Herta a pole-ban, míg Grosjean a falban Long Beach utcáin!

Long Beach-ben rendezik a 2022-es IndyCar szezon harmadik fordulóját, egy, az IMSA-Sportautó bajnoksággal közös hétvégén. Miután az első két edzésen taroltak a francia versenyzők (Simon Pagenaud és Romain Grosjean nyerték meg a gyakorlásokat), a csiga-liga képviselői nem brillíroztak a kvalifikáción, ahol Colton Herta hazai pályán szerezte meg 8. IndyCar pole-ját!

Mielőtt a konkrét eseményekre térnénk, nézzünk picit rá a mezőny kinézetére.

A Spotter Guide a hétvégéhez:

A megszokott festések közül McLaughlin zseniális, Snap-on dizájnja tűnik ki (ami sémájában Will Power Verizon színtervéhez hasonló), míg Rinus VeeKay-t egy lila-kék, Alzamend által szponzorált Chevyben kell keresnünk a hétvégén. Ez a csapatfőnök Carpenter texasi festésére hajaz picit. Az elmúlt fordulókhoz képest újdonság még Rahal Total Quartz piros Hondája, de azok számára, akik évek óta követik a sorozatot, ez egy visszatérő gyönyörűség. 🙂

A hétvége első, mi időnkben péntek éjjel rendezett edzését Simon Pagenaud nyerte meg. A gyakorlás azonban nem emiatt, hanem Jimmie Johnson balesete miatt marad emlékezetes. a NASCAR legenda ugyanis találkozott a fallal, és egy kisebb törést szenvedett a jobb karjában.

Amint a fenti Tweetből is kiderül, JJ-t ennek ellenére nem ültették kispadra az orvosok a hétvége hátralevő részére, hanem megengedték, hogy körözzön a második gyakorláson is, hogy ezt követően döntsék el, adhatnak-e rajtengedélyt a veteránnak.
Az első edzés részletes eredményeit itt találjátok.
Johnson aztán a második edzésen is megtalálta a falat…

Ezt a gyakorlást amúgy Romain Grosjean nyerte meg, csapattársa Herta, és Will Power előtt. Az etap részletes eredményeit itt találjátok meg.

Q1- első csoport

Aztán elrajtolt a szezon harmadik időmérője, az első kvalifikációs csoportba pedig a “kisebb nevek” jeletősebb része került. A Herta, Rosenqvist, VeeKay, McLaughlin, Rahal, Sato, Ericsson, Harvey, Rossi, Johson, DeFrancesco, Malukas, Kikrwood csoport vágott neki először a körözésnek. És míg Rosenqvist majdnem falazott, Johnson és Rahal pedig belekeveredett egy kis feltartósdiba, nagy meglepetéseket nem hozott a Q1 első fele.

Herta csapattársa, Rossi, Rosenqvist, és McLauglin előtt nyerte meg a csoportot. A feltűnést a St. Pete-i időmérőn is brillírozó Kirkwood okozta, aki simán továbbjutott. Az utolsó körökben pedig miatta, és a kockás zászló belengetése után legjobb körét futó Ericsson miatt éppen csak kiesett Rahal és VeeKay, akikre egy elég nehéz vasárnap vár.

Q1- második csoport

Amikor ennyi nagy név egy kalapba kerül, nem is maradhat el a csillaghullás. Ennek elszenvedői pedig Helio, és Jégember voltak a második Q1-es csoportban. Viszont azt hiszem, hogy ez megbocsátható számukra, ha megnézzük a továbbjutó: Grosjean-Pagenaud-Power-Newgarden-Palou-O’Ward hatosban szereplő neveket.

Az etap végén pedig majdnem kaptunk egy sárgát/pirosat is, mivel Daly, – ha már JJ színtervét átvette – a falazás tehetségét is elsajátította gyorsan Johnsontól. Szerencsére nem csattant nagyot, én önerőből be tudott hajtani a pitbe az ECR versenyzője.

Q2:

A korábban elmaradt csillaghullást bőven megkaptuk a Q2-ben, ami egy jó adag feltartósdit, és Andretti dominanciát hozott. Míg a Herta-Rossi kettős simán nyerte az etapot, Ericsson és McLaughlin egymás akadályozása miatt gyanúsan nem lesznek a legjobb barátok.

Patricio O’Ward sem mindig örül, amikor csapattársa, Rosenqvist jó formában van, hiszen a svéd nem először ütötte őt ki az utóbbi hónapokban a Q2-ben.

Az etap eredetileg Herta-Rossi-Rosenqvist-Palou-Newgarden és Grosjean továbbjutásával ért véget, de pár eset miatt vizsgálatok indultak. Az amerikai kommentátorok szerint Grosjean számíthatott egy büntetésre, és mivel Will Power állt az első kieső helyen, a Penske szerelők még reménykedtek a továbbjutásban, és nem is pakoltak el. Végül elég sokáig vártunk igazából a semmire, hiszen a bírói döntés nem változtatott a továbbjutókon, így egy elég becsületes késlekedés után folytatódott az időmérő. Mint közben megtudtuk, ekkor már Grosjeant nem is vizsgálták, és senkit sem a továbbjutok közül, szóval értetlenül álltunk a helyzet előtt, hogy miért nem lehet utólag kiosztani a büntetéseket, az amúgy is kieső versenyzőknek.

Fast 6:

Az utolsó, 5 perces etapban a fiúk megfutották köreiket, és a sima Herta pole árnyékában, a sokat akaró Grosjean megcsípte a fal szélét, jobb hátsó felfüggesztését kitörve pedig a gumifalban állt meg. Két másodperccel az etap lejárta előtt intették be a piros zászlót, és mindegyik versenyző kapott még egy kört pluszban. Mivel azonban gumija már senkinek sem nagyon állt a rendelkezésre, a plusz kapott körre csak Rosenqvist és (a Grosjean falazása miatt legjobb körén elvenni kényszerülő) Rossi mentek vissza a pályára. És ekkor már javulni sem tudtak.

Grosjean a második helyen állt, de a piros okozása miatt elvették a körét, így a francia csak a hatodik helyről rajtol holnap (már ha nem lesznek utólagos büntetések).

Herta tehát 8. IndyCar pole-ját szerezte meg, egy elég becsületes körrekorddal (1:05.3095). Mellőle a már többi mint 4 tizedet kapó Josef Newgarden rajtol holnap, míg a második sorból Rosenqvist és Palou várják majd a rajtot.

Az időmérő részletes végeredményét itt találjátok

Címlapkép: IndyCar Media
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.