🇧🇭 TESZT: Verstappen volt a leggyorsabb az utolsó napon

Max Verstappen egy közel ideálisnak mondható körrel húzta be az első helyet a bahreini teszt utolsó napján, jó kérdés azonban, hogy ezzel közelebb jutottunk-e a megoldáshoz, ami az erőviszonyokat illeti.

Főként a hosszabb etapokra koncentráltak a csapatok az utolsó tesztnap délelőttjén, melynek során ennek megfelelően nem is születtek teljesen mérvadó eredmények. Reggel Kevin Magnussen vehette birtokba elsőként a pályát, a dán egy órán át egyedül körözhetett a Haasszal, mielőtt mindenki más számára is megnyílt a boxutca vége. Noha a pilóták többsége azonnal ellepte a pályát, nagyjából félidőig várni kellett, mire valaki durrantott egy igazán komoly kört, ez Sergio Pérez nevéhez fűződött. A tegnaphoz képest alaposan felfrissített Red Bull-lal köröző mexikói 1:33.105-öt ment a C4-es keveréken, ami végül maradt az egész délelőtt legjobb ideje.

Pérezt nyolc és fél tizeddel lemaradva az Alfa Romeo újonca, Guan-yu Zhou követte, a 3. helyen pedig a délelőtt legszorgalmasabb versenyzője, Pierre Gasly következett. A francia pilóta 88 kört pakolt az AlphaTauri-ba. Nem volt ilyen eredményes délelőttje a tegnapi nap legjobb idejét futó Magnussennek, a dán autójából szivárgott a hűtőfolyadék, így hat óra alatt mindöszesen 33 kört tudott megtenni. Viszonylag sokat, 78 kört ment ugyan, de az eredménylistán csak Magnussent tudta megelőzni Lewis Hamilton, aki az egész héten küzdött a Mercedes egyensúlyával, és ma sem volt kibékülve a W13-assal.

A McLarennél ma is egész nap Lando Norris vezetett, miután Daniel Ricciardónál tegnap kimutatták a koronavírus-fertőzést. Az ausztrál a hírek szerint rendben lesz a szezonnyitóra, de amennyiben mégsem tudna versenyezni, a csapat már készenlétbe állította tartalékosait, Stoffel Vandoorne-t és Nyck de Vriest, illetve egy kölcsönügylet keretein belül megkapták az Alpine-tól Oscar Piastrit is. Mindennek a tetejébe még szimulátoros programot biztosítanak Colton Hertának, a tavaly év végi teszten, Abu Dhabiban vezető Patricio O’Ward pedig verheti a fejét a falba.

A délelőtti szakasz egyébként mindenféle különösebb rendkívüli esemény nélkül lezajlott, a piros zászlóra egyetlen alkalommal volt szükség, az is csak rendszerellenőrzés miatt.

Ebédszünet előtt Pérez állt az élen [kép forrása: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala]

A délutáni etap végén már sor került néhány komolyabb egykörös próbálkozásra is, amely Max Verstappennek sikerült a legjobban. A holland a zöld lámpa kigyulladását követően sokáig a pályára sem hajtott, majd nagyjából fél órán keresztül egy keményebb gumiszetten igyekezett felvenni a ritmust. Egy C3-as szetten sikerült is megdöntenie csapattársa délelőtti idejét, egy órával később azonban a ferraris Leclerc állt az élre – meg kell azonban jegyezni, hogy ő az eggyel lágyabb C4-es keveréket használta. A monacói ezt követően megpróbálkozott még egy C5-ös körrel is, azonban nem tudott javítani az idején, ezt követően pedig visszaváltott egy keményebb keverékre és a hátralévő időt adatgyűjtéssel töltötte.

Leclerc után George Russellre szegeződött a nézők figyelme. A fiatal brit ugyancsak egy C5-ös garnitúrával próbálkozott, a Mercedes azonban vadnak és nehezen kezelhetőnek bizonyult, az ún. “delfinező” jelenséggel pedig továbbra sem tudtak mit kezdeni. A Russell által futott 1:32.759-es idő több mint egy másodperccel bizonyult lassabbnak, mint Verstappen legjobbja. A holland az utolsó fél órában egymást követően több gyorskörrel is megpróbálkozott (egyszer nagy igyekezetében meg is pördült), végül 1:31.720-nál állt meg a stopper, ami már egy egészen komoly időnek mondható.

Verstappen mögött Leclerc maradt a második helyen, a leintést követően azonban folytatódott a Haas extra pályaideje, amelyet még a csütörtök délelőtt kihagyása miatt kaptak. Ennek során Mick Schumacher villantott egy 1:32.241-es időt, amellyel feljött az összetett értékelés 2. helyére, megelőzve Leclerc-t. A monacóit Fernando Alonso követte az Alpine-nal, majd következett Russell, Bottas, Tsunoda, Pérez, Norris és Vettel.

A harmadik nap eredményei [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

A felkészülési időszaknak ezennel vége. A jövő hét közepe táján jelentkezünk majd egy bővebb értékelés-elemzéssel, melynek során saját tippjeinket is megadjuk az erősorrendre vonatkozóan, a következő hétvégén pedig már jön a Bahreini Nagydíj! Addig is toljátok le a Drive to Survive negyedik évadát.

Címlapkép forrása: Oracle Red Bull Racing hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.