Egy jó ideje már hallani lehetett olyan híreket, miszerint csúszni fog a következő LMP2-es formula bevezetése, ami a világban fellépő alkatrész és chip hiány tükrében nem meglepő, és ezt ma hivatalosan is megerősítették az érintettek.
Az LMP2-t jelenleg a WEC-ben, az IMSA Sportautó-bajnokságban, valamint az Európai (ELMS) és Ázsiai Le Mans-szériákban (ALMS) használják, és az utóbbi pár évben nagyjából egy “Oreca-márkakupa” lett, miután a franciák által gyártott prototípus messze jobb a riválisokénál. Mindezt jól mutatja, hogy az idei Le Mans-i 24 órásra nevezett, 27 P2-es egység közül csupán 1 nem Oreca.
Az IMSA-ban jelenleg használt DPi-k is az aktuális P2-es alapokra épülnek, jövőre ez viszont megváltozik, az LMDh-k érkezésével, hiszen a gyári hátszelű projektek alapja már az új LMP2 formátum lesz. Emiatt többször fel is merült, hogy mi lesz az LMP2 sorsa az amerikai bajnokságban 2023-tól, vagy egyáltalán szükség van-e rá. Bár én hamarabb dobnám a (szerintem) ennyire profi szériákba nem való LMP3-at.
Az ACO-tól nyilatkozó Thierry Bouvet kiemelte, hogy az eltolás mögött a költségcsökkentés szándéka áll, és jelenleg még ki sem írták az egyenmotorokra és gumikra vonatkozó tendereket. A spórlás jegyében még azt sem zárta ki a szakember, hogy az új formulában a karbonszálas féktárcsákat acélra cseréljék.