Minden van itt, mint a vásárban. Ez a mondás pedig maximálisan igaz a cikkre, amit éppen böngésztek. A szomorúbb Zengős fejlemények, audis hírfoszlányok, és TCR Europe bejelentés-áradat mind-mind olvasható soraimban.
A cikk első fele egy kis szerda esti filózásként indult. A GP-Zónán mi is megosztottuk a Lanti atyánk által készített interjút Zengő Zolival, a csapat aktuális helyzetéről és a csalódást keltő állapotokról. A hír közben a Touring Car Times-hoz is eljutott, de ők nem ezt a felét emelték ki, hanem még egy karácsonyi Lanti-Zengő Zoli beszélgetést, amiben meg lett említve, hogy tárgyaltak két, a WTCR-ben nem szereplő márkával is a folytatásról. Az az igazság, hogy ez nekem karácsonykor kimaradt (közben éppen azt hallgatom), és most így elkezdett a bogárka motoszkálni a fejemben, hogy ki a fenével tárgyalhattak Zoliék???
A lenti felsorolást tegnap éjjel raktam ki a csoportunkba, azóta pedig megpróbáltam biztosabb forrásokat gyűjteni hozzá, de eddig nem hemzsegnek a pletykák.
Lada: bármilyen furán is hangzik, ha végiggondoljuk a háború előtti fejleményeket, nem elképzelhetetlen. Az autót láttuk a WTCR-ben tavaly, Huffy volt is korábban Lada pilóta, szóval még a kapcsolat is meglenne. Most, hogy mennyire lehetne egy versenyképes vasat faragni belőle egy Lynk armada ellen, egy másik kérdés. A háború kitörésével viszont ez a kapu biztosan bezárult.
Alfa Romeo: ugye a projekt sosem volt gyári, szóval anyagi támogatást nem kapnának. A Giulietta meg eléggé megöregedett időközben, vagy kettő fut belőle az ausztrál bajnokságban, Amerikában még 1-2 s talán ennyi. A Giuliából eTCR verzió készült- na most ugye ők a M1RA-val dolgoztak együtt tavaly, egy Zengő-M1RA összeborulásra én meg nem látnék esélyt.
Peugeot: ugyan úgy régi az autó, a gyártó mérsékelten támogatta a TCR Europe-ban. Bár jó eredményeket el lehet érni vele (pl. Jordan Cox vezeti éppen az ausztrál pontversenyt, de a GRM bármilyen autót úgy felkészít, hogy versenyképes, még a Renault Mégane-t is), nem igazán látok esélyt erre sem.
Váltsunk is a Renault-ra. Teljesen “garázs-projekt”, Vukovicek asztala, 2 autót adtak el a GRM-nek Ausztráliába, és azon kívül van 2 amiről tudunk. Év elején bejelentették, hogy visszatérnek velük a versenypályákra (most hirtelen meg nem mondom, hogy TCR Eu, vagy a kelet-európai kupa). Most kizárni nem tudjuk, hogy Zoliék tárgyaltak velük, de az autóban nincs szerintem elég potenciál hozzá. A Fiatot emiatt azonnal el is vetném, abból max 2 ha épült, még garázsabb szint.
- És akkor ott a lehetőség az európai színtéren nem versenyző két modellre, a
Toyota meg az
MG. Előbbi a dél-amerikai bajnokságra készült, most zajlik a homologizációja. Egyértelműen kizárni nem tudjuk, de ide azért elég sok szálat kellett volna megmozgatni, talán többet, mint ameddig a Zengő Motorsport keze elér. Ami az MG-t illeti, az meg a kínai/ázsiai bajnokságban fut. Nem rossz az autó, és néha fel-felszállnak a pletykák, hogy Európa felé kacsintgatnak. Annyira jól informált nem vagyok, hogy tudjak esetleges kínai-Zengő kapcsolatokról, de kevésbé tartom elvetemült ötletnek, mint párat feljebb a listáról.
Ti mit tippeltek, ki lehetett a két tárgyalófél? Nálunk a Lada talán a legerősebb opció, bár sokak fejében megfordult az a Toyota-MG dolog.
Átváltva a négykarikásokra, az Audi 2022-es tervei még mindig nem tiszták a két bajnokságban (azóta az egyikben tisztázódnak a dolgok). Valamikor az év elején megerősítették, hogy Magnus, Vervisch és Berthon is az Audi támogatott versenyzői maradnak, de nem garantáltan a WTCR-ben. A fent már hivatkozott cikkben Lanti azzal számol, hogy a jelenlegi, 11 világkupa nevezőhöz csak 2 Audi csatlakozik, nem pedig 4 mint tavaly.
Ma reggel kicsit körvonalazódtak a részletek, legalábbis az Európa-kupa frontján. Először a hetekben 50. születésnapját ünneplő Tom Coronel jelentette be saját közösségi médiás felületein, hogy marad a belga csapat versenyzője a kisebb szériában. A Comtoyou az Európa-kupában is beveti idén az új Audi RS3 LMS-t, Tommy pedig ezeknek az egyikét kapja meg.
: Tom Coronel returns to #TCREurope with Comtoyou Racing https://t.co/FPAggg8l3R pic.twitter.com/shFV3nbXo1
— TouringCarTimes (@TouringCarTimes) April 7, 2022
Az erről szóló cikkek el is kezdték gyorsan feszegetni, hogy vajon idén is egy párhuzamos TCR Eu-WTCR programot teljesít-e a holland mókamester?
Túl sokat nem is kellett várnunk a “program kiteljesedésére”, hiszen egy szűk órával később érkezett is a csapat hivatalos bejelentése, ami kissé meglepett engem. Mármint nem az a fele, hogy marad a 3 Audi, hanem az, hogy Baerték tokostól-vonóstól “integrálták” a PSS Racinget. Magyarul az egyik Audiba beültetik a korábbi csapatfőnököt, a macedón Viktor Davidovskit, a másikba pedig argentin versenyzőjét az elmúlt két szezonból, a kis Girolamit.
: Comtoyou Racing confirms Girolami, Coronel and Davidovski for #TCREurope https://t.co/HBXws3Xrhd pic.twitter.com/UodfAOqAF2
— TouringCarTimes (@TouringCarTimes) April 7, 2022
Örülünk Vincent? Kérdés, hogy minek lehet örülni. Mindezzel gyakorlatilag elveszítünk egy két hondás csapatot a rajtrácsról, és gyanúsan a rövidtávú lehetőségét is annak, hogy Franco Girolami felléphessen a WTCR-be bátyja, Nestor mellé. Tény, hogy Halderék visszatérével biztosan nem a PSS lett volna a JAS Motorsport és a Honda kiemelten támogatott csapata a szériában.
És dobjunk fel még egy labdát. A bejelentett versenyzők között nincs ott a csapatfőnök Jean-Michel Baert fia, Nicolas. Már korábban is volt arról szó, hogy a fiatal belgát felléptetnék a WTCR-be, de van hely számára? Pláne, ha nem is lesz 4 támogatott Audi a rajtrácson.
Az iromány vége felé közeledve, egy másik csapat is letisztázta 2022-es terveit. A cseh Janík Motorsport tavaly két i30-cal rótta a TCR Europe köreit, a Hyundai junior Jáchym Galáš, és a szlovák Mat’o Homola versenyződuóval. Versenyzői fronton nem változtatnak 2022-ben sem, azonban a technika felfrissül az új szezonra. A csapat két, új építésű Elantrát kap a gyártótól, ami egyértelmű előrelépés lehet számukra.
Aki esetleg ért a szlovákul, itt megtalálja a teljes sajtóközleményt.