🇦🇺 Melbourne: Mostert nyerte a gumilutris nyitóversenyt, Gisbergen a pódiumig menetelt

Minden tekintetben látványos és kemény küzdelmeket hozott az átalakított Albert Park-i aszfaltcsíkon a Supercars nyitó futama, amelyen kiderült, hogy a lágy gumival kifejezetten óvatosnak kel lenni, mert rettenetesen rövid az élet tartama. Mindeközben a címvédő ezúttal is bebizonyította, hogy nem jön zavarba attól a kihívástól, ha a mezőny leghátuljáról kell felzárkózni.

Két év kihagyás után végre ismételten láthattunk túraautó versenyt az Albert Parkban, amelynek kiszélesítései és minimális nyomvonal változtatásai ennek a kategóriának kifejezetten bejöttek. Könnyen lehetett előzni és több autós bolyokban való harcokból sem volt hiány, a középső felgyorsult szektorban pedig egyszerűen elképesztő volt látni, ahogy elszáguldottak a falak között (kíváncsian várjuk az F1-ben mi lesz vasárnap a helyzet).

A pole-ból induló David Reynolds tökéletesen jött el, de a nap rajta címet Chaz Mostert érdemli meg, aki egyből lerajtolta a két DJR Mustangot és feljött a második helyre. Ahogy az az elő bekezdésben írtam, nagyon komoly csaták alakultak ki a mezőnyben. Shane van Gisbergen általában központi szereplője volt ezeknek, az új-zélandi az első kör végén már a 15. helyen haladt, kilenc pozíciót sikerült egy kör alatt javítania.

Nagyon hamar véget ért Jack Le Brock versenye, akinek idén már sokadjára az egyik első felfüggesztése törött el a futam eleji küzdelmekben.

A kerékcserék is hamar megkezdődtek, köztük a két DJR Mustang is az elsők között jött be és tette fel a lágy gumikat. Azokat a bizonyos soft abroncsokat, amik aztán innentől a futam meghatározó szereplőivé váltak.

A helyzetet személy szerint a 2009-es F1-es futamhoz tudnám hasonlítani, ahol ugyanez történt: a lágy gumik néhány körig egyértelműen gyorsabbak voltak a keményeknél, azonban egy minimális elfékezés kellett csupán és rögtön “meghaltak”. De még ha valaki netán próbált is velük spórolni és kíméletesen vezetett, az is azt tapasztalhatta, hogy egyszer csak villámcsapásként elment a tapadás. A kerékcserék utáni felvételeken jól látszódott, hogy brutális módon elkaptak ezek a keverékek, szó szerint mintha belemartak volna menet közben a gumi felületébe, olyan foltok tátongtak rajtuk.

Így tehát hiába jött ki jól Will Davison és Anton De Pasquale a kerékcserékből és a korai kiállással kerültek az élre, várható volt, hogy a futam végére a majd 16 körös lágyak valamikor drasztikusan el fognak alóluk fogyni. Utóbbi tapasztalta meg ennek hatását hamarabb, egy elfékezés formájában a célegyenes végén. De Pasquale kicsúszott a kavicságyba és bár visszatudott térni az aszfaltra, gyakorlatilag zéró tapadással volt kénytelen körbeérni a bokszutcába. Hamarosan aztán Davison is bekényszerült egy extra kerékcserére.

Ezzel pedig Mostert került ismét az élre, akinek aggódnia nem kellett, hiszen kemény gumikon autózott. Reynolds is visszakerült mögé, míg a harmadik helyet Nick Percat igyekezett tartani a leggyorsabb köröket szállító van Gisbergennel szemben. Percat nem adta könnyen magát, körökön keresztül tudta védeni a címvédő támadásait, de végül lecsúszott a poros ívre és Gizzy ezzel megkaparintotta a dobogót, eszméletlen az a felzárkózás, amit bemutatott.

Nagy dicséret illeti Macauley Jones-t, aki Supercars karrierje legjobb eredményét elérve a 6. helyen látta meg a kockás zászlót. Külön ki kell emelni, hogy nem szimplán a lágy gumisok betlije miatt jött össze ez a jó eredmény, Jones egész hétvégén meglepően jó formában autózott, komolyan még nem láttam ilyen konstansan szerepelni ebben a bajnokságban.

Broc Feeney is azért kilenc helyet csak előre jött, az újonc is megjárt számtalan szép csatát és Garry Jacobson-t sem sokat láttuk eddig a legjobb tízben, ő is szépet ment.

Melbourne 1. futam végeredménye:

1. Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB37:15.630075
2. David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT37:23.313969
3. Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB37:25.103264
4. Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT37:26.783560
5. Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB37:28.658655
6. Macauley Jones › Driver number tools.com – Holden Commodore ZB37:33.578751
7. Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB37:33.873548
8. Broc Feeney › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB37:40.345645
9. Garry Jacobson › Driver number PremiAir Subway Racing – Holden Commodore ZB37:45.106442
10. Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB37:47.138139
11. Scott Pye › Driver number HINO – Holden Commodore ZB38:04.829636
12. Jack Smith › Driver number SCT Logistics Racing – Holden Commodore ZB38:11.107534
13. Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB38:17.126633
14. Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB38:20.291731
15. Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT38:21.160130
16. Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT38:21.587728
17. Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB38:28.371927
18. Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT38:30.284525
19. Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB38:39.362224
20. James Courtney › #500 – FLEX RACING – Ford Mustang GT38:40.344022
21. Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT38:41.681921
22. Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT38:54.440519
23. Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT38:09.164218
24. Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB37:38.512716
25. Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB37:53.776615

Folytatás holnap, dupla versennyel és ne legyenek kétségeink afelől, hogy bőven lesznek még itt fordulatok, hiszen a lágy gumik nem fognak változni szombatra sem és előbb-utóbb mindenki rákényszerül majd a használatukra.

Címlapkép forrása: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.