🇺🇸 WEC: Az Alpine nyerte a háromszor is megszakított futamot Sebringben!

Megszerezte első Hypercar-győzelmét a Signatech Alpine csapata a sebringi 1000 mérföldes futamon, amelyet a 7-es Toyota balesete, valamint a kedvezőtlen időjárási körülmények miatt összesen háromszor kellett piros zászlóval megszakítani.

Az ismert előzmények után nem volt meglepő, hogy az Alpine a teljes sebringi futamot is dominálta, a Nicolas Lapierre – André Negrão – Matthieu Vaxiviére triónak nem volt ellenfele. A sötétkék LMP1-es autó az egész távon konstans gyorsabb tudott lenni, mint a két Toyota, az egyetlen Glickenhaus és természetesen az LMP2-esek, a japánoknak igazából csak kedvezőbb fogyasztásuk miatt lehetett volna hangyányi esélyük, de tempóból esélytelenek voltak az Alpine ellen.

Vaxiviére a pole-ból indulva könnyedén megtartotta a vezetést és a boxkiállások első fordulójára 15 másodperces előnyre tett szert Olivier Pla előtt, míg a két Toyota a 3-4. helyen loholt. A japán gépek a Glickenhaus tankolása alkalmával jöttek fel mindketten a dobogóra, az Alpine ellen azonban szemernyi esélyük sem volt. Vaxiviére-t egyetlen etap után leváltotta Lapierre, aki tovább növelte a 36-os előnyét, két és fél óra elteltével már több mint fél perccel álltak az élen.

Három és fél órával a rajtot követően ijesztő balesetet szenvedett a 7-es Toyota. José-Maria López lekörözés közben ütközött Julien Andlauer Porschéjával, emiatt megsérült a karosszéria, amire aztán néhány kanyarral később felült a kerék, az autó pedig lassulás nélkül, irányíthatatlanul vágódott a falba. Azonnal bemutatták a piros zászlót, a futam pedig csak a gumifal javítását követően indulhatott újra. López szerencsére nem sérült meg, nem úgy, mint az autó, ami gyakorlatilag totálkárosra tört.

López ijesztő balesete

A piros zászlót kihasználva a Glickenhaus rövid időre visszaszökött a 2. helyre, Ryan Briscoe-t azonban hamarosan áthajtásos büntetés letöltésére szólították fel, mert kiderült, hogy megelőzte egy versenytársát akkor, amikor nem lett volna szabad. Ezzel pedig gyakorlatilag beállt a végeredmény, egy órával és három perccel a vége előtt ugyanis ismét megszakították a futamot, ezúttal a pályát övező heves zivatarok miatt. Noha baleset nem történt, a helyi törvények miatt Eduardo Freitas versenyigazgatónak nem volt más választása, mint a piros zászlók belengetése.

Némi kényszerszünetet követően a biztonsági autó mögött újraindult a körözés, azonban biztonsági okokból több LMP2-es autónak is extra boxkiállásokat kellett beiktatnia (köztük a 2-3. helyen haladó WRT-párosnak, René Rastnak és Ferdinand Habsburgnak), és mivel semmilyen jel nem utalt arra, hogy a körülmények javulni fognak, a futamot végül leintették. Érdekesség, hogy ez volt az endurance-világbajnokság történetének első olyan versenye, amelyet három alkalommal is megszakítottak.

Az Alpine így megszerezte első összetett győzelmét a 8-as Toyota és a 708-as Glickenhaus előtt, így ideális pozícióból várhatják a majd két hónap múlva esedékes folytatást. Hogy mennyire volt megérdemelt az Alpine győzelme, azt mindenki döntse el maga, jelen sorok írójának elég határozott véleménye van arról, hogy egy LMP1-es autót egyáltalán szabadna-e engedni rajthoz állni a Hypercar kategóriában.

Neked mi a véleményed a témában? Szavazz:

QuizMaker

16 évesen, 1 hónaposan és 4 naposan a WEC-történetének legfiatalabb futamgyőztese lett Joshua Pierson, a United Autosports ugyanis begyűjtötte az LMP2-es kategóriagyőzelmet! A fiatal amerikai Oliver Javisszal és Paul di Restával osztozott az autón a táv folyamán. A 2. helyen a Gelael–Frijns–Rast összeállítású 31-es WRT Oreca végzett, míg Andrade, Habsburg és Nato a 3. helyre hozták be a belgák másik, Realteam banner alatt futó gépét. A Pro-Am osztály kitüntetését az AF Corse (Perrodo–Nielsen–Rovera) gyűjtötte be.

Az LMGTE Pro kategória küzdelmeit Michael Christensen és Kévin Estre nyerték a 92-es rajtszámú Porsche 911 RSR-rel. A futam korai szakaszában a Corvette (Milner–Tandy) került fölénybe, ugyanis mindkét Porsche tizenöt másodperces büntetést kapott, a stuttgarti járgányok azonban le tudták dolgozni a különbséget, köszönhetően nagyrészt az első piros zászlónak. A két márka többször is megküzdött egymással a pályán, míg a két AF Corse Ferrari messze elmaradt tőlük és egy pillanatig sem voltak versenyben a dobogóért.

Aston Martin fölényt hozott az LMGTE Am kategória. A Northwest AMR attól a pillanattól kezdve uralta az osztályt, hogy Paul Dalla Lana a tizedik percben megelőzte Ben Keatinget. A kanadai pilóta és váltótársai, David Pittard és Nicki Thiim jelentős előnyt építettek ki a célig. Keating, Marco Sørensen és Florian Latorre végeztek a 2. helyen a TF Sport Aston Martinnal, míg az 56-os Team Project 1 Porsche pilótái, Brendan Iribe, Ollie Millroy és Ben Barnicoat a GR Racingtől a hét elején kölcsönzött kasztnival végeztek dobogón.

>> Végeredmény <<

Folytatás Spa-Francorchamps-ban, május 7-én!

Címlapkép forrása: Alpine Endurance Team hivatalos Twitter oldala
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.