🇧🇭 IDŐMÉRŐ: Leclerc pole-lal indult a szezon Bahreinben!

Miután a második és harmadik szabadedzést is Max Verstappen nyerte meg a Formula-1 szezonnyitó hétvégéjén, és láttuk, hogy a Mercedes tényleg nem altat, egyetlen kérdésünk maradt. Meg tudja-e szorongatni a Ferrari a hollandot az időmérőn? A válasz pedig nem csak, hogy pozitív lett, hanem Charles Leclerc még a pole-t is elcsípte a holland előtt, miközben Sainz sem volt messze a kettőstől, sőt!

Azt lehetett tudni az edzések után, hogy a Mercedes motorokat használó csapatok gondban lesznek a hétvégén, és az ügyfélcsapatok autói közül négy “el is vérzett” már a Q1-ben. Azon talán nem lepődünk annyira meg, hogy Nicholas Latifi tökutolsó lett az időmérőn, hat tizedes hátránnyal az utolsó előttihez képest, viszont Alex Albon “George Russel gúnyájába öltözve” továbbjutott a Williamszel, szóval pozitívumokról is beszámolhat a grove-i csapat a szezon első időmérője után. Miközben a Ferrari motoros kiscsapatok nagyon simán jutottak tovább, sőt Bottas és Magnussen az első 5 végén zárta a Q1-et, addig a két Aston Martin, és a koronavírus fertőzéséből felépülő Ricciardo számára sem tartogatott túl sok jót az etap.

A Vettel helyén versenyző Hülkenberg adott egy másfél tizedet kedvenc Strollunknak, szóval az önbecsülés sem lehet a maximumon az Astonnál, viszont a 17., 19. helyeken talán ez a legkisebb gondjuk. Ricciardo közöttük végzett, míg Tsunoda Albontól két századot kapva maradt le a továbbjutásról.

Az etapot amúgy Leclerc nyerte meg, kevesebb mint egy tizeddel megverve csapattársát, és hárommal Verstappent.

A Q2-ben szintén nem történtek nagy csodák, már ami a kiesőket illeti. Ugyan a verseny előtt ki volt hangsúlyozva, hogy a bírók szigorúan fogják nézni a pályaelhagyásokat, az első elvett kör az időmérőn Zhou Q2 végi próbálkozása volt. A kínai versenyző amúgy sem állt továbbjutásra, és végül utolsóként zárta az etapot, Albon, és az a Norris mögött, aki nagyon nem örülhet (meg úgy a teljes McLaren csapat sem). Mick Schumacher továbbjutása három tizeden múlott, míg az utolsó pillanatokban Alonso és Gasly körei ütötték ki Esteban Ocont a legjobb tízből, és vették el a franciától a Q3-as szereplés lehetőségét.

Verstappen a legjobb kört a Q2 közepén futotta, és a pályára egy második próbálkozásra visszatérő Ferrari duó majdnem megverte a hollandot. Míg Leclerc 1.7 tizedre végzett a holland mögött, addig Sainz csupán három századdal maradt el a címvédő legjobb körétől.

A Q3-ban az utóbbi években megszokottakat láthattuk. Amíg az élmenők kihajtottak korán az első körre, addig a középcsapatok csak egyetlen mért kört futottak, az etap legvégén. Az első próbálkozásokat követően az jól látszott, hogy a két Mercedes maximum a harmadik sorba kvalifikálhat, és Pérez gyanúsan negyedik lesz. A pole sorsát viszont művészet volt megtippelni. Az első köröket követően amúgy Sainz-Leclerc-Verstappen volt a sorrend.

Aztán jött a mindent eldöntő végjáték. Ekkor már Sainz körén láttuk, hogy javítani nem fog, de Verstappen és Leclerc is jobb körön volt, mint korábban, szóval továbbra is éles maradt a küzdelem. Először a monacoi jött át a célvonalon, szűk másfél tizeddel megverve ferraris csapattársát. Majd Verstappen is befejezte körét, és csupán 6 ezreddel (!!!) verte meg a ferraris spanyolt, ez azonban a pole-ra nem volt elég. Leclerc tehát 1.2 tizeddel szerezte meg karriere 10. rajtelsőségét, és 2019 után ismét a pole-ból rajtolhat Bahreinben.

A Mercedes egy kiábrándító időmérőn van túl, hiszen a maximum egy 5-6. hely volt számukra, és míg Hamilton hozta az ötödik pozíciót (majdnem 7 tized lemaradásban a pole-hoz képest), Russell elrontotta mindkét Q3-as körét, és csupán kilencedik lett az időmérőn. A best of the rest pozícióban Bottas hatodik lett, és lehet azzal poénkodni, hogy közelebb volt Hamiltonhoz, mint néha csapattársaként. 😁

Magnussen hetedik lett, ami óriási eredmény a Haas számára (ezt a lenti kép is tökéletesen illusztrálja), és a csapat először járt Q3-ban 2019 Brazília óta. Alonso nyolcadikként zárt, viszont kapott hat tizedet Bottastól, és négyet K-Magtól, szóval jó kérdés, hogy mekkora az öröm az Alpine háza táján, míg Gasly egy elég gyenge kör végén kicsit el is engedte már a tempót, és a tizedik helyről rajtol holnap.

A futam holnap 16 órakor rajtol magyar idő szerint, és 57 körös lesz.

Címlapkép: a Ferrari hivatalos Twittere
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.