🇦🇺 Sydney Motorsport Park: A bajnok ott folytatta, ahol tavaly abbahagyta

Sokáig sokszereplősnek tűnt a harc a győzelemért, ám ismét megmutatkozott, miért hívják Shane van Gisbergen-t a mezőny gumimágusának.

Látványos pilótabemutatóval kezdődött meg a rajtot megelőző készülődés. A futam alkonyi időben vette kezdetét, hogy aztán majd villanyfénynél fejeződjön be, de mindenki aggódott az eső miatt, amit a futam második felére jósoltak. A csapatoknak tehát ezzel is számolni kellett a stratégiák kialakításánál a 77 körös, 300 km-es versenytávra. Bemutatkoztak egyébként a Dunlop vadonatúj, szuper lágy gumijai, amik extra előnyt jelentenek, de senki sem tudtak pontosan megjósolni, hogy meddig fognak kitartani.

A rajtnál nagyon simán jöttek el, az első sorból Anton De Pasquale és Shane van Gisbergen is szépen kilőtt. A második sor viszont elég rosszul kezdett, mind André Heimgartner, mind Tim Slade eléggé kiforgatta a hátsó kerekeit, így jó pár pozíciót vesztettek. Broc Feeney első startja sem sikerült a legjobban, négy pozíciót is bukott az újonc, visszaesve ezzel a középmezőny sűrűjébe, ahol szokás szerint ment a daráló, de mindenki pépen megúszta az első kört.

Az első körökben De Pasquale épített ki egy magabiztos előnyt, miközben a szuper lágyakon Heimgartner kezdett el látványosan felzárkózni, kicsivel hátrébb David Reynolds is hasonlóan jött előre. A Brad Jones Racing versenyzője végül az éllovast is utolérte, majd megelőzve De Pasqualet komoly előnyt épített ki.

A verseny első kiesője Scott Pye lett, akinek a szervója szállt el, látványosan füstölve a garázsban fejezte be a versenyt idő előtt.

Az első kiállás Jack Le Brock nevéhez fűzhető, a Matt Stone Racing versenyzője már a 9. körben gumit cserélt. Ez alapvetően egy ideig jól is jött, mert amint a 20. kör körül elkezdtek kiállni a többiek is, Le Brock előre került. Hasonlóan korai kiállást hajtott végre Feeney is, aki szintén hamarosan az élmezőnyben találta magát miután mindenki letudta az első kiállását. Előtte volt azonban a csapattárs, van Gisbergen, aki köztudottan jól bánik a gumikkal. A regnáló bajnok ezután komoly előnyt autózott ki, Feeney viszont elgumizta magát, gyorsan esett vissza.

Látványos pillanat volt, mikor Heimgartner jött vissza a második kerékcseréjéről és pont akkor érkezett meg Brown és Reynolds. Előbbi nem volt szívbajos beszúrta a két autó közé a Holdent.

A 40. kör környékén megjelentek az első esőcseppek a szélvédőkön, de az eső intenzitása még alacsony volt ahhoz, hogy előkerüljenek az eső gumik. Az élről Gizzy viszont bejött cserére és az ő autójára is felkerültek a szuper lágy abroncsok, így a Brownt időközben keményen megelőző De Pasquale került az élre.

Szegény Reynolds is a technika áldozatává vált, váltó problémák miatt a 4. helyről kellett feladnia a versenyt.

Miután nagyjából egyszerre bejött Brown és De Pasquale is, újfent Gizzy került az élre és olyan tempóra kapcsolt, mint senki más. Majdnem 40 másodpercet autózott ki, amivel ugyan a 64. körben letudott extra kiállása okán visszaesett az említett kettős mögé, de hatalmas gumi előnybe került.

Látványosan faragta le a másodperceket, majd úgy ment el mellettük, mintha egy másik ligában versenyezne.

Ezután majdnem 20 másodperccel ott hagyta őket, így nagyon simán behúzta az év első futamgyőzelmét. De Pasquale azért kitartott a második helyen, míg harmadiknak a végén szuper lágy gumikon előre törő Chaz Mostert lett. Brown nagyon elfogyott a végére, egészen a hetedik helyig esett vissza, de el is mondta, hogy olyan volt, mintha egy drift autót vezetne, annyira elfogytak a gumik. Feeney első teljes szezonos versenyét a kilencedik helyen fejezte be, ami úgy gondolom egy korrekt eredmény.

Futam végeredménye:

1 Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB7702:03:01.4867150
2 Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT7702:03:21.0442138
3 Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB7702:03:32.5393129
4 Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT7702:03:38.9871120
5 Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB7702:03:40.2928111
6 Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB7702:03:40.8796102
7 Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB7702:03:42.599596
8 Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT7702:03:52.276890
9 Broc Feeney › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB7702:03:53.963884
10 James Courtney › Driver number Opposite Lock Racing – Ford Mustang GT7702:03:56.009978
11 Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT7702:04:04.635272
12 Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB7702:04:16.557469
13 Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB7702:04:23.116766
14 Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB7702:04:23.297963
15 Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB7702:04:28.531660
16 Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB7602:03:11.909257
17 Jack Smith › Driver number SCT Logistics Racing – Holden Commodore ZB7602:03:14.221854
18 Garry Jacobson › Driver number PremiAir Subway Racing – Holden Commodore ZB7602:03:14.239551
19 Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT7602:03:26.995448
20 Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT7602:03:37.744245
21 Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT7602:03:47.055042
22 Macauley Jones › Driver number Automotive Superstore – Holden Commodore ZB7602:03:59.589539
23 Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB7602:04:03.403936
24 David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT6402:03:03.658633
NC Scott Pye › Driver number Team 18 – Holden Commodore ZB3201:29:00.34630

Folytatás holnap a második futammal, magyar idő szerint 4:30-tól.

Címlapkép forrása: Supercars.com

Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.