Sokáig sokszereplősnek tűnt a harc a győzelemért, ám ismét megmutatkozott, miért hívják Shane van Gisbergen-t a mezőny gumimágusának.
Látványos pilótabemutatóval kezdődött meg a rajtot megelőző készülődés. A futam alkonyi időben vette kezdetét, hogy aztán majd villanyfénynél fejeződjön be, de mindenki aggódott az eső miatt, amit a futam második felére jósoltak. A csapatoknak tehát ezzel is számolni kellett a stratégiák kialakításánál a 77 körös, 300 km-es versenytávra. Bemutatkoztak egyébként a Dunlop vadonatúj, szuper lágy gumijai, amik extra előnyt jelentenek, de senki sem tudtak pontosan megjósolni, hogy meddig fognak kitartani.
A rajtnál nagyon simán jöttek el, az első sorból Anton De Pasquale és Shane van Gisbergen is szépen kilőtt. A második sor viszont elég rosszul kezdett, mind André Heimgartner, mind Tim Slade eléggé kiforgatta a hátsó kerekeit, így jó pár pozíciót vesztettek. Broc Feeney első startja sem sikerült a legjobban, négy pozíciót is bukott az újonc, visszaesve ezzel a középmezőny sűrűjébe, ahol szokás szerint ment a daráló, de mindenki pépen megúszta az első kört.
Time to get season 2022 underway at Sydney Motorsport Park!#RepcoSC pic.twitter.com/4lChLHg1mm
— Supercars (@supercars) March 5, 2022
Az első körökben De Pasquale épített ki egy magabiztos előnyt, miközben a szuper lágyakon Heimgartner kezdett el látványosan felzárkózni, kicsivel hátrébb David Reynolds is hasonlóan jött előre. A Brad Jones Racing versenyzője végül az éllovast is utolérte, majd megelőzve De Pasqualet komoly előnyt épített ki.
A verseny első kiesője Scott Pye lett, akinek a szervója szállt el, látványosan füstölve a garázsban fejezte be a versenyt idő előtt.
Massive dramas for Scott Pye's entry 😭😭😭
— Supercars (@supercars) March 5, 2022
The Team 18 car has been riddled with power steering issues, which has forced them out of this race #RepcoSC pic.twitter.com/1WaDc0ffEq
Az első kiállás Jack Le Brock nevéhez fűzhető, a Matt Stone Racing versenyzője már a 9. körben gumit cserélt. Ez alapvetően egy ideig jól is jött, mert amint a 20. kör körül elkezdtek kiállni a többiek is, Le Brock előre került. Hasonlóan korai kiállást hajtott végre Feeney is, aki szintén hamarosan az élmezőnyben találta magát miután mindenki letudta az első kiállását. Előtte volt azonban a csapattárs, van Gisbergen, aki köztudottan jól bánik a gumikkal. A regnáló bajnok ezután komoly előnyt autózott ki, Feeney viszont elgumizta magát, gyorsan esett vissza.
Látványos pillanat volt, mikor Heimgartner jött vissza a második kerékcseréjéről és pont akkor érkezett meg Brown és Reynolds. Előbbi nem volt szívbajos beszúrta a két autó közé a Holdent.
The gap between Heimgartner, Brown and Reynolds?? 🤏
— Supercars (@supercars) March 5, 2022
Crazy stuff on pit exit! #RepcoSC pic.twitter.com/tnICuPjD1M
A 40. kör környékén megjelentek az első esőcseppek a szélvédőkön, de az eső intenzitása még alacsony volt ahhoz, hogy előkerüljenek az eső gumik. Az élről Gizzy viszont bejött cserére és az ő autójára is felkerültek a szuper lágy abroncsok, így a Brownt időközben keményen megelőző De Pasquale került az élre.
Szegény Reynolds is a technika áldozatává vált, váltó problémák miatt a 4. helyről kellett feladnia a versenyt.
Miután nagyjából egyszerre bejött Brown és De Pasquale is, újfent Gizzy került az élre és olyan tempóra kapcsolt, mint senki más. Majdnem 40 másodpercet autózott ki, amivel ugyan a 64. körben letudott extra kiállása okán visszaesett az említett kettős mögé, de hatalmas gumi előnybe került.
Látványosan faragta le a másodperceket, majd úgy ment el mellettük, mintha egy másik ligában versenyezne.
SVG proving the three-stop theory. He gets by Brown with ease! #RepcoSC pic.twitter.com/xhRHQYirAM
— Supercars (@supercars) March 5, 2022
Ezután majdnem 20 másodperccel ott hagyta őket, így nagyon simán behúzta az év első futamgyőzelmét. De Pasquale azért kitartott a második helyen, míg harmadiknak a végén szuper lágy gumikon előre törő Chaz Mostert lett. Brown nagyon elfogyott a végére, egészen a hetedik helyig esett vissza, de el is mondta, hogy olyan volt, mintha egy drift autót vezetne, annyira elfogytak a gumik. Feeney első teljes szezonos versenyét a kilencedik helyen fejezte be, ami úgy gondolom egy korrekt eredmény.
MASTERCLASS 🤩 @shanevg97 wins the season opener in a three-stop strategy thriller! #RepcoSC pic.twitter.com/3dWnSPqez3
— Supercars (@supercars) March 5, 2022
Futam végeredménye:
1 Shane van Gisbergen › ![]() | 77 | 02:03:01.4867 | 150 |
2 Anton De Pasquale › ![]() | 77 | 02:03:21.0442 | 138 |
3 Chaz Mostert › ![]() | 77 | 02:03:32.5393 | 129 |
4 Will Davison › ![]() | 77 | 02:03:38.9871 | 120 |
5 Brodie Kostecki › ![]() | 77 | 02:03:40.2928 | 111 |
6 Nick Percat › ![]() | 77 | 02:03:40.8796 | 102 |
7 Will Brown › ![]() | 77 | 02:03:42.5995 | 96 |
8 Tim Slade › ![]() | 77 | 02:03:52.2768 | 90 |
9 Broc Feeney › ![]() | 77 | 02:03:53.9638 | 84 |
10 James Courtney › ![]() | 77 | 02:03:56.0099 | 78 |
11 Cam Waters › ![]() | 77 | 02:04:04.6352 | 72 |
12 Bryce Fullwood › ![]() | 77 | 02:04:16.5574 | 69 |
13 Jack Le Brocq › ![]() | 77 | 02:04:23.1167 | 66 |
14 Todd Hazelwood › ![]() | 77 | 02:04:23.2979 | 63 |
15 Andre Heimgartner › ![]() | 77 | 02:04:28.5316 | 60 |
16 Mark Winterbottom › ![]() | 76 | 02:03:11.9092 | 57 |
17 Jack Smith › ![]() | 76 | 02:03:14.2218 | 54 |
18 Garry Jacobson › ![]() | 76 | 02:03:14.2395 | 51 |
19 Jake Kostecki › ![]() | 76 | 02:03:26.9954 | 48 |
20 Thomas Randle › ![]() | 76 | 02:03:37.7442 | 45 |
21 Lee Holdsworth › ![]() | 76 | 02:03:47.0550 | 42 |
22 Macauley Jones › ![]() | 76 | 02:03:59.5895 | 39 |
23 Chris Pither › ![]() | 76 | 02:04:03.4039 | 36 |
24 David Reynolds › ![]() | 64 | 02:03:03.6586 | 33 |
NC Scott Pye › ![]() | 32 | 01:29:00.3463 | 0 |
Folytatás holnap a második futammal, magyar idő szerint 4:30-tól.
Címlapkép forrása: Supercars.com