Megszerezte elsĆ Hypercar-gyĆzelmĂ©t a Signatech Alpine csapata a sebringi 1000 mĂ©rföldes futamon, amelyet a 7-es Toyota balesete, valamint a kedvezĆtlen idĆjĂĄrĂĄsi körĂŒlmĂ©nyek miatt összesen hĂĄromszor kellett piros zĂĄszlĂłval megszakĂtani.
Az ismert elĆzmĂ©nyek utĂĄn nem volt meglepĆ, hogy az Alpine a teljes sebringi futamot is dominĂĄlta, a Nicolas Lapierre â AndrĂ© NegrĂŁo â Matthieu VaxiviĂ©re triĂłnak nem volt ellenfele. A sötĂ©tkĂ©k LMP1-es autĂł az egĂ©sz tĂĄvon konstans gyorsabb tudott lenni, mint a kĂ©t Toyota, az egyetlen Glickenhaus Ă©s termĂ©szetesen az LMP2-esek, a japĂĄnoknak igazĂĄbĂłl csak kedvezĆbb fogyasztĂĄsuk miatt lehetett volna hangyĂĄnyi esĂ©lyĂŒk, de tempĂłbĂłl esĂ©lytelenek voltak az Alpine ellen.
ALPINE'S FIRST WIN IN THE HYPERCAR ERA đđ#1000MSebring #AlpineEnduranceTeam pic.twitter.com/Su52DltXyV
— Alpine Endurance Team (@SignatechAlpine) March 18, 2022
VaxiviĂ©re a pole-bĂłl indulva könnyedĂ©n megtartotta a vezetĂ©st Ă©s a boxkiĂĄllĂĄsok elsĆ fordulĂłjĂĄra 15 mĂĄsodperces elĆnyre tett szert Olivier Pla elĆtt, mĂg a kĂ©t Toyota a 3-4. helyen loholt. A japĂĄn gĂ©pek a Glickenhaus tankolĂĄsa alkalmĂĄval jöttek fel mindketten a dobogĂłra, az Alpine ellen azonban szemernyi esĂ©lyĂŒk sem volt. VaxiviĂ©re-t egyetlen etap utĂĄn levĂĄltotta Lapierre, aki tovĂĄbb növelte a 36-os elĆnyĂ©t, kĂ©t Ă©s fĂ©l Ăłra elteltĂ©vel mĂĄr több mint fĂ©l perccel ĂĄlltak az Ă©len.
HĂĄrom Ă©s fĂ©l ĂłrĂĄval a rajtot követĆen ijesztĆ balesetet szenvedett a 7-es Toyota. JosĂ©-Maria LĂłpez lekörözĂ©s közben ĂŒtközött Julien Andlauer PorschĂ©jĂĄval, emiatt megsĂ©rĂŒlt a karosszĂ©ria, amire aztĂĄn nĂ©hĂĄny kanyarral kĂ©sĆbb felĂŒlt a kerĂ©k, az autĂł pedig lassulĂĄs nĂ©lkĂŒl, irĂĄnyĂthatatlanul vĂĄgĂłdott a falba. Azonnal bemutattĂĄk a piros zĂĄszlĂłt, a futam pedig csak a gumifal javĂtĂĄsĂĄt követĆen indulhatott Ășjra. LĂłpez szerencsĂ©re nem sĂ©rĂŒlt meg, nem Ășgy, mint az autĂł, ami gyakorlatilag totĂĄlkĂĄrosra tört.
đ© Red flag at Sebring! đ©
— Motorsport.com (@Motorsport) March 18, 2022
Thankfully Jose Maria Lopez is OK after this huge incident đ#WEC #1000MSebring #Motorsport pic.twitter.com/HPZUTTq9qa
A piros zĂĄszlĂłt kihasznĂĄlva a Glickenhaus rövid idĆre visszaszökött a 2. helyre, Ryan Briscoe-t azonban hamarosan ĂĄthajtĂĄsos bĂŒntetĂ©s letöltĂ©sĂ©re szĂłlĂtottĂĄk fel, mert kiderĂŒlt, hogy megelĆzte egy versenytĂĄrsĂĄt akkor, amikor nem lett volna szabad. Ezzel pedig gyakorlatilag beĂĄllt a vĂ©geredmĂ©ny, egy ĂłrĂĄval Ă©s hĂĄrom perccel a vĂ©ge elĆtt ugyanis ismĂ©t megszakĂtottĂĄk a futamot, ezĂșttal a pĂĄlyĂĄt övezĆ heves zivatarok miatt. Noha baleset nem törtĂ©nt, a helyi törvĂ©nyek miatt Eduardo Freitas versenyigazgatĂłnak nem volt mĂĄs vĂĄlasztĂĄsa, mint a piros zĂĄszlĂłk belengetĂ©se.
NĂ©mi kĂ©nyszerszĂŒnetet követĆen a biztonsĂĄgi autĂł mögött Ășjraindult a körözĂ©s, azonban biztonsĂĄgi okokbĂłl több LMP2-es autĂłnak is extra boxkiĂĄllĂĄsokat kellett beiktatnia (köztĂŒk a 2-3. helyen haladĂł WRT-pĂĄrosnak, RenĂ© Rastnak Ă©s Ferdinand Habsburgnak), Ă©s mivel semmilyen jel nem utalt arra, hogy a körĂŒlmĂ©nyek javulni fognak, a futamot vĂ©gĂŒl leintettĂ©k. ĂrdekessĂ©g, hogy ez volt az endurance-vilĂĄgbajnoksĂĄg törtĂ©netĂ©nek elsĆ olyan versenye, amelyet hĂĄrom alkalommal is megszakĂtottak.
Az Alpine Ăgy megszerezte elsĆ Ă¶sszetett gyĆzelmĂ©t a 8-as Toyota Ă©s a 708-as Glickenhaus elĆtt, Ăgy ideĂĄlis pozĂciĂłbĂłl vĂĄrhatjĂĄk a majd kĂ©t hĂłnap mĂșlva esedĂ©kes folytatĂĄst. Hogy mennyire volt megĂ©rdemelt az Alpine gyĆzelme, azt mindenki döntse el maga, jelen sorok ĂrĂłjĂĄnak elĂ©g hatĂĄrozott vĂ©lemĂ©nye van arrĂłl, hogy egy LMP1-es autĂłt egyĂĄltalĂĄn szabadna-e engedni rajthoz ĂĄllni a Hypercar kategĂłriĂĄban.
Neked mi a véleményed a témåban? Szavazz:
QuizMaker16 Ă©vesen, 1 hĂłnaposan Ă©s 4 naposan a WEC-törtĂ©netĂ©nek legfiatalabb futamgyĆztese lett Joshua Pierson, a United Autosports ugyanis begyƱjtötte az LMP2-es kategĂłriagyĆzelmet! A fiatal amerikai Oliver Javisszal Ă©s Paul di RestĂĄval osztozott az autĂłn a tĂĄv folyamĂĄn. A 2. helyen a GelaelâFrijnsâRast összeĂĄllĂtĂĄsĂș 31-es WRT Oreca vĂ©gzett, mĂg Andrade, Habsburg Ă©s Nato a 3. helyre hoztĂĄk be a belgĂĄk mĂĄsik, Realteam banner alatt futĂł gĂ©pĂ©t. A Pro-Am osztĂĄly kitĂŒntetĂ©sĂ©t az AF Corse (PerrodoâNielsenâRovera) gyƱjtötte be.
Az LMGTE Pro kategĂłria kĂŒzdelmeit Michael Christensen Ă©s KĂ©vin Estre nyertĂ©k a 92-es rajtszĂĄmĂș Porsche 911 RSR-rel. A futam korai szakaszĂĄban a Corvette (MilnerâTandy) kerĂŒlt fölĂ©nybe, ugyanis mindkĂ©t Porsche tizenöt mĂĄsodperces bĂŒntetĂ©st kapott, a stuttgarti jĂĄrgĂĄnyok azonban le tudtĂĄk dolgozni a kĂŒlönbsĂ©get, köszönhetĆen nagyrĂ©szt az elsĆ piros zĂĄszlĂłnak. A kĂ©t mĂĄrka többször is megkĂŒzdött egymĂĄssal a pĂĄlyĂĄn, mĂg a kĂ©t AF Corse Ferrari messze elmaradt tĆlĂŒk Ă©s egy pillanatig sem voltak versenyben a dobogóért.
#WEC â #1000MSebring has officially come to an end. Here are the #Porsche #911RSR final positions âŹïž
— Porsche Motorsport (@PorscheRaces) March 18, 2022
GTE-Pro:
P1 â No. 92 @PorscheRaces
P3 â No. 91 @PorscheRaces
GTE-Am:
P3 – No. 56 @Project1_93
P4 – No. 77 @ProtonRacing
P10 – No. 88 @ProtonRacing @FIAWEC #RespectTheBumps pic.twitter.com/JzRflDylVw
Aston Martin fölĂ©nyt hozott az LMGTE Am kategĂłria. A Northwest AMR attĂłl a pillanattĂłl kezdve uralta az osztĂĄlyt, hogy Paul Dalla Lana a tizedik percben megelĆzte Ben Keatinget. A kanadai pilĂłta Ă©s vĂĄltĂłtĂĄrsai, David Pittard Ă©s Nicki Thiim jelentĆs elĆnyt Ă©pĂtettek ki a cĂ©lig. Keating, Marco SĂžrensen Ă©s Florian Latorre vĂ©geztek a 2. helyen a TF Sport Aston Martinnal, mĂg az 56-os Team Project 1 Porsche pilĂłtĂĄi, Brendan Iribe, Ollie Millroy Ă©s Ben Barnicoat a GR RacingtĆl a hĂ©t elejĂ©n kölcsönzött kasztnival vĂ©geztek dobogĂłn.