đŸ‡ș🇾 WEC: Az Alpine nyerte a hĂĄromszor is megszakĂ­tott futamot Sebringben!

Megszerezte elsƑ Hypercar-gyƑzelmĂ©t a Signatech Alpine csapata a sebringi 1000 mĂ©rföldes futamon, amelyet a 7-es Toyota balesete, valamint a kedvezƑtlen idƑjĂĄrĂĄsi körĂŒlmĂ©nyek miatt összesen hĂĄromszor kellett piros zĂĄszlĂłval megszakĂ­tani.

Az ismert elƑzmĂ©nyek utĂĄn nem volt meglepƑ, hogy az Alpine a teljes sebringi futamot is dominĂĄlta, a Nicolas Lapierre – AndrĂ© NegrĂŁo – Matthieu VaxiviĂ©re triĂłnak nem volt ellenfele. A sötĂ©tkĂ©k LMP1-es autĂł az egĂ©sz tĂĄvon konstans gyorsabb tudott lenni, mint a kĂ©t Toyota, az egyetlen Glickenhaus Ă©s termĂ©szetesen az LMP2-esek, a japĂĄnoknak igazĂĄbĂłl csak kedvezƑbb fogyasztĂĄsuk miatt lehetett volna hangyĂĄnyi esĂ©lyĂŒk, de tempĂłbĂłl esĂ©lytelenek voltak az Alpine ellen.

VaxiviĂ©re a pole-bĂłl indulva könnyedĂ©n megtartotta a vezetĂ©st Ă©s a boxkiĂĄllĂĄsok elsƑ fordulĂłjĂĄra 15 mĂĄsodperces elƑnyre tett szert Olivier Pla elƑtt, mĂ­g a kĂ©t Toyota a 3-4. helyen loholt. A japĂĄn gĂ©pek a Glickenhaus tankolĂĄsa alkalmĂĄval jöttek fel mindketten a dobogĂłra, az Alpine ellen azonban szemernyi esĂ©lyĂŒk sem volt. VaxiviĂ©re-t egyetlen etap utĂĄn levĂĄltotta Lapierre, aki tovĂĄbb növelte a 36-os elƑnyĂ©t, kĂ©t Ă©s fĂ©l Ăłra elteltĂ©vel mĂĄr több mint fĂ©l perccel ĂĄlltak az Ă©len.

HĂĄrom Ă©s fĂ©l ĂłrĂĄval a rajtot követƑen ijesztƑ balesetet szenvedett a 7-es Toyota. JosĂ©-Maria LĂłpez lekörözĂ©s közben ĂŒtközött Julien Andlauer PorschĂ©jĂĄval, emiatt megsĂ©rĂŒlt a karosszĂ©ria, amire aztĂĄn nĂ©hĂĄny kanyarral kĂ©sƑbb felĂŒlt a kerĂ©k, az autĂł pedig lassulĂĄs nĂ©lkĂŒl, irĂĄnyĂ­thatatlanul vĂĄgĂłdott a falba. Azonnal bemutattĂĄk a piros zĂĄszlĂłt, a futam pedig csak a gumifal javĂ­tĂĄsĂĄt követƑen indulhatott Ășjra. LĂłpez szerencsĂ©re nem sĂ©rĂŒlt meg, nem Ășgy, mint az autĂł, ami gyakorlatilag totĂĄlkĂĄrosra tört.

López ijesztƑ balesete

A piros zĂĄszlĂłt kihasznĂĄlva a Glickenhaus rövid idƑre visszaszökött a 2. helyre, Ryan Briscoe-t azonban hamarosan ĂĄthajtĂĄsos bĂŒntetĂ©s letöltĂ©sĂ©re szĂłlĂ­tottĂĄk fel, mert kiderĂŒlt, hogy megelƑzte egy versenytĂĄrsĂĄt akkor, amikor nem lett volna szabad. Ezzel pedig gyakorlatilag beĂĄllt a vĂ©geredmĂ©ny, egy ĂłrĂĄval Ă©s hĂĄrom perccel a vĂ©ge elƑtt ugyanis ismĂ©t megszakĂ­tottĂĄk a futamot, ezĂșttal a pĂĄlyĂĄt övezƑ heves zivatarok miatt. Noha baleset nem törtĂ©nt, a helyi törvĂ©nyek miatt Eduardo Freitas versenyigazgatĂłnak nem volt mĂĄs vĂĄlasztĂĄsa, mint a piros zĂĄszlĂłk belengetĂ©se.

NĂ©mi kĂ©nyszerszĂŒnetet követƑen a biztonsĂĄgi autĂł mögött Ășjraindult a körözĂ©s, azonban biztonsĂĄgi okokbĂłl több LMP2-es autĂłnak is extra boxkiĂĄllĂĄsokat kellett beiktatnia (köztĂŒk a 2-3. helyen haladĂł WRT-pĂĄrosnak, RenĂ© Rastnak Ă©s Ferdinand Habsburgnak), Ă©s mivel semmilyen jel nem utalt arra, hogy a körĂŒlmĂ©nyek javulni fognak, a futamot vĂ©gĂŒl leintettĂ©k. ÉrdekessĂ©g, hogy ez volt az endurance-vilĂĄgbajnoksĂĄg törtĂ©netĂ©nek elsƑ olyan versenye, amelyet hĂĄrom alkalommal is megszakĂ­tottak.

Az Alpine Ă­gy megszerezte elsƑ összetett gyƑzelmĂ©t a 8-as Toyota Ă©s a 708-as Glickenhaus elƑtt, Ă­gy ideĂĄlis pozĂ­ciĂłbĂłl vĂĄrhatjĂĄk a majd kĂ©t hĂłnap mĂșlva esedĂ©kes folytatĂĄst. Hogy mennyire volt megĂ©rdemelt az Alpine gyƑzelme, azt mindenki döntse el maga, jelen sorok Ă­rĂłjĂĄnak elĂ©g hatĂĄrozott vĂ©lemĂ©nye van arrĂłl, hogy egy LMP1-es autĂłt egyĂĄltalĂĄn szabadna-e engedni rajthoz ĂĄllni a Hypercar kategĂłriĂĄban.

Neked mi a véleményed a témåban? Szavazz:

QuizMaker

16 Ă©vesen, 1 hĂłnaposan Ă©s 4 naposan a WEC-törtĂ©netĂ©nek legfiatalabb futamgyƑztese lett Joshua Pierson, a United Autosports ugyanis begyƱjtötte az LMP2-es kategĂłriagyƑzelmet! A fiatal amerikai Oliver Javisszal Ă©s Paul di RestĂĄval osztozott az autĂłn a tĂĄv folyamĂĄn. A 2. helyen a Gelael–Frijns–Rast összeĂĄllĂ­tĂĄsĂș 31-es WRT Oreca vĂ©gzett, mĂ­g Andrade, Habsburg Ă©s Nato a 3. helyre hoztĂĄk be a belgĂĄk mĂĄsik, Realteam banner alatt futĂł gĂ©pĂ©t. A Pro-Am osztĂĄly kitĂŒntetĂ©sĂ©t az AF Corse (Perrodo–Nielsen–Rovera) gyƱjtötte be.

Az LMGTE Pro kategĂłria kĂŒzdelmeit Michael Christensen Ă©s KĂ©vin Estre nyertĂ©k a 92-es rajtszĂĄmĂș Porsche 911 RSR-rel. A futam korai szakaszĂĄban a Corvette (Milner–Tandy) kerĂŒlt fölĂ©nybe, ugyanis mindkĂ©t Porsche tizenöt mĂĄsodperces bĂŒntetĂ©st kapott, a stuttgarti jĂĄrgĂĄnyok azonban le tudtĂĄk dolgozni a kĂŒlönbsĂ©get, köszönhetƑen nagyrĂ©szt az elsƑ piros zĂĄszlĂłnak. A kĂ©t mĂĄrka többször is megkĂŒzdött egymĂĄssal a pĂĄlyĂĄn, mĂ­g a kĂ©t AF Corse Ferrari messze elmaradt tƑlĂŒk Ă©s egy pillanatig sem voltak versenyben a dobogóért.

Aston Martin fölĂ©nyt hozott az LMGTE Am kategĂłria. A Northwest AMR attĂłl a pillanattĂłl kezdve uralta az osztĂĄlyt, hogy Paul Dalla Lana a tizedik percben megelƑzte Ben Keatinget. A kanadai pilĂłta Ă©s vĂĄltĂłtĂĄrsai, David Pittard Ă©s Nicki Thiim jelentƑs elƑnyt Ă©pĂ­tettek ki a cĂ©lig. Keating, Marco SĂžrensen Ă©s Florian Latorre vĂ©geztek a 2. helyen a TF Sport Aston Martinnal, mĂ­g az 56-os Team Project 1 Porsche pilĂłtĂĄi, Brendan Iribe, Ollie Millroy Ă©s Ben Barnicoat a GR RacingtƑl a hĂ©t elejĂ©n kölcsönzött kasztnival vĂ©geztek dobogĂłn.

>> Végeredmény <<

Folytatås Spa-Francorchamps-ban, måjus 7-én!

Címlapkép forråsa: Alpine Endurance Team hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.