Minden tekintetben látványos és kemény küzdelmeket hozott az átalakított Albert Park-i aszfaltcsíkon a Supercars nyitó futama, amelyen kiderült, hogy a lágy gumival kifejezetten óvatosnak kel lenni, mert rettenetesen rövid az élet tartama. Mindeközben a címvédő ezúttal is bebizonyította, hogy nem jön zavarba attól a kihívástól, ha a mezőny leghátuljáról kell felzárkózni.
Két év kihagyás után végre ismételten láthattunk túraautó versenyt az Albert Parkban, amelynek kiszélesítései és minimális nyomvonal változtatásai ennek a kategóriának kifejezetten bejöttek. Könnyen lehetett előzni és több autós bolyokban való harcokból sem volt hiány, a középső felgyorsult szektorban pedig egyszerűen elképesztő volt látni, ahogy elszáguldottak a falak között (kíváncsian várjuk az F1-ben mi lesz vasárnap a helyzet).
A pole-ból induló David Reynolds tökéletesen jött el, de a nap rajta címet Chaz Mostert érdemli meg, aki egyből lerajtolta a két DJR Mustangot és feljött a második helyre. Ahogy az az elő bekezdésben írtam, nagyon komoly csaták alakultak ki a mezőnyben. Shane van Gisbergen általában központi szereplője volt ezeknek, az új-zélandi az első kör végén már a 15. helyen haladt, kilenc pozíciót sikerült egy kör alatt javítania.
Nagyon hamar véget ért Jack Le Brock versenye, akinek idén már sokadjára az egyik első felfüggesztése törött el a futam eleji küzdelmekben.
A kerékcserék is hamar megkezdődtek, köztük a két DJR Mustang is az elsők között jött be és tette fel a lágy gumikat. Azokat a bizonyos soft abroncsokat, amik aztán innentől a futam meghatározó szereplőivé váltak.
A helyzetet személy szerint a 2009-es F1-es futamhoz tudnám hasonlítani, ahol ugyanez történt: a lágy gumik néhány körig egyértelműen gyorsabbak voltak a keményeknél, azonban egy minimális elfékezés kellett csupán és rögtön “meghaltak”. De még ha valaki netán próbált is velük spórolni és kíméletesen vezetett, az is azt tapasztalhatta, hogy egyszer csak villámcsapásként elment a tapadás. A kerékcserék utáni felvételeken jól látszódott, hogy brutális módon elkaptak ezek a keverékek, szó szerint mintha belemartak volna menet közben a gumi felületébe, olyan foltok tátongtak rajtuk.
Így tehát hiába jött ki jól Will Davison és Anton De Pasquale a kerékcserékből és a korai kiállással kerültek az élre, várható volt, hogy a futam végére a majd 16 körös lágyak valamikor drasztikusan el fognak alóluk fogyni. Utóbbi tapasztalta meg ennek hatását hamarabb, egy elfékezés formájában a célegyenes végén. De Pasquale kicsúszott a kavicságyba és bár visszatudott térni az aszfaltra, gyakorlatilag zéró tapadással volt kénytelen körbeérni a bokszutcába. Hamarosan aztán Davison is bekényszerült egy extra kerékcserére.
Ezzel pedig Mostert került ismét az élre, akinek aggódnia nem kellett, hiszen kemény gumikon autózott. Reynolds is visszakerült mögé, míg a harmadik helyet Nick Percat igyekezett tartani a leggyorsabb köröket szállító van Gisbergennel szemben. Percat nem adta könnyen magát, körökön keresztül tudta védeni a címvédő támadásait, de végül lecsúszott a poros ívre és Gizzy ezzel megkaparintotta a dobogót, eszméletlen az a felzárkózás, amit bemutatott.
From P23 to the podium 👊 #RepcoSC #AusGPhttps://t.co/XEUlPbqiBi
— Supercars (@supercars) April 8, 2022
Nagy dicséret illeti Macauley Jones-t, aki Supercars karrierje legjobb eredményét elérve a 6. helyen látta meg a kockás zászlót. Külön ki kell emelni, hogy nem szimplán a lágy gumisok betlije miatt jött össze ez a jó eredmény, Jones egész hétvégén meglepően jó formában autózott, komolyan még nem láttam ilyen konstansan szerepelni ebben a bajnokságban.
Broc Feeney is azért kilenc helyet csak előre jött, az újonc is megjárt számtalan szép csatát és Garry Jacobson-t sem sokat láttuk eddig a legjobb tízben, ő is szépet ment.
.@chazmozzie is back in the winners circle!#RepcoSC #AusGP pic.twitter.com/whg1wRsnfN
— Supercars (@supercars) April 8, 2022
Melbourne 1. futam végeredménye:
1. Chaz Mostert › ![]() | 37:15.6300 | 75 |
2. David Reynolds › ![]() | 37:23.3139 | 69 |
3. Shane van Gisbergen › ![]() | 37:25.1032 | 64 |
4. Tim Slade › ![]() | 37:26.7835 | 60 |
5. Nick Percat › ![]() | 37:28.6586 | 55 |
6. Macauley Jones › ![]() | 37:33.5787 | 51 |
7. Mark Winterbottom › ![]() | 37:33.8735 | 48 |
8. Broc Feeney › ![]() | 37:40.3456 | 45 |
9. Garry Jacobson › ![]() | 37:45.1064 | 42 |
10. Bryce Fullwood › ![]() | 37:47.1381 | 39 |
11. Scott Pye › ![]() | 38:04.8296 | 36 |
12. Jack Smith › ![]() | 38:11.1075 | 34 |
13. Brodie Kostecki › ![]() | 38:17.1266 | 33 |
14. Andre Heimgartner › ![]() | 38:20.2917 | 31 |
15. Jake Kostecki › ![]() | 38:21.1601 | 30 |
16. Will Davison › ![]() | 38:21.5877 | 28 |
17. Will Brown › ![]() | 38:28.3719 | 27 |
18. Cam Waters › ![]() | 38:30.2845 | 25 |
19. Todd Hazelwood › ![]() | 38:39.3622 | 24 |
20. James Courtney › #500 – FLEX RACING – Ford Mustang GT | 38:40.3440 | 22 |
21. Thomas Randle › ![]() | 38:41.6819 | 21 |
22. Lee Holdsworth › ![]() | 38:54.4405 | 19 |
23. Anton De Pasquale › ![]() | 38:09.1642 | 18 |
24. Chris Pither › ![]() | 37:38.5127 | 16 |
25. Jack Le Brocq › ![]() | 37:53.7766 | 15 |
Folytatás holnap, dupla versennyel és ne legyenek kétségeink afelől, hogy bőven lesznek még itt fordulatok, hiszen a lágy gumik nem fognak változni szombatra sem és előbb-utóbb mindenki rákényszerül majd a használatukra.
Címlapkép forrása: Supercars.com