🇦🇺 FP1: Sainz nyitott az élen Melbourne-ben

Két év, koronavírus miatti kihagyást követően Ausztrália visszatért a Forma–1-be, a pálya nyomvonalával ellentétben azonban a Ferrari “fölénye” nem változott meg.

Korán kellett felkelnie azoknak az európai nézőknek, akik élőben szerették volna megtekinteni az Ausztrál Nagydíj első szabadedzését. A magyar idő szerint reggel 5-kor kezdődő gyakorláson a fő hangsúly az új pálya feltérképezésén volt, ennek megfelelően talán nem meglepő, hogy a jelentősen gyorsabb konfiguráció ellenére Carlos Sainz győztes ideje mindössze hét tizeddel volt gyorsabb, mint Lewis Hamilton két évvel ezelőtti pole-köre, ami a régi vonalvezetés hivatalos körrekordja. A spanyol pilóta 1:19.806-tal zárt az élen, csapattársa, Charles Leclerc azonban nem futott mérvadó gyorskört.

Leclerc elrontotta az utolsó körét, enélkül ő is nyerhetett volna

Sergio Pérez volt az első, aki F1-es autóval kipróbálhatta az új melbourne-i pályát, értékelhető gyorskört pedig Lando Norris futott először. Daniel Ricciardo és Valtteri Bottas is álltak rövid ideig az élen, majd megérkezett a világbajnoki címvédő Max Verstappen, aki 1:23.101-gyel állt az élre a lágy gumikon. Néhány perccel később már 1:21.625-re javított, ezután pedig további fél másodpercet, majd újabb két tizedet javított, így 1:20.909-nél állt meg.

A Ferrarik eleinte kemény keverékű gumikkal futottak, próbálkozásaikat pedig kompromittálta egy rövid, mindössze másfél perces piros zászlós megszakítás, amire azt követően volt szükség, hogy Pérez autójáról az egyik rázókövön történő áthaladáskor leszakadt egy aerodinamikai elem. Sainz a kemény gumikon mindössze három tizeddel bizonyult lassabbnak Verstappennél, az időközben lágyakra váltó Leclerc pedig átvette a vezetést 1:20.825-tel. Verstappen erre 1:20.626-tal válaszolt, amire a monacói egy 1:20.377-tel kontrázott rá. Ezt követően érkezett Sainz 1:20.325-tel, majd a ferrarisok elmentek egy végső löketre, Leclerc azonban az első kanyarban hibázott, így nem tudta befejezni a körét. Sainz ellenben igen, az 1:19.806 pedig nagy különbséggel bizonyult az edzés legjobb idejének.

Folytatódott a Ferrari és a Red Bull párviadala

A két Ferrari ezután visszaváltott kemény keverékre (Leclerc ismét hibázott), és Verstappen sem erőltette tovább. Ellenben Pérez igen, aki a végén 1:20.399-cel megelőzte csapattársát, hogy a 3. helyen zárja az edzést. A négy élmenő mögött Lando Norris végzett, némi reménysugarat adva a McLaren rajongóinak, majd következett Ocon, Hamilton, Ricciardo, Alonso és Bottas. Az első két hétvége sikereit követően a Haas visszatért a mezőny végére, Kevin Magnussen ugyanis csapattársán kívül csak Nicholas Latifit tudta legyőzni, Mick Schumacher pedig még a kanadait sem.

A kétfutamos kihagyás után visszatérő Sebastian Vettel 13. lett, a figyelem középpontjába azonban nem ezzel került. A négyszeres világbajnok autója néhány perccel a vége előtt nagy füstfelhőket eregetve megállt a pálya szélén, a német pedig az edzés leintését követően egy robogóval, a pályán hajtott vissza a boxba. Mint később kiderült, Vettelt a félreállása helyén szolgálatot teljesítő pályabíró robogóval vissza szerette volna vinni a boxba, az Aston Martin pilótája azonban megkérte, hogy ő vezethessen. A marshall ebbe bele is egyezett, azonban vélhetően félreértették egymást. Vettel ugyanis várta, hogy a sportbíró felüljön mögé, ő azonban közben rádión egyeztetett a versenyigazgatóval. A német versenyző erre elindult, azonban nem a kijelölt szervizutat vette igénybe, hanem felhajtott a pályára, ami a szabályok értelmében, az edzések befejezését követő öt percen belül biztonsági okok miatt tilos. Vettel ezzel megsértette a Sportszabályzat 26.7-es paragrafusát, ami miatt 5 000 eurós pénzbírságot szabtak ki rá.

Drága robogózás volt ez Vetteltől

Nem csak Vettel került a versenybírók figyelmének középpontjába: Sainz megrovást kapott Guanyu Zhou feltartása miatt, míg Lance Strollt Magnussen blokkolása miatt vizsgálták, ő azonban megúszta a büntetést.

Az első szabadedzés részletes eredményei [kép forrása: F1 hivatalos Twitter oldala]

Folytatás 8 órától a második szabadedzéssel!

Címlapkép forrása: Scuderia Ferrari hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.