Házon belüli Red Bull csatát hozott a második verseny a Symmons Plains Racewayen, miközben a fő riválisok megint elvesztek a mezőnyben.
Red Bull első sor született a második versenyre, Shane van Gisbergen szerezte meg a pole-t, de újonc csapattársa csupán két tizedre maradt el a bajnoktól. A tegnap összemenő Mark Winterbottom és David Reynolds alkották a második rajtsort, míg a tegnap élről induló Cameron Waters csak tizenegyedik, a szombaton betliző Chaz Mostert pedig mindössze a tizenhatodik helyről indulhatott. Ennél már csak az Erebus csapat számára sikerült katasztrofálisabban az edzés, ők kibérelték az utolsó két helyet a rajtrácson.
A lámpák kialvását meglepetésre Broc Feeney kapta el jobban és lerajtolta tapasztaltabb csapattársát, akit már a “nagy haverja” Reynolds is szorongatott, de a Mustangos már nem tudta megelőzni Gizzy-t.
A mezőny sűrűjében megint zajlott az adok-kapok, André Heimgartner és Jack Le Brock akadtak össze és vágódtak bele a bokszutcafalba. Érdekesség, hogy utóbbi tegnap pont ugyanitt csúszott ki, csak akkor a falazást megúszta. Ezúttal viszont mindkettejüknek véget ért a verseny, ráadásul a gumifal is rendesen megrongálódott, így piros zászlóval meg is állították a versenyt.
Az újraindítást Feeney tökéletesen kezelte, szépen jött el, azonban van Gisbergen nem sokáig akarta megadni csapattársa számára az élen való autózást. A hosszú, nyújtott egyenesen végén egy merész féktávval ki is fékezte az újoncot és átvette a vezetést a 8. körben.
A következő körben a mezőny fizetős versenyzői találták meg egymást a visszafordítóban. Jake Kostecki fordult kicsit szélesen, miközben belül már Jack Smith és Macauley Jones fordultak. Kivédhetetlenné vált az ütközés, Kostecki és Smith felfüggesztése bánta.
Hamarosan megkezdődtek a kötelező kerékcserék, leginkább a középmezőnyből jöttek be. A tegnap dobogóra álló Will Davison kiállását elszúrta a DJR, a jobb hátsó kereket nehezen bírták felrakni, sok idő elment, kör hátrányba is került a rövid pályán.
Hatalmas csata zajlott Waters és az egyébként kimondottan szépen teljesítő Tim Slade között. A nyújtott egyenesben egymás mellett izmoztak, majd összeértek, Slade pedig lement a fűre, majd utasként csúszott be a derékszögű kanyaron keresztül a pályára. Szerencsére nem lett csatanás, Waters időben észlelte a bajt és inkább szélesen fordult a kanyarra (tavaly TCR Ausztráliában láthattunk ott egy nagy ütközést, akkor az egykori Supercars versenyző, James Moffat került hasonló helyzetbe, csak ő már nem tudta elkerülni az ütközést). Slade sem esett egyébként ki, csak nagyon visszaesett ezzel a kicsúszással.
Az élen aztán újabb változás történt: a kiállás után Feeney visszavette a vezetést. Gizzy azonban újfent nem akart ebbe beletörődni, hogy a tinédzser legyőzze. Meg is történt az újabb előzés az új-zélandi részéről.
Később a visszafordítóban akadt össze Bryce Fullwood és Thomas Randle. Előbbi egy áthajtásost kapott az incidensért, még utóbbi nagy nehezen vissza tudott térni a versenybe a pálya széléről.
Ezután már nem változott a helyzet, van Gisbergen duplázott, akárcsak a Triple Eight, hiszen Feeney bejött másodiknak, ezzel első dobogóját megszerezve, a harmadik Reynolds lett.
Bár a címvédő elorozta a győzelmet újonc csapattársa elől, nincsen kétségeim afelől, hogy előbb-utóbb a 19 éves srác is a dobogó tetején pezsgőzhet.
Tasmania 2. futam végeredménye:
1. | Shane van Gisbergen | Holden Commodore ZB | – |
2. | Broc Feeney | Holden Commodore ZB | 2.417 |
3. | David Reynolds | Ford Mustang GT | 3.717 |
4. | Chaz Mostert | Holden Commodore ZB | 4.238 |
5. | Anton De Pasquale | Ford Mustang GT | 9.012 |
6. | Mark Winterbottom | Holden Commodore ZB | 11.515 |
7. | Scott Pye | Holden Commodore ZB | 14.556 |
8. | James Courtney | Ford Mustang GT | 17.430 |
9. | Lee Holdsworth | Ford Mustang GT | 17.697 |
10. | Todd Hazelwood | Holden Commodore ZB | 19.320 |
11. | Nick Percat | Holden Commodore ZB | 21.481 |
12. | Will Brown | Holden Commodore ZB | 23.704 |
13. | Macauley Jones | Holden Commodore ZB | 23.895 |
14. | Chris Pither | Holden Commodore ZB | 24.665 |
15. | Tim Slade | Ford Mustang GT | 26.738 |
16. | Will Davison | Ford Mustang GT | 26.965 |
17. | Cameron Waters | Ford Mustang GT | 45.484 |
18. | Bryce Fullwood | Holden Commodore ZB | 1 lap |
19. | Brodie Kostecki | Holden Commodore ZB | 1 lap |
20. | Jack Smith | Holden Commodore ZB | 7 laps |
21. | Thomas Randle | Ford Mustang GT | Kiesett |
22. | Andre Heimgartner | Holden Commodore ZB | Kiesett |
23. | Jake Kostecki | Ford Mustang GT | Kiesett |
24. | Jack Le Brocq | Holden Commodore ZB | Kiesett |
25. | Garry Jacobson | Holden Commodore ZB | Kiesett |
Címlapkép forrása: Supercars.com