöltős erőforrások – ammellett, hogy jóval erősebbek lesznek – a mai trendektől igencsak eltérően “nőni fognak“, és 2024-ben 2400 köbcentis motorok hajtják majd a mezőnyt.
A legnagyobb csúszás, a német Mahle céh által gyártott energia-visszanyerő rendszerekkel (ERS), illetve a váltókkal van, amelyek a jelenlegi hírek szerint leghamarabb júniusra készülnek el. Mindez igencsak bosszantó lehet a Honda és a Chevy számára, akik már ezen a héten tesztelték volna az új motorokat, két, eléggé átalakított DW12-es kasztniban. Ezt végül eltolták március utolsó napjaira (Sebring, márc. 30-31), és jobb híján a két gyártó prototípus váltókkal és ERS-sel köröz majd, amíg lassacskán megérkeznek az új alkatrészek.
A Racer szakíró Marshall Pruett kiemelte, hogy amiatt is fontos volt, hogy minél hamarabb meghozzák a hivatalos döntést, mivel az új helyzetben a Honda és a Chevrolet fel kell készüljön egy plusz szezonra, amikor – a korábbi tervekkel ellentétben – ellátja a csapatokat a jelenlegi, 2.2 literes motorokkal. Pruett amúgy egy elég hosszú érvelést fogalmazott meg, amelyben kiemelte a döntés pozitívumait. Ezt a lenti cikkben, vagy ide kattintva tudják átböngészni az angol nyelvet jól értők.
Marshall Pruett explains why IndyCar did the right thing in deciding to push the debut of its hybrid engines back to 2024. https://t.co/FoLddoD4XT
— RACER (@RACERmag) March 3, 2022