Azon lehetne vitatkozni, hogy az új éra első versenye mennyire volt izgalmas, vagy mennyire felelt meg az elvásárainknak. Mondjátok el véleményeiteket >> itt <<, most viszont vegyük objektívre a figurát és nézzük meg, milyen érdekes statisztikák születtek a Bahreini Nagydíjon!
A szombati időmérő edzésen Forma–1-es pályafutása tizedik rajtelsőségét szerezte meg Charles Leclerc, ezzel ő lett a sportág történelmének harminchatodik különböző versenyzője, aki elérte ezt a számot. A monacói pilóta egyenlített az örökranglistán az 1970-es posztumusz világbajnok Jochen Rindttel szemben, a jelenlegi mezőnyből pedig csak Max Verstappennek, Valtteri Bottasnak, Fernando Alonsonak, Sebastian Vettelnek, valamint az abszolút rekordtartó Lewis Hamiltonnak van több pole-ja, mint neki. Karrierje első F1-es pole-ját ugyancsak Bahreinben szerezte Leclerc három évvel ezelőtt, ezzel a sakhiri lett az első olyan aszfaltcsík, ahol már egynél többször rajtolhatott a mezőny éléről.
Carlos Sainz a 3. helyet szerezte meg az időmérőn, beállítva karrierje második legjobb eredményét. Ez egyúttal azt is jelentette, hogy az első három rajthelyen két Ferrari állt, amire ebben az évtizedben még nem volt példa, utoljára a 2019-es Mexikói Nagydíjon ért el ilyen előkelő eredményt szombaton az olasz istálló. Lewis Hamilton ellenben csak az 5. helyre kvalifikált, ami a legrosszabb bahreini Q3-as szereplése ezen a pályán 2009 óta.
Valtteri Bottas 6. helyével az Alfa Romeo legjobb rajtpozícióját szerezte a 2019-es Belga Nagydíj óta. Akkor Kimi Räikkönen 8. lett, de előtte ketten is büntetést kaptak, így rajtolhatott a 6. helyről. Kevin Magnussen 7. helyezése a Haas első Q3-as szereplése volt a 2019-es Brazil Nagydíj óta, valamint a dán pilóta is a legjobb időmérőjét teljesítette 2019 Monaco óta, amikor 5. lett. Mick Schumacher ugyancsak remekelt: bár hibázott a Q2 végén, így nem jutott be a döntő felvonásba, de a 12. hely is Forma–1-es pályafutása legjobb időmérős eredménye. Sokkal pocsékabban szerepelt a McLaren, a wokingiak a 2020-as Török Nagydíj óta először nem kerültek be a legjobb tizenkettő közé.

Rákanyarodva a futamra, Leclerc itt is remekelt, nem igazán hagyott esélyt Verstappennek. Ha azonban a statisztikákat nézzük, nincsenek jó kilátásai, a szezon első futamának nyertese ugyanis 2017 óta minden évben másodikként zárta a világbajnoki pontversenyt. Leclerc karrierje során először vezeti a világbajnoki pontversenyt, egyúttal ő az első monacói, akinek ez sikerült. Ő továbbá a Forma-1 történetének hatvanötödik versenyzője, aki legalább három futamon győzni tudott. Sainz ugyancsak beállította karrierje legjobb eredményét, de az első futamgyőzelme neki még várat magára.
A Ferrarinak 45 verseny óta tartó nyeretlenségi sorozata szakadt meg vasárnap. Ennél ínségesebb időszakuk csak egyszer volt történetük során: az 1990-es Spanyol- és az 1994-es Német Nagydíj között 59 futamon keresztül maradtak távol a dobogó legfelső fokától.
Kevin Magnussen az 5. helyen fejezte be a futamot. A Haas története során ötödik alkalommal zárt a legjobb öt között egy futamon, mindezt egy pont nélküli szezon után. Valtteri Bottas az Alfa Romeo legjobb eredményét érte el a 2019-es Brazil Nagydíjon, amikor Kimi Räikkönen 4.-, Antonio Giovinazzi 5. lett. A Red Bull Racinggel ugyanakkor a 2020-as Osztrák Nagydíj óta nem fordult elő, hogy nullázzanak egy futamon – az szintén egy szezonnyitó volt.

Guanyu Zhou lett a Forma-1 történetének hetvenhetedik versenyzője, aki első futamán rögtön pontot szerzett (beleszámítva az ötvenes években csak az Indy 500-akon pontot szerzőket). Az utolsó még Yuki Tsunoda volt, aki ma is a top tízben végzett. Mick Schumacher szintén karrierje legjobb eredményét érte el, ő 11. lett.