🇺🇸 WEC: Toyota nerf-olló, az Alpine-nak pole-t hozó! Ez volt az utolsó szög a GTE Pro koporsójában?

Amint sokan tudjátok, két, a pandémia miatti elmaradás után, második alkalommal rendezik meg a Super Sebring hétvégét, egy közös WEC-IMSA forduló formájában. A WEC-ben ez lesz a szezonnyitó forduló, míg az IMSA-ban a második futamot láthatjuk, a január végi, daytonai 24 órás után. És míg az amerikai bajnokság 12 órásának nevezőlistája majdnem olyan meggyőző, mint az említett daytonai futamé, addig a WEC fordulótól nagy csodákat nem vártunk el. Aztán ezek mégis megtörténtek???

Az Endurance-világbanokság sebringi 1000 mérföldes futamának -magyar idő szerint tegnap éjjel/ma hajnalban – lement az időmérő edzése, és ma késő délután rajthoz is állnak a fiúk, hogy az IMSA fordulóra is idő legyen.

Hypercarban ugyan csodákat nem vártunk, de a Toyotába “implementált” két zsák tégla megtette a hatását. A plusz ballasztot kapó TS010 alapból jó nagy hátránnyal indult, a hibrid rendszer korlátozása miatt, amit a tegnapi Brickyard podcastben beszéltünk is a Ground Effectes fiúkkal. Laci szavait idézve: “a villanymotorok csakis 190 km/h felett léphetnek működésbe. Ez a sebringi pályán egyetlen kanyart jelent az LMH autók tempójával.” Ezzel gyakorlatilag nem csak a pole esély, hanem még az első sor megszerzése is teljes bukta volt a japánok számára. A Toyota “nerfelésével” az Alpine és a Glickenhaus harcolt a pole-ért, a legjobb időt pedig a “megörökölt”, ex. LMP1-es Rebellionnal Nic Lapierre futotta, szűk másfél másodperccel megverve a Glickenhaust terelgető Olivier Plat. Reméljük a francia nem fogja Le Mans-ban érezni magát az első kanyarban. 😅

Nos, az még egy dolog, hogy a Toyotáknak esélye sem volt az első sorra, de az már annál kiábrándítóbb, és a nerfelés elcsúszott szintjét mutatja, hogy a 8-as autó negyedik, míg a 7-es hetedik lett az időmérőn, az LMP2-es élmenők között.

A leggyorsabb LMP2-es kört a kategóriában debütáló, és amúgy csak Pro-Am kategóriás AF Corse Orecaja futotta, Nicklas Nielsennel a volán mögött. A dán Ferrari pilóta mindössze három tizedre volt az első sortól, és ugyan ennyivel verte a nyolcas Toyotát is. Kategórián belül dobogóra, és a két TS010 közé a United Autosports autói kvalifikáltak, 22-23-as sorrendben. LMP2-ben WRT-Realteam/WRT-Prema-Jota #28- Jota #38-Penske-Richard Mille (Signature)-Ultimate-Vector Sport-ARC Bratislava-APR-Inter Europol volt a további sorrend az időmérőn.

Amit érdemes kiemelni, hogy a 15-16. helyezett Ultimate és Vector Sport Orecak között 1 ezred (!!!) különbség volt.

GTE-Pro-ban a Porsche nem túl sokat teketóriázott, és el is foglalta az első sort (#92- #91 sorrendben). Harmadik lett az egy szem Corvette, három tizedes lemaradással, míg a két gyári Ferrari több mint két másodpercet kapott Christensenéktől. Az olaszok elé még a – Daytonában ismét brillírozó “új kedvencünk”- Ben Keating is befért, az amatőrök legjobb idejét futva a TF Sport Aston Martinnal.

Az Amatőrök között az Astonok alapvetően jól muzsikáltak, hiszen hiszen Nicky Thiimék #98-as rajtrszámú autója lett a második (de több mint 1 másodpercet kapva a TF Sport autótól), míg a “japán Aston” 5. A legjobb Porsche az 56-os Project 1 autó a harmadik helyen, 5 tizeddel verve a 85-ös Iron Dames 488-at, ami a legjobb helyre kvalifikáló Ferrari volt a kategóriában.

Az időmérő részletes eredményét itt találjátok meg!

Ha már Sebringnél tartunk, a Ferrari és a Porsche belengette, hogy mivel jövőre mindkét márka rajthoz állítaná a saját LMH és (a Porsche esetében )LMDh autóit, könnyen lehet, hogy a 2022-es lehet az utolsó évük a GTE-Pro kategóriában. Erre Pierre Fillon, aki a WEC igazgatója, és a Le Mans-i 24 órást rendező Automobile Club l’Ouest (ACO) promótere annyit reagált, hogy ha nincs legalább 2 márka és 4 autó a géposztályban, törölni fogják a fenébe, hiszen semmi értelme nem marad. És mivel a két márkán kívül jelenleg csak a Corvette indul, egy szem C8R-rel, párszor már mi is eltemettük a kategóriát az elmúlt években.

A WEC Sebringi 1000 mérföldes futama (magyar idő szerint) ma 17:00-kor rajtol, és az Eurosporton tudjátok majd nézni. Míg az IMSA versenyre szombaton kerül majd sor.

Címlapkép: KRISTOF VERMEULEN/ MPS AGENCY
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.