Nagyjából bő egy héttel azután, hogy a Cyan Racing (kissé váratlanul) bejelentette Ma Qing Hua leigazolását a WTCR csapatukba, ma megtudtuk, hogy a svédek hosszabbítottak Björkkel és Urrutiával is 2022-re.
Björk sorozatban 11. szezonját kezdi meg a Cyan színeiben, együttműködés ami még 2012-ben, a TTA Elite-ben kezdődött (ez egy 1 szezont megérő, STCC spinoff bajnokság volt). Majd három bajnoki címet nyert a csapattal az STCC-ben, 2016-tól fellépve a világbajnokság mezőnyébe, amit szintén megnyert – mi és Norbi nagy bánatára – 2017-ben. Mióta megkezdődött négy éve a WTCR, Björk minden futamon rajthoz állt, és ugyan “hivatalosan” lehet vitatni, hogy 2018-ban is a Cyan Racing versenyzője volt-e (ugye a fehér Hyundaiok Muller neve alatt), idén pedig folytatódik a nagyon sikeres kapcsolat. Bááár az elmúlt két évben nem brillírozott a svéd versenyző, a 2020-as és 2021-es idényeket is csupán az összetett kilencedik helyen zárta. Ugyan szorgosan gyűjtötte a pontokat egy győzelme és négy második helye mellett, de ezt nagyon gyakran a top tízen kívül tette, és Urrutia is egyértelműen a fejére nőtt csapaton belül.
Igen, a Lynk&Co-val harmadik szezonjára készülő uruguayi már tavalyelőtt legyőzte Björköt, tavaly pedig bajnoki esélyesnek tűnt az utolsó fordulókig. Emiatt is vetettem fel a Ma bejelentéséről szóló cikkben, hogy ha nem kap plusz autót a kínai, könnyen lehet, hogy Björknek kell mennie- már ha Muller nem vonul vissza.
Nos, Lanti atyánk azóta felvetette, hogy Ma simán kaphat egy ötödik autót a csapattól, a szerkesztőségünkben pedig elgondolkodtunk, hogy azért meglepő lenne, ha Tarquini és Muller egyszerre akasztaná szögre a sisakját.
A cikk végére pedig tőletek kérdezzük meg, hogy vajon miért nem a kétszeres-bajnok Ehrlacher-t jelentették be rögtön az elején, vagy csak húzogatja a csapat az orrunk előtt a mézes madzagot???