A BTCC-ben korábban három, majdnem teljes szezont futó Bobby Thompson pár hónappal ezelőtt azt nyilatkozta, hogy nem érdekli már a széria, és jól megvan a sporautózás világában. Ehhez képest ma bejelentették, mint a Team HARD harmadik versenyzőjét 2022-re. 🙄 A széria körül hetek óta olyan hírek terjedtek, miszerint az ExcelR8 Motorsport saját, Hyundai alapú motorokat fejlesztene a hibrid érára, ezt pedig tegnap meg is erősítette a csapat.
A 25 éves Thompson 2018-ban debütált a BTCC-ben Tony Gilhamékkel, és a csapat versenyzője is maradt egészen a 2019-es idény végéig. Ugyan a veterán Volkswagen CC-vel nagy csodákat nem tudott tenni, több alkalommal is meg-megvillant a két szezon során. A pandémia évében aztán az AmD csapathoz igazolt, és az Audi S3 volánja mögött egyre komolyabb eredményekért kezdett harcolni. Éve azonban csúnya véget ért, miután Croftban nagyot bukott, és autója többször is átfordult a levegőben. Snettertont orvosi tanácsra hagyta ki, viszont a Brands Hatch-i szezonzáróra sem tért vissza, és ekkor már lehetett tudni, hogy anyagi gondok is vannak a háttérben.
Tavaly aztán vissza sem tért a sorozatba, és amint a bevezetőben is olvashattátok, úgy tűnt, hogy nem is fog egyhamar. A motorsportban azonban nem kell mérget venni az ilyen kijelentésekre, aminek ékes példája a mai bejelentés. Bobby korábbi szponzora – az azóta is HARD partner – Autobrite Direct színeiben fog versenyezni a csapatnál. Magyarra fordítva, az ő és Jack Goff Cupráját az autóipari cég fogja kiemelten támogatni, míg Árón Taylor-Smith, és az egyelőre még nem ismert, negyedik pilótáét a tejtermékeket forgalmazó Yazoo.
Az továbbra sem tiszta, hogy Rick Parfitt Jr. hogyan is jön a képbe, de úgy tűnik, hogy az ExcelR8-től érkező pilóta csak névlegesen lesz a HARD verssnyzője, autóját pedig a Laser Tools (Moffat Racing) fogja felkészíteni.
Áttérve az ExcelR8-re, amint pár nappal ezelőtt a GP-Zónán is olvashattátok, a Hyundaiokkal versenyző csapat a HARD-hoz hasonlóan 2-2 autósra osztja csapatát. Tom Ingram, és a frissen igazolt Tom Chilton autói a Bristol Street Motors támogatásával futnak majd, míg a másik két Hyundai a Trade Price Cars színeiben.
Ennél jóval fontosabb, hogy a gárda megerősítette a régóta terjedő pletykákat, miszerint saját fejlesztésű motorokkal vágnak neki a hibrid érának. A 4 Hyundaiba egy i30 alapú, Swindon fejlesztésű (ők voltak felelősek a Sutonnel bajnoki címet nyerő Subaru motorjaiért is) motor kerül, a források szerint új ECU-val, motorprogrammal és egy Owens turbóval.
Az ExcelR8 ezzel a mezőny ötödik csapata lesz, akik nem a standart, TOCA által biztosított motorral versenyeznek, hanem saját egységgel. A BMW-s WSR és Ciceley csapatok a bajorok erőforrására épülő, de Neil Brown cége által épített motorokat használnak, a Dynamics-nek ugyan az a cég fejleszti a Honda alapú erőforrásait. Nem utolsó sorban pedig a Motorbase használ még más, esetükben Ford alapú motort, amelyet a világhírű Mountune vállalat fejleszt.
Latest News:
— BTCC (@BTCC) March 10, 2022
📰 EXCELR8 Motorsport confirms Hyundai engine programme for 2022
See 👉 https://t.co/xIbfjbZ9Yr#BTCC pic.twitter.com/teO82JLBp3