🇧🇭 FUTAM: Leclerc simán nyerte az új éra első futamát, nullázott a Red Bull!

Charles Leclerc a pole-pozícióból rajtolva magabiztosan kontrollálta az egész Bahreini Nagydíjat, kivédekezte Max Verstappen támadásait és sima győzelmet aratott a Bahreini Nagydíjon!

Miután a szombati időmérő edzésen megszerezte pályafutása tizedik pole-pozícióját, Charles Leclerc kezdhette meg az első rajtkockából a Forma–1-es Bahreini Nagydíjat. A monacói sofőr remekül kapta el az indulás pillanatát, és bár a 2. helyről kezdő Max Verstappen Red Bullja egy picivel jobban elrugaszkodott, nem fenyegette veszély Leclerc első helyét. Az első kör végére Verstappen már DRS-távolságon kívülről követte a vezető Ferrarit, mögötte pedig Sainz, Hamilton, Magnussen és Pérez sorakoztak. Érdekes módon egyébként a két McLarent leszámítva az egész mezőny a piros oldalfalú lágy gumikat választotta a rajthoz, míg Daniel Ricciardo és Lando Norris a közepes mellett döntöttek.

Az első etap során Verstappen a használt lágy gumikon nem tudott nyomást helyezni Leclerc-re, a ferraris az új lágy szetten lassan, de biztosan elhúzott ellenfelétől – egyébként csak ők ketten tudtak stabilan 1:38-as időket autózni, így hamar le is rázták a Sainz-vezette üldözőbolyt. A spanyolt eleinte Hamilton szorongatta, a Mercedes azonban hamar elkoptatta a gumikat, így végül ő előzte meg Pérezt, aki korábban átugrotta a hibázó Magnussent. Hamilton egyébként az elsők között cserélt kereket és keményre váltott, de – mint később kiderült – azok sem működtek túlságosan az ezüstszürke versenygépen.

Az élen első stratégiai fordulat a 14. körben jött, amikor Verstappen és Sainz friss lágyakra váltott, egy körrel később pedig érkezett Leclerc is, aki ugyancsak maradt lágyon, de egy használt szettet kapott. Verstappen az egy körrel korábbi cserével teljesen ledolgozta három másodperc körüli hátrányát és szinte ráesett Leclerc-re. A következő körben megbizonyosodhattunk róla, hogy milyen hatékonyan működik a Red Bull DRS-e, Verstappen ugyanis hét tizedes hátrányt hozott vissza és bevetődött Leclerc mellé a célegyenes végén, a 4-es kanyar felé menet azonban a monacói visszaelőzött. Ugyanez a történet játszódott le a következő két körben is, csakhogy harmadszorra Verstappen elfékezte magát és többé már nem tudott DRS-távolságon belülre kerülni, és elkezdett rohamléptekben leszakadni Leclerc-ről.

A 30. kör végén Verstappen indította a kerékcserék második körét, a Ferrari azonnal reagált Leclerc-rel és ezúttal jóval nagyobb különbséggel tért vissza az első helyre. A holland ebben az etapban sem tudott semmiféle veszélyt jelenteni az előtte haladó Ferrarira, és mivel a 43. körben a hátránya már négy másodperc fölé rúgott, a Red Bull úgy döntött, hogy mindkét autót kihozza egy harmadik kerékcserére, még annak árán is, hogy Verstappen így pályapozíciót veszített Sainzcal szemben. A Ferrari a spanyollal reagált Pérezre, Leclerc pedig úgy tűnt, hogy végigmegy, azonban ekkor Pierre Gasly autója kigyulladt, ami új megvilágításba helyezte a versenyt. Előbb ugyanis virtuális biztonsági autós fázist rendeltek el, néhány pillanattal később azonban már jött is a mezőny elé a piros Mercedes.

A Ferrari nem tette meg azt a szívességet a Red Bullnak, amit a Mercedes Abu Dhabiban igen, vagyis kihozták Leclerc-t friss gumikért, így tulajdonképpen visszaállt az eredeti sorrend. Amikor az 51. körben újraindult a verseny, Leclerc vezetett, a nyomában Verstappennel, a holland azonban kormányozhatósági problémákra panaszkodott, majd hamarosan már az energiavisszanyerő-rendszerei sem az elvárásai szerint működtek. Három körrel a vége előtt ez végül drámai módon csúcsosodott ki, Verstappent ugyanis előbb megelőzte Sainz, majd megállt az autója, a világbajnoki cím védője így nullázással indította az új szezont.

Sainz természetesen nem veszélyeztette Leclerc-t, a monacói így megszerezte első futamgyőzelmét a 2019-es Olasz Nagydíj óta, a Ferrari pedig 2019 Szingapúr óta először győzött. Leclerc leggyorsabb köre, valamint Sainz 2. helye azt jelenti, hogy a Ferrari ráadásul tökéletes hétvégét zárt, így 44 ponttal, makulátlan teljesítménnyel vezetik a konstruktőri pontversenyt, először a 2018-as Brit Nagydíj óta.

Verstappen kiesésével csapattársa, Pérez lépett előre a 3. helyre, a Red Bull tragédiáját fokozva azonban az utolsó körben a mexikói autója is megadta magát (a csapat első vizsgálata szerint egyébként az üzemanyagpumpa hibásodott meg mindkét autóban). A két Ferrari mögött így a dobogóra mindvégig esélytelennek tűnő, a delfinezéssel továbbra is jelentős mértékben küzdő Mercedes volánja mögött Lewis Hamilton állhatott fel, akit csapattársa, George Russell követett a célban, pályafutása legjobb eredményét elérve.

Debütálásakor elért dobogóját leszámítva kiegyenlítette legjobb eredményét, és a 2018-as Osztrák Nagydíj óta nem végzett ilyen előkelő helyen Kevin Magnussen, aki az 5. helyre jött be (mellesleg a Haas ezzel harmadik konstruktőriben). Visszaesett a rajtnál, de aztán szép felzárkózást mutatott be és ezzel 6. lett Valtteri Bottas, akit Ocon, Tsunoda és Alonso követtek. Az utolsó pontszerző helyen Guanyu Zhou ért célba, pályafutása első Forma–1-es versenyén pontot szerezve az Alfa Romeónak.

A végeredmény [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

Folytatás már a jövő héten, Szaúd-Arábiában!

Címlapkép forrása: Scuderia Ferrari hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.