🇧🇭 FUTAM: Leclerc simĂĄn nyerte az Ășj Ă©ra elsƑ futamĂĄt, nullĂĄzott a Red Bull!

Charles Leclerc a pole-pozĂ­ciĂłbĂłl rajtolva magabiztosan kontrollĂĄlta az egĂ©sz Bahreini NagydĂ­jat, kivĂ©dekezte Max Verstappen tĂĄmadĂĄsait Ă©s sima gyƑzelmet aratott a Bahreini NagydĂ­jon!

MiutĂĄn a szombati idƑmĂ©rƑ edzĂ©sen megszerezte pĂĄlyafutĂĄsa tizedik pole-pozĂ­ciĂłjĂĄt, Charles Leclerc kezdhette meg az elsƑ rajtkockĂĄbĂłl a Forma–1-es Bahreini NagydĂ­jat. A monacĂłi sofƑr remekĂŒl kapta el az indulĂĄs pillanatĂĄt, Ă©s bĂĄr a 2. helyrƑl kezdƑ Max Verstappen Red Bullja egy picivel jobban elrugaszkodott, nem fenyegette veszĂ©ly Leclerc elsƑ helyĂ©t. Az elsƑ kör vĂ©gĂ©re Verstappen mĂĄr DRS-tĂĄvolsĂĄgon kĂ­vĂŒlrƑl követte a vezetƑ Ferrarit, mögötte pedig Sainz, Hamilton, Magnussen Ă©s PĂ©rez sorakoztak. Érdekes mĂłdon egyĂ©bkĂ©nt a kĂ©t McLarent leszĂĄmĂ­tva az egĂ©sz mezƑny a piros oldalfalĂș lĂĄgy gumikat vĂĄlasztotta a rajthoz, mĂ­g Daniel Ricciardo Ă©s Lando Norris a közepes mellett döntöttek.

Az elsƑ etap sorĂĄn Verstappen a hasznĂĄlt lĂĄgy gumikon nem tudott nyomĂĄst helyezni Leclerc-re, a ferraris az Ășj lĂĄgy szetten lassan, de biztosan elhĂșzott ellenfelĂ©tƑl – egyĂ©bkĂ©nt csak Ƒk ketten tudtak stabilan 1:38-as idƑket autĂłzni, Ă­gy hamar le is rĂĄztĂĄk a Sainz-vezette ĂŒldözƑbolyt. A spanyolt eleinte Hamilton szorongatta, a Mercedes azonban hamar elkoptatta a gumikat, Ă­gy vĂ©gĂŒl Ƒ elƑzte meg PĂ©rezt, aki korĂĄbban ĂĄtugrotta a hibĂĄzĂł Magnussent. Hamilton egyĂ©bkĂ©nt az elsƑk között cserĂ©lt kereket Ă©s kemĂ©nyre vĂĄltott, de – mint kĂ©sƑbb kiderĂŒlt – azok sem mƱködtek tĂșlsĂĄgosan az ezĂŒstszĂŒrke versenygĂ©pen.

Az Ă©len elsƑ stratĂ©giai fordulat a 14. körben jött, amikor Verstappen Ă©s Sainz friss lĂĄgyakra vĂĄltott, egy körrel kĂ©sƑbb pedig Ă©rkezett Leclerc is, aki ugyancsak maradt lĂĄgyon, de egy hasznĂĄlt szettet kapott. Verstappen az egy körrel korĂĄbbi cserĂ©vel teljesen ledolgozta hĂĄrom mĂĄsodperc körĂŒli hĂĄtrĂĄnyĂĄt Ă©s szinte rĂĄesett Leclerc-re. A következƑ körben megbizonyosodhattunk rĂłla, hogy milyen hatĂ©konyan mƱködik a Red Bull DRS-e, Verstappen ugyanis hĂ©t tizedes hĂĄtrĂĄnyt hozott vissza Ă©s bevetƑdött Leclerc mellĂ© a cĂ©legyenes vĂ©gĂ©n, a 4-es kanyar felĂ© menet azonban a monacĂłi visszaelƑzött. Ugyanez a törtĂ©net jĂĄtszĂłdott le a következƑ kĂ©t körben is, csakhogy harmadszorra Verstappen elfĂ©kezte magĂĄt Ă©s többĂ© mĂĄr nem tudott DRS-tĂĄvolsĂĄgon belĂŒlre kerĂŒlni, Ă©s elkezdett rohamlĂ©ptekben leszakadni Leclerc-rƑl.

A 30. kör vĂ©gĂ©n Verstappen indĂ­totta a kerĂ©kcserĂ©k mĂĄsodik körĂ©t, a Ferrari azonnal reagĂĄlt Leclerc-rel Ă©s ezĂșttal jĂłval nagyobb kĂŒlönbsĂ©ggel tĂ©rt vissza az elsƑ helyre. A holland ebben az etapban sem tudott semmifĂ©le veszĂ©lyt jelenteni az elƑtte haladĂł Ferrarira, Ă©s mivel a 43. körben a hĂĄtrĂĄnya mĂĄr nĂ©gy mĂĄsodperc fölĂ© rĂșgott, a Red Bull Ășgy döntött, hogy mindkĂ©t autĂłt kihozza egy harmadik kerĂ©kcserĂ©re, mĂ©g annak ĂĄrĂĄn is, hogy Verstappen Ă­gy pĂĄlyapozĂ­ciĂłt veszĂ­tett Sainzcal szemben. A Ferrari a spanyollal reagĂĄlt PĂ©rezre, Leclerc pedig Ășgy tƱnt, hogy vĂ©gigmegy, azonban ekkor Pierre Gasly autĂłja kigyulladt, ami Ășj megvilĂĄgĂ­tĂĄsba helyezte a versenyt. ElƑbb ugyanis virtuĂĄlis biztonsĂĄgi autĂłs fĂĄzist rendeltek el, nĂ©hĂĄny pillanattal kĂ©sƑbb azonban mĂĄr jött is a mezƑny elĂ© a piros Mercedes.

A Ferrari nem tette meg azt a szĂ­vessĂ©get a Red Bullnak, amit a Mercedes Abu Dhabiban igen, vagyis kihoztĂĄk Leclerc-t friss gumikĂ©rt, Ă­gy tulajdonkĂ©ppen visszaĂĄllt az eredeti sorrend. Amikor az 51. körben Ășjraindult a verseny, Leclerc vezetett, a nyomĂĄban Verstappennel, a holland azonban kormĂĄnyozhatĂłsĂĄgi problĂ©mĂĄkra panaszkodott, majd hamarosan mĂĄr az energiavisszanyerƑ-rendszerei sem az elvĂĄrĂĄsai szerint mƱködtek. HĂĄrom körrel a vĂ©ge elƑtt ez vĂ©gĂŒl drĂĄmai mĂłdon csĂșcsosodott ki, Verstappent ugyanis elƑbb megelƑzte Sainz, majd megĂĄllt az autĂłja, a vilĂĄgbajnoki cĂ­m vĂ©dƑje Ă­gy nullĂĄzĂĄssal indĂ­totta az Ășj szezont.

Sainz termĂ©szetesen nem veszĂ©lyeztette Leclerc-t, a monacĂłi Ă­gy megszerezte elsƑ futamgyƑzelmĂ©t a 2019-es Olasz NagydĂ­j Ăłta, a Ferrari pedig 2019 SzingapĂșr Ăłta elƑször gyƑzött. Leclerc leggyorsabb köre, valamint Sainz 2. helye azt jelenti, hogy a Ferrari rĂĄadĂĄsul tökĂ©letes hĂ©tvĂ©gĂ©t zĂĄrt, Ă­gy 44 ponttal, makulĂĄtlan teljesĂ­tmĂ©nnyel vezetik a konstruktƑri pontversenyt, elƑször a 2018-as Brit NagydĂ­j Ăłta.

Verstappen kiesĂ©sĂ©vel csapattĂĄrsa, PĂ©rez lĂ©pett elƑre a 3. helyre, a Red Bull tragĂ©diĂĄjĂĄt fokozva azonban az utolsĂł körben a mexikĂłi autĂłja is megadta magĂĄt (a csapat elsƑ vizsgĂĄlata szerint egyĂ©bkĂ©nt az ĂŒzemanyagpumpa hibĂĄsodott meg mindkĂ©t autĂłban). A kĂ©t Ferrari mögött Ă­gy a dobogĂłra mindvĂ©gig esĂ©lytelennek tƱnƑ, a delfinezĂ©ssel tovĂĄbbra is jelentƑs mĂ©rtĂ©kben kĂŒzdƑ Mercedes volĂĄnja mögött Lewis Hamilton ĂĄllhatott fel, akit csapattĂĄrsa, George Russell követett a cĂ©lban, pĂĄlyafutĂĄsa legjobb eredmĂ©nyĂ©t elĂ©rve.

DebĂŒtĂĄlĂĄsakor elĂ©rt dobogĂłjĂĄt leszĂĄmĂ­tva kiegyenlĂ­tette legjobb eredmĂ©nyĂ©t, Ă©s a 2018-as OsztrĂĄk NagydĂ­j Ăłta nem vĂ©gzett ilyen elƑkelƑ helyen Kevin Magnussen, aki az 5. helyre jött be (mellesleg a Haas ezzel harmadik konstruktƑriben). Visszaesett a rajtnĂĄl, de aztĂĄn szĂ©p felzĂĄrkĂłzĂĄst mutatott be Ă©s ezzel 6. lett Valtteri Bottas, akit Ocon, Tsunoda Ă©s Alonso követtek. Az utolsĂł pontszerzƑ helyen Guanyu Zhou Ă©rt cĂ©lba, pĂĄlyafutĂĄsa elsƑ Forma–1-es versenyĂ©n pontot szerezve az Alfa RomeĂłnak.

A végeredmény [kép forråsa: F1 hivatalos Twitter oldala]

FolytatĂĄs mĂĄr a jövƑ hĂ©ten, SzaĂșd-ArĂĄbiĂĄban!

Címlapkép forråsa: Scuderia Ferrari hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.