Kedden és szerdán kétnapos tesztet rendeztek az FIA F3 mezőnye számára a spanyolországi Jerezben, melyet a Prema csapata uralt.
A bahreini szezonnyitóhoz képest kettő pilótacsere történt a mezőnyben a jerezi tesztek előtt. A Jenzer Motorsport csapata az egy fordulóra szerződtetett Niko Kari helyére az olasz Federico Malvestitit ültette, míg a pályafutását egészségügyi okok miatt szüneteltető Jonny Edgar autóját Oliver Rasmussen vette át a Tridentnél.
BREAKING 🚨📣: Federico Malvestiti will complete our line-up for the tests in Jerez 👊🏻
— Jenzer Motorsport AG (@JenzerF3_F4) April 4, 2022
We obviously know Federico very well and we are extremely happy to work with the Italian driver again here in Jerez 🤝🇮🇹#F3 #RoadToF1 #Testing pic.twitter.com/SwD3Xv6Kxs
A csapatok mindkét napon kétszer három órát kaptak a tesztelésre, ez idő alatt pedig összesen nyolc szett kemény keverékű gumit használhattak el autónként.
Kedd reggel nedves és szeles idő köszöntötte a csapatokat, ezért egy installációs kör után a pilóták többsége rögtön vissza is tért a boxba. Ahogy az eső enyhülni kezdett, a mezőny többsége elindult egy-egy gyorskörre, az első mérvadó kört Isack Hadjar futotta 1:46.213-mal. Az idők folyamatosan javultak, Hadjar azonban sokáig megtartotta első helyét, körét 1:42.047-ig tudta leszorítani. Egyébként a délelőtt egyetlen piros zászlós megszakítását is ő okozta, miután autója műszaki hiba miatt megállt. Caio Collet volt az első, aki meg tudta verni Hadjart, majd szép lassan jöttek a többiek is, végül Arthur Leclerc nyert 1:40.202-vel.
Az ebédszünetben ismét eleredt az eső, a pilóták így sokáig nem tudtak mérvadó javulást elérni. Az utolsó fél órában azonban már előkerülhettek a száraz pályás gumik is, ami egy igazi szétlövést eredményezett. Martins, Staněk, Rasmussen, Leclerc és Bearman is vezettek hosszabb-rövidebb ideig, végül utóbbi végzett az élen 1:33.009-cel. Hozzá a Campos újonca, Pepe Martí fért a legközelebb, de a spanyol is majdnem hét tizeddel maradt el Bearmantől, a 3. helyen pedig Zane Maloney végzett.

A szerdai nap kérdés nélkül Arthur Leclerc-ről szólt: a monacói pilóta délelőtt és délután is a leggyorsabb volt, végül 1:29.366-tal zárta az élen a napot. Eleinte még az esőgumikat szerelték az autókra, a slickeken azonban nagyon hamar elkezdtek javulni az idők. Victor Martins volt az első, aki bement 1:32 alá, az Alpine juniorját hamarosan Leclerc váltotta az élen. Ő végül 1:30.628-cal meg is nyerte a délelőttöt, az eredmények viszont rendkívül szorosan alakultak: a második helyezett Zak O’Sullivan 6 ezreddel, a harmadik Caio Collet 25 ezreddel, a negyedik Victor Martins pedig 43 ezreddel maradt csak el.
Délután már nyoma sem volt a csapadéknak, így Collet rögtön 1:30 elejével tudott kezdeni. Az idők folyamatosan és rendkívül gyors ütemben javultak, Maloney tudott elsőként bemenni 1:29-be. Hunter Yeany okozott egy rövid megállást, de amint visszavonták a piros zászlókat, az idők tovább gyorsultak. Leclerc volt a következő, aki egy nagyobb darabot harapott ki a köridőből, az 1:29.366 pedig végül maradt a délután legjobbja. Az ismét rendkívül szoros listán Martins következett mögötte a 2. helyen 1:29.380-nal, míg a harmadik Hadjar már két és fél tizedet kapott.

A folytatásban április 15-én és 16-án lesz még egy kétnapos teszt Barcelonában, a következő versenyhétvége pedig 23-án és 24-én lesz Imolában.