Az F3-hoz hasonlóan a Formula–2-esek háromnapos tesztjén is egy Red Bull akadémista autózta a legjobb időt, így egyelőre bizakodhatnak Helmut Markoék.
Nagyjából megvan az egyetértés a Grand Prix Zóna csapata körében azzal kapcsolatban, hogy az idei lesz minden idők leggyengébb GP2/F2-es mezőnye, arról viszont már inkább eltérnek a vélemények, hogy ki lehet ebben a meglehetősen felhígult társaságban a legjobb idén. Ennek első lépcsőfokát tehették meg szerdán a srácok, Bahreinben megkezdődött ugyanis a széria előszezoni tesztprogramja.
Szerda délelőtt Logan Sargeant volt az első versenyző a pályán, utoljára pedig a Trident párosa, Calan Williams és Richard Verschoor teljesítették installációs köreiket. Értékelhető gyorskört először Marino Sato futott, amikor azonban ötven percet követően először megszakították a körözést, már Sargeant állt az élen. Amikor folytatódott a körözés, Liam Lawson vette át a vezetést, majd hamarosan tovább javított is idején az új-zélandi, végül 1:44.522-nél állt meg. A Carlin pilótáját senki nem tudta még csak megközelíteni sem, bár ehhez hozzájárult az is, hogy az utolsó fél órában további két alkalommal került elő a piros zászló. A 2. helyen Felipe Drugovich végzett délelőtt, a brazilt pedig Sargeant követte.
Délután folytatódott a Red Bull juniorok jó formája, Lawson ugyanis a két és fél órás edzés nagy részében az első helyért harcolt, a végén azonban akadémiatársa, az idén a Prema csapatához igazoló Jehan Daruvala győzött. Az indiai pilóta 1:42.074-gyel zárta a napot, több mint fél másodperccel megelőzve az utolsó percekben javító Williamset, a 3. helyen pedig Daruvala csapattársa, a tavalyi Formula–3-as bajnok Dennis Hauger végzett. A norvég mögött következett egy nagyobb szakadék, a 4-5. helyen végző Carlin-páros, Lawson és Sargeant lemaradása már 1.4 másodperc volt, majd következett Drugovich, Armstrong, Fittipaldi, Vips és Nissany.

Csütörtök délelőtt nem a köridőké volt a főszerep, a csapatok hosszabb etapokat teljesítettek. A leginkább problémamentes sessionje Jüri Vipsnek volt, az észt pilóta volt az egyetlen, aki be tudott menni 1:48 alá. Mögötte Verschoor végzett a 2. helyen, majd következett Bölükbaşı, Fittipaldi, Hughes, Boschung, Williams, Sargeant, Vesti és Hauger. A piros zászlóra három alkalommal volt szükség, kétszer Amaury Cordeel, egyszer pedig Ayumu Iwasa miatt – az első két helyen végző Vips–Verschoor duón kívül ők ketten voltak az egyetlenek, akik harminc körnél kevesebbet tettek meg a délelőtt folyamán.
Délután előkerültek a friss abroncsok is, a körözést azonban hamar félbe kellett szakítani, miután Marcus Armstrong a 8-as kanyarban megkoccolta a falat. Amikor újraindulhatott az edzés, Drugovich állt az élre, majd a brazil később további tizedeket javított idején, ami végül a 8. helyhez volt elég. Drugovichot Sargeant taszította le az élről, az amerikai idejét pedig a Carlin párosa javította meg. Rövid időre Boschung is feltűnt az első helyen, Lawson 1:41.623-as körére azonban senkinek nem volt válasza. Boschung maradt a 2. helyen, a legvégén pedig még Théo Pourchaire is betalált egy 1:42.096-os idővel, ami ezredre pontosan ugyanannyi, mint Boschungé. Mögöttük Sargeant végzett a 4. helyen, majd következett a Virtuosi párosa, Doohan és Sato.

Ha pusztán az eredményeket nézzük, a pénteki nap volt a legkevésbé mérvadó az összes közül, délelőtt ugyanis a csapatok túlnyomórészt versenyszimulációkat teljesítettek, a délutáni felvonás pedig egy homokvihar miatt egy az egyben elmaradt. A csonka napot az MP Motorsport “uralta”: Drugovich a session elejétől a végéig vezetett, 1:44.911-es idejének a közelébe sem tudott (akart) férkőzni senki. Mögötte csapattársa, Clément Novalak végzett a 2. helyen – azt azonban meg kell jegyezni, hogy míg egyesek 50 kör fölött zárták a napot, addig Drugovich és Novalak a 20-at is alig lépték túl, Bölükbaşı pedig még tőlük is kevesebbet ment. Az eredményekről így nincs is nagyon értelme beszélni, de azért a rend kedvéért a top tíz: Drugovich – Novalak – Vips – Lawson – Sargeant – Nissany – Hauger – Pourchaire – Doohan – Iwasa.
