Korszakos rekordok dőltek meg a Szaúd-arábiai Nagydíj hétvégéjén. Szokásos statisztikai összegző rovatunkban összegyűjtöttük a legérdekesebbeket!
Sergio Pérez pályafutása 216. nagydíján végre-valahára megszerezte első Forma–1-es pole-pozícióját. Ezzel átvette a vezetést a legkésőbb megszerzett első pole örökranglistáján, több mint nyolcvan hétvégével felülmúlva az eddigi csúcstartót, Mark Webbert. Az ausztrál pilóta a 2009-es Német Nagydíjon, karrierje 131. futamán parkolhatott először az első rajtkockába. Pérez időmérős győzelmével egyúttal a “legtöbb nagydíj pole-pozíció nélkül” nem túl megtisztelő rekord visszaszállt Romain Grosjeanra, aki 181 hétvégét tudott le rajtelsőség nélkül.
Pérez a Forma-1 történetének első mexikói pilótája, aki pole-t szerzett, Mexikó pedig a 23. különböző nemzet. A Red Bull Powertrains ugyancsak feliratkozott a listára, ők lettek a 27. különböző kvalifikációgyőztes motorgyártó a sportág történetében.
Valtteri Bottas ismét bejutott a Q3-ba, ezzel már zsinórban 103 időmérőt tudhat a háta mögött, amikor eljutott az utolsó szakaszig. Lewis Hamilton ugyanakkor a 2017-es Brazil Nagydíj óta először esett ki a Q1-ben. Az utolsó olyan alkalom, amikor erőből (értsd: nem műszaki hiba, baleset vagy időjárási okok miatt, továbbá nem ideértve a rajtrácsbüntetések miatti hátrasorolásokat) nem jutott be a második etapba, a 2009-es Brit Nagydíjon fordult elő.

A bahreini blama után a Red Bull Racing magára talált Szaúd-Arábiában: Max Verstappen győzelme és Sergio Pérez 4. helye azt jelenti, hogy összesen 37 pontot gyűjtöttek, ezzel ők lettek a hétvége legsikeresebb csapata. Mindazonáltal a konstruktőri pontversenyben a Ferrarinak immár több mint kétszer annyi pontja van, mint a legközelebbi üldöző Mercedesnek. A vörösök utoljára 2004-ben, Michael Schumacher utolsó világbajnoki évében kezdtek ilyen dominánsan egy szezont.
Max Verstappen pályafutása 21. futamgyőzelmét szerezte, ezzel egyenlített az örökranglista 16. helyén Kimi Räikkönennel szemben. Érdekesség, hogy a holland pilóta éppen édesapja Forma–1-es debütálásának 28. évfordulóján tudott diadalmaskodni. A Red Bull Racing története során 76. alkalommal győzött, ezzel már csak öttel vannak lemaradva a legendás Lotus istállótól. A Red Bull Powertrains huszonegyedikként iratkozott fel a futamgyőztes motorgyártók listájára.
Verstappen és a 2. helyezett Charles Leclerc között a különbség mindössze 0,549 másodperc volt a célvonalon. Az utolsó, ennyire szoros futam a 2020-as Olasz Nagydíj volt, amikor Pierre Gasly 415 ezredmásodperccel győzte le Carlos Sainzot. Utóbbi zsinórban a harmadik futamán állhatott fel a dobogóra és már egymást követő 17 pontszerzésnél tart. Leclerc pedig már most több dobogót szerzett, mint a teljes tavalyi évad során összesen.

A Ferrari zsinórban a második futamán szerzett mindkét autójával dobogós helyezést. Ilyesmire utoljára 2018-ban, az Osztrák és a Brit Nagydíjon volt példa, amikor még Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen voltak a csapat pilótái.
Sergio Pérez győzelmi esélyei egy biztonsági autós fázisnak köszönhetően értek véget. Mindazonáltal a mexikói pilóta így is több kört töltött az élen (14), mint a tavalyi év során bármikor egy futamon belül (13).
Esteban Ocon a 6. helyen fejezte be a futamot. A francia pilóta ezzel már zsinórban hat pontszerzésnél tart (a saját rekordja amúgy 12, az abszolút csúcs pedig 48), és pályafutása során most másodszor kezdett egy szezont két pontszerzéssel. A Haasnak szintén eredményes éve van, a 2019-es Spanyol és Monacói Nagydíjak óta most először zártak zsinórban két versenyt is pontszerzéssel.

Lewis Hamilton pályafutása 290. nagydíján mindössze harmadik alkalommal zárt egy futamot a 10. helyen. Utoljára még a 2012-es Dél-koreai Nagydíjon zárt ebben a pozícióban.