🇩đŸ‡ș IDƐMÉRƐ: Leclerc a leggyorsabb, 15 Ă©v Ăłta elƑször szerzett pole-t Melbourne-ben a Ferrari!

PĂĄlyafutĂĄsa sorĂĄn 11. alkalommal rajtolhat majd az elsƑ rajtkockĂĄbĂłl egy Forma–1-es futamon Charles Leclerc, miutĂĄn az AusztrĂĄl NagydĂ­j idƑmĂ©rƑjĂ©n magabiztos kĂŒlönbsĂ©ggel szerezte meg a pole-pozĂ­ciĂłt.

A vilĂĄgbajnoki pontversenyben Ă©len ĂĄllĂł Charles Leclerc nyerte az AusztrĂĄl NagydĂ­j idƑmĂ©rƑ edzĂ©sĂ©t, ezzel megszerezve pĂĄlyafutĂĄsa 11. pole-pozĂ­ciĂłjĂĄt. A monacĂłi pilĂłta magabiztos kĂŒlönbsĂ©ggel verte ellenfeleit a Q3-ban, azonban ĂŒröm az örömben a Ferrari szĂĄmĂĄra, hogy Carlos Sainz hibĂĄzott Ă©s csak a 9. helyrƑl rajtolhat holnap.

A Ferrari 2007 Ăłta nem szerzett pole-pozĂ­ciĂłt az Albert Parkban, a hibrid Ă©rĂĄban pedig mĂ©g csak Hamilton rajtolhatott az Ă©lrƑl Melbourne-ben

FRISSÍTÉS: Leclerc-t az idƑmĂ©rƑt követƑen a sportfelĂŒgyelƑk vizsgĂĄlat alĂĄ vontĂĄk, mert a Q1-ben tĂșl lassan teljesĂ­tette az egyik levezetƑ körĂ©t, ĂĄtlĂ©pve a versenyigazgatĂł ĂĄltal megĂĄllapĂ­tott 1:36.0-s referenciaidƑt. A Ferrari vĂ©dekezĂ©sĂ©t a versenybĂ­rĂłsĂĄg elfogadta, Ă­gy a monacĂłi pilĂłta nem kapott bĂŒntetĂ©st. Ugyanemiatt vizsgĂĄltĂĄk Zhou-t is, de Ƒ is megĂșszta, Tsunoda viszont nem, Ƒ mĂĄr az idei harmadik megrovĂĄsĂĄt gyƱjtötte be (a következƑnĂ©l mĂĄr bĂŒntetĂ©s jĂĄr).

A kvalifikĂĄciĂł elsƑ szakaszĂĄnak slĂĄgertĂ©mĂĄja egy csĂșnya baleset volt, melyet a mezƑny kĂ©t kanadai pilĂłtĂĄja hozott össze. Lance Stroll a harmadik szabadedzĂ©sen elszenvedett balesetĂ©t követƑen Ă©pp kigurult a pĂĄlyĂĄra, hogy megprĂłbĂĄlja beverekedni magĂĄt a Q2-be, nĂ©hĂĄny kanyarral kĂ©sƑbb azonban egy bizarr balesetben volt Ă©rintett, melynek mĂĄsik fƑszereplƑje Nicholas Latifi volt. UtĂłbbi Ă©ppen visszatĂ©rt a pĂĄlyĂĄra egy kicsĂșszĂĄst követƑen, majd a gĂĄzra lĂ©pett, hogy elmenjen Stroll mellett. Az Aston Martin pilĂłtĂĄja azonban nem figyelt, rĂĄhĂșzta a kormĂĄnyt a mellette elhaladĂł Williamsre, aminek következmĂ©nyeit a lenti kĂ©pek szemlĂ©ltetik. MindkĂ©t pilĂłta kiesett a Q1 vĂ©gĂ©n, Ă©s nem lennĂ©k meglepƑdve, ha Stroll egy igen komoly szankciĂłban rĂ©szesĂŒlne, mert ez a viselkedĂ©s nem valĂł a versenypĂĄlyĂĄkra.

FRISSÍTÉS: Stroll egy hĂĄromhelyes rajtbĂŒntetĂ©st Ă©s kettƑ bĂŒntetƑpontot kapott az eset miatt. Nem tudom, ki hogy Ă©rzi, de Ă©n ki merem jelenteni, hogy ez kevĂ©s, fƑleg, hogy amĂșgy is utolsĂł lett.

Az elsƑ etapot egyĂ©bkĂ©nt Verstappen nyerte, a kĂ©t kanadai mellett pedig Albon, Magnussen Ă©s Vettel estek ki. UtĂłbbi esetĂ©ben az is csoda, hogy egyĂĄltalĂĄn pĂĄlyĂĄra tudott hajtani, miutĂĄn az FP3-on Ƒ is balesetezett.

FRISSÍTÉS: Albont kizĂĄrtĂĄk az idƑmĂ©rƑrƑl, mert nem tudott elĂ©g ĂŒzemanyagmintĂĄt adni. A Williams pilĂłtĂĄja Ă­gy csak a mezƑny vĂ©gĂ©rƑl rajtolhat holnap.

A Q2-ben nagy meglepetĂ©s nem törtĂ©nt, hacsak Fernando Alonso remeklĂ©se nem szĂĄmĂ­t annak. A kĂ©tszeres vilĂĄgbajnok nagyon erƑs idƑt ment az Alpine-nal, ami az 5. helyre volt elĂ©g. A legjobb idƑt ezĂșttal PĂ©rez autĂłzta, a kiesƑk tĂĄborĂĄhoz pedig Gasly, Bottas, Tsunoda, Zhou Ă©s Schumacher csatlakoztak.

Egy alkalommal egyĂ©bkĂ©nt George Russell kicsĂșszott a harmadik szektorban, Sergio PĂ©rez pedig a sĂĄrga zĂĄszlĂłs figyelmeztetĂ©s ellenĂ©re ĂĄtszĂĄguldott a veszĂ©lyeztetett pĂĄlyaszakaszon. A mexikĂłi pilĂłtĂĄt vizsgĂĄljĂĄk a sportfelĂŒgyelƑk, Ă©s ha bƱnösnek talĂĄljĂĄk, akkor a szabĂĄlyszegĂ©s sĂșlyossĂĄgĂĄtĂłl fĂŒggƑen hĂĄrom- vagy öthelyes bĂŒntetĂ©sre Ă©s nĂ©hĂĄny bĂŒntetƑpontra szĂĄmĂ­that.

FRISSÍTÉS: a Red Bull bizonyĂ­tani tudta, hogy PĂ©rez az adott körben 70 mĂ©terrel hamarabb vette el a gĂĄzt Ă©s 50 mĂ©terrel elƑbb fĂ©kezett, mint elƑzƑleg, ezĂĄltal 14 km/ĂłrĂĄval alacsonyabb volt a kanyarbemeneti sebessĂ©ge. Ezekre tekintettel a mexikĂłi pilĂłta nem kapott bĂŒntetĂ©st.

A Q3-at PĂ©rez nyitotta egy közepesen erƑs idƑvel, azonban alig telt el öt perc, jöhetett a piros zĂĄszlĂł, miutĂĄn Alonso összetörte az Alpine-t a harmadik szektorban. A spanyol utĂłlag elmondta, hogy a hidraulika hibĂĄsodott meg az autĂłban, amit nagyon sajnĂĄl, mert vĂ©lemĂ©nye szerint harcban lehetett volna a pole-pozĂ­cióért.

A piros zĂĄszlĂłkra Sainz fĂĄzott rĂĄ a legjobban, aki az elsƑ gyorskörĂ©t egy-kĂ©t mĂĄsodperc hĂ­jĂĄn nem tudta befejezni, mĂĄsodszorra pedig hibĂĄzott, Ă­gy csak a 9. helyrƑl rajtolhat holnap. A kĂ©t Red Bull közepesen erƑs, de nem hibĂĄtlan kört teljesĂ­tett, Leclerc viszont nagyot robbantott Ă©s egyedĂŒlikĂ©nt 1:18-on belĂŒl autĂłzva szerezte meg idei mĂĄsodik rajtelsƑsĂ©gĂ©t. BizonyĂ­tva a McLaren elƑrelĂ©pĂ©sĂ©t, Lando Norris 4. lett a kĂ©t Red Bull mögött, az ifjĂș britet pedig a kĂ©t Mercedes követte, akik közĂŒl ezĂșttal Hamilton bizonyult gyorsabbnak.

A futam magyar idƑ szerint reggel 7-kor rajtol holnap.

Címlapkép forråsa: Scuderia Ferrari hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.