Mint halottnak a csók…? 💔 – avagy: így láttuk a 🇧🇭 Bahreini Nagydíjat!

2022-ben is minden futamot követően értékelnek, véleményeznek, pontoznak az F1-Zóna szerkesztői! Ezeket a meglátásokat minden alkalommal a blogunkon tesszük közzé, majd év végén összesítünk, és kiderül, melyik futam tetszett legjobban az F1-Zóna szerkesztőinek és követőinek! Íme az új éra első felvonása, avagy: így láttuk a 18. Bahreini Nagydíjat!


A futam összefoglalóját ~ITT~ olvashatjátok.


“Parázs harc a bahreini éjszakában! Hatalmas várakozások közepette rajtolt el az új szezon, ami egy repülés volt az ismeretlenbe. A tesztek után senki számára nem volt egyértelmű az erősorrend, csak nagyjából láttuk a teljes képet. Hatalmas öröm volt látni, hogy ismét izgalmas harc várható a bajnoki címért. A Ferrari és a Red Bull egyből megragadta a kezdeményezést és picit meglógtak a mezőnytől. Remek érzés volt ismét látni, hogy az olasz istálló ismét az élmezőny tagja. Kiegyensúlyozott és gyors csomaggal álltak elő az új szezonra. A Red Bullnak viszont javítani kell a megbízhatóságon. Mögöttük a vártnál jobbat mutató Mercedes áll. Hatalmas csalódás eddig a Mercedes fiók csapatainak teljesítménye, ami egy kisebb válságra adhat okot. Az első futamon kiemelném még azt is, hogy visszatérhetnek az eltérő gumi stratégiák, ami nagyobb spórolásra sarkalhatja a csapatokat a pénteki és szombati napon. Most egy erőpálya jön, ahol tavaly gigászi küzdelmek voltak. Bízzunk az izgalmas folytatásban.”

Oláh Bence

7/10

A nap versenyzője: 🇲🇨Leclerc

A nap balfékje: 🇬🇧McLaren

A hétvége pillanata: 🇲🇨Leclerc – 🇳🇱Verstappen csatája


“Azok között voltam, akik nem vártak csodákat az új szezonztól, de egy kellemes meglepetésre számítottam. És nekem – olyannak aki gyerekkorában nagy Ferrari rajongó volt – ez egy nagyon pozitív eredmény, de egyértelműen sajnáltam a Red Bullt, hiszen mind jól tudjuk, hogy a Mercedes nem érdemelte meg ezt a dobogót. A futam maga nem volt körömlerágós, a 40. kör környékén már kegyetlenül vártam, hogy legyen vége- majd jött a dráma. Azt mindenki elmondja majd, hogy milyen jó volt Magnussen, Bottas (a rajtot leszámítva) stb. szóval én inkább azt a kérdést tenném fel, hogy ez a hétvége mennyire vetíti előre a szezon hátralevő részét. Bahrein nem egy átlagos pálya, sok helyszíntől eltérő aszfalttal. Van-e kiút a McLaren és az Aston számára? Egy 8-10. helyre jó az Alpine, vagy szokásosan feljavulnak év végére? Meddig tart ki a Ferrari menetelése, és fel tud-e rájuk (és a Red Bullra) zárkózni a Mercedes. Leclerc egyértelműen a Ferrari vezérpilótja, vagy Sainz még visszavág? Stb. Válaszaim nincsenek még, de ezekkel a kérdésekkel várom a szezon folytatását.”

Izsán Csaba

5.5/10

A nap versenyzője: 🇲🇨Leclerc & 🇩🇰Magnussen

A nap balfékje: Nekem nem volt – attól hogy sz*r a 🇬🇧McLaren és az 🇬🇧Aston Martin, ez nem a pilóták sara

A hétvége pillanata: Steiner és 🇩🇰Magnussen ölelkezése


“Tudjátok mit? Szembe megyek az árral! Értem ezalatt azt, hogy bár egész sok helyen csalódott hangvételű értékeléseket meg összefoglalókat olvastam a bahreini nagydíjról, közben szerintem ez pont az a fajta változtatás volt a sportban, amit az igényelt, se több, se kevesebb; ez lehet írható annak a számlájára, hogy alapjában véve szkeptikus vagyok az “ez teljes egészében felforgatja a világot, olyan lesz amit korábban sosem láttál” kijelentésekkel, így kisebb elvárással indultam neki az évnek. Az autók szexik és jól mozognak versenyen, úgy tűnik hogy valamennyivel könnyebb is lett egymáshoz közelebb maradni (de ez jobban fog érvényesülni például a következő, szaúdi nagydíjon), a nagyobb kerekek pedig visszahoztak kicsit a 8-9 éve látott, kicsit kaotikusabb gumistratégiákat (csak remélni tudom, hogy nem hozza ez magával a 2013/15-ös szezonokban tapasztalt Pirelli hibákat). Az első futam sose mérvadó, de én bizakodó vagyok abban hogy amit körökön keresztül láttuk Leclerc és Verstappen között az csak egy kis teaser az idei szezonra, és az élen még a tavalyinál is kiélezettebb lesz a küzdelem a felerősödött Ferrarival és a versenyen kevésbé betegeskedő Mercedessel (le ne merje bárki írni a Red Bullt ez az egy szerencsétlen futam miatt, láttuk, hogy az autó erős, és -anélkül persze hogy Milton Keynesből kapnék fülest- ez nem tűnik javíthatatlan konstrukciós hibának). Hogy a nagy hármas mögött kik jönnek, azt szerintem kalapból sem tudnánk előhúzni: a Haas lehengerlően teljesített, ahogy az Alfa Romeo is, de ne feledjük, hogy a kisebb büdzsé erős hátrány a szezon végéig folytatott fejlesztési harcban így a következő 2-3 futam kulcsfontosságú lesz a gárdáknak a pontok maximalizálásában; pont emiatt a McLarent sem írnám ki teljesen a játékból, hosszú még a szezon, még ha az előző hétvége a tavalyi évet figyelembevéve a magasról lehet a legnagyobbat esni.”

Nagy Bence

5/10

A nap versenyzője: 🇩🇰Magnussen

A nap balfékje: 🇬🇧McLaren

A hétvége pillanata: 🇲🇨Leclerc – 🇳🇱Verstappen csatája

Charles Leclerc pályafutása harmadik futamát nyerte, míg a Ferrari 239. győzelmének örülhetett! (forrás: Saját készítés, Száraz Szilárd)

“Talán túlzottan nagyok voltak az elvárásaim, túl 2009 szerű felfordulást és kiszámíthatatlanságot vártam. Bár történtek az erősorrendben változások, azok mégsem annyira lettek drasztikusak. De ezzel még azt mondom nem lenne akkora baj, ha maga a verseny izgalmas és az utolsó körig érdekfeszítő. Itt azonban nem ez történt, már az első tíz kör után fancsali képpel néztem a képernyőt, hogy elmaradt a várt hatás. A mezőny szétszakadt, túl sok előzést nem láttunk. Az tény, hogy Leclerc és Vesrtappen néhány körön át tartó oda-vissza csatája szép volt, de nem tudom DRS nélkül működött volna-e, gyanítom nem. Pedig tavaly az új szabályok beharangozásánál még arról is szó volt, ha túl könnyű ezekkel az autókkal előzni, akkor betiltják az állítható hátsó szárnyat. Összességében valamelyest láttam némi fejlődést az előző érához képest, de nem olyan komoly szinten, ahogy szerettem volna. A Ferrari visszatérésének azért örülök, megérdemelték már a sikert. A Red Bull-t nyilván sajnálom, hatalmas pech pont az utolsó körökben mindkét autót elveszíteni. Ami változatlan, hogy Hamilton megint mákos. Magnussen 5. helye viszont hatalmas tapsot érdemel, talán az új éra fő erénye a Haas előre ugrása. Persze ahogy egy sorozatot sem a pilot epizód alapján ítélek meg, úgy most sem temetem még az új szabályokat, inkább bízok benne, hogy kiforrják magukat a későbbiekben. Alapozásnak szódával elment, várom a folytatást.”

Bajsz Ádám

5/10

A nap versenyzője: 🇲🇨Leclerc

A nap balfékje: 🇬🇧McLaren

A hétvége pillanata: 🇩🇰Magnussen 5. helye


“A magam részéről csalódott vagyok – tudom, egy futam után ne törjünk pálcát a szabályváltozások fölött, de most mégis meghajlítom azt a fránya botot. A pilóták minimálisan tudnak csak közelebb kerülni egymáshoz, az előzés továbbra sem tűnik könnyűnek, ezekkel a pocsék felnikkel pedig továbbra sem tudtam kibékülni – ez persze szubjektív. Nem volt túl eseménydús ez a futam, a győztes személye igazából egy pillanatig nem volt kérdéses, dacára a látványos összecsapásnak Leclerc és Verstappen között, a Ferrari erőből győzött. És ez nekik nagyon jó előjel, ha ezt az autót a jó irányba fejlesztik tovább, nagyon nehéz lesz legyőzni őket a továbbiakban. A Red Bull furcsa betlizése azért meglepetés, az utóbbi időben megbízhatóan üzemelő vörös bikák autói a lehető legrosszabbkor álltak le, ezzel pedig a szenvedő Hamiltont juttatták pódiumra. Az erőviszonyok sokat aligha változnak egy hét alatt, de hátha jobb versenyt látunk Jeddah-ban, mert ez bizony nagyon gyenge műsor volt.”

Hazafi Gergely

2/10

A nap versenyzője: 🇲🇨Leclerc

A nap balfékje: 🇬🇧McLaren

A hétvége pillanata: 🇲🇨Leclerc – 🇳🇱Verstappen csatája


“Nagyon vártam az új éra első futamát, de végül sajnos egy meglehetősen unalmas programmal szolgált így vasárnap délutánra. Azt a három – vagyis igazából kettő – előzési kísérletet leszámítva a győzelemért igazi csata nem volt, ami nagy szívfájdalmam. Verstappen amúgy mintha túl sokat bulizott volna a télen: több olyan pillanata is volt ezen a futamon, amit nem szoktunk meg tőle (pl. hogy minden áron a célegyenes végén akart előzni, a SC-újraindítás elbénázása, vagy a folyamatos sírás a rádión), jó lesz visszarázódnia. A Ferrari tempóból és gumikezelésből is mindenki fölé nőtt, úgyhogy a riválisoknak keményen kell dolgozniuk, hogy ezt a hátrányt ledolgozzák. A Mercedes pedig megőrizte szokásos szerencséjét, hiszen Hamilton azok után, hogy a futam egy pontján már majdnem kört kapott és semmi esélye nem volt, végül mégis dobogós lett. A Haas zseniális, csak Schumachernek kell felnőnie a szinthez. Az Alfa is jó, és az Alpine sem olyan tragikus, mint vártam. Kíváncsi leszek, hogy Jeddah-ban felborulnak-e az erőviszonyok, vagy valami hasonlót látunk majd.”

Dányi Gergő

3/10

A nap versenyzője: 🇲🇨Leclerc

A nap balfékje: Az 54. körig azt mondtam volna, hogy egyértelműen a 🇬🇧McLaren, de legyen inkább a 🇦🇹Red Bull

A hétvége pillanata: 🇲🇨Leclerc – 🇳🇱Verstappen csatája


“Szerintem sokkal jobb volt, mint amit várni lehetett.”

Horváth Ádám

7/10

A nap versenyzője:  🇲🇨Leclerc

A nap balfékje: Ha lehet motorgyártó, akkor Honda, egyébként 🇬🇧McLaren

A hétvége pillanata:  🇲🇨Leclerc – 🇳🇱Verstappen csatája


“Talán F1-es szezon sosem volt ennyire beharangozva mint ez a 2022-es szezon. Új autók, új lehetőségek, kiszámíthatatlan erőviszonyok, kevesebb zavaró légáramlás, költségvetési sapka és egyenlőbb esélyek… legalább is ezzel a címszavakkal kecsegtettek minket. És szerintem nem is hiába! Amikor egy Haas és egy Alfa Romeo, akik az előző szezonban tök utolsóak voltak… most pedig a középmezőny elejére ugrottak. A Mercedes dominanciának (már ugyan tavaly sem volt az), egyszer s mindenkorra vége szakadt. A 15 éve nyeretlen Ferrari végre úgy néz ki, hogy visszatér a régi sikerek alapköveihez és ezt úgy érheti el, hogy a jelenleg a sportág legjobbját kell legyőzniük a Red Bull és Max Verstappen személyében. A futam ehhez mérten alakult és szerintem méltóan kezdődött az új éra. A csata az első helyért egyszerűen fenomenális volt. A Red Bull mindent megpróbált, igaz óvatosan, de a Ferrari és Leclerc egyértelműen gyorsabb volt. Az, hogy mindkét Red Bull autóban ugyan az az alkatrész hibásodjon meg, pedig balszerencse a négyzeten. A Mercedes jelentősen kamatozott ebből. Ezeket leszámítva is volt izgalom. A középmezőnyben a fiúk gyepálták egymást azért rendesen. Számomra viszont ez az év erősen hajaz a 2007-es évre, az erőviszonyokat elnézve. Meglátjuk, hogy úgy is végződik majd, mint abban az évben, hogy egy domináló csapat két pilótája elöl egy másik csapat versenyzője fogja elhappolni a győzelmet, de még 22 verseny hátravan ehhez!”

Száraz Szilárd

8/10

A nap versenyzője: 🇲🇨Leclerc & 🇩🇰Magnussen

A nap balfékje: Minden 🇩🇪Mercedes motoros ügyfélcsapat

A hétvége pillanata: 🇲🇨Leclerc – 🇳🇱Verstappen csatája

A Ferrarisok 45 ínséges futamon mentek keresztül mire újra győzelemre vitték a csapatot! (kép forrása: F1 Porn Reddit oldala)

A 2022-es futamok értékelése az F1-Zóna szerkesztői szerint:

  1. Bahreini Nagydíj – 5,31/10

A szezon eddigi értékelése:

5,31/10

Címlapkép forrása: f1chronicle.com

Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.