Kettős győzelmet aratott a Chip Ganassi Racing az IMSA sportautó-bajnokság Long Beach-i futamán, Sébastien Bourdais és Renger van der Zande idén először állhattak a dobogó tetejére.
Sébastien Bourdais kezdhette az élről a magyar idő szerint szombat éjjel rendezett, százperces futamot a méltán népszerű Long Beach-i pályán, miután az időmérő edzésen DPi-körrekorddal szerezte meg a pole-pozíciót. GTD Pro kategóriában a 3-as Corvette- (J. Taylor – A. Garcia), míg GTD-ben az 1-es Paul Miller Racing BMW (B. Sellers – M. Snow) rajtolhatott az élről.
Bourdais a pole-ból jól rajtolt, az 5. körben azonban elveszítette a vezetést, amikor egy alacsonyabb kategóriás autót próbált lekörözni. Ekkor a csapat másik autója, a 02-es (E. Bamber – A. Lynn) állt az élre, Bourdais azonban a következő etapja során impresszív teljesítményt nyújtva, több mint húszmásodperces hátrányból felülkerekedve jött vissza, a 29. körben megelőzte Lynn-t és a leintésig már nem is tudott veszélyes lenni rá senki. A Bourdais – van der Zande páros ezzel idei első győzelmét aratta, a Chip Ganassi Racing pedig a sebringi 12 óráson aratott diadala után már zsinórban másodszor nyert.
From pole to podium at GPLB. The No 01 V-Performance Academy DPi-V.R led Cadillac Racing to another 1-2-3 finish. No 02 Cadillac Accessories DPi-V.R & No 5 JDC Motorsports DPi-V.R filled out the Cadillac podium sweep.⁰@CGRTeams @JDCMotorSports ⁰#CadillacRacing #AGPLB #IMSA pic.twitter.com/DG53ZO85dy
— Cadillac Performance (@CadillacVSeries) April 9, 2022
„Nehezebb futam volt, mint amire számítottam” – nyilatkozta Bourdais a leintést követően. „Az autó az egész hétvégén fantasztikusan működött, az időmérő egyszerűen varázslatos volt. Úgy tűnt, minden kontroll alatt van, jól rajtoltam, Alex mögöttem volt és elhúztunk a többiektől. Már az járt a fejemben, hogy oké, ezt megcsináljuk, aztán lekörözés közben ütköztem egy Porschéval. Nagyon furcsa volt, megsérült a splitter, de annyira nem volt veszélyes. Aztán amikor rükvercbe akartam tenni, az autó lefulladt. Egy igazi katasztrófa volt.”
A 3. helyért Oliver Jarvis és Pipo Derani volt versenyben, a két pilóta azonban a leintéshez közeledve ütközött egymással, így végül az 5-ös JDC-Miller Motorsports Cadillac (T. Vautier – R. Westbrook) végzett dobogós pozícióban. Derani az incidensnek köszönhetően visszaesett ötödiknek, az IMSA azonban versenybalesetnek minősítette a helyzetet. A sor végén a kétkiállásos stratégiával próbálkozó Konica Minolta Acura (R. Taylor – F. Albuquerque) végzett.
DPi qualifying record ✅
— Michelin Racing USA (@MichelinRaceUSA) April 10, 2022
DPi race record ✅
Overall victory ✅
What a clinic Sebastien put on at @GPLongBeach. pic.twitter.com/uV4xIEv0XQ
GTD Pro-ban a Corvette egy furcsa incidens után bukta a győzelmet: Antonio Garcia boxkiállása közben elrepült az egyik kerékanya, ami tönkretette a kategóriában 2. helyen haladó Pfaff Motorsports Porsche hűtőrendszerét. Matthew Campell és Mathieu Jaminet futama ennek köszönhetően ért véget, míg a Corvette áthajtásos büntetést kapott.
Ugyancsak egy boxkiállás közbeni szabálytalanság miatt büntették a 25-ös BMW-t, ugyanis Connor De Phillippi nem megengedett segítséget nyújtott szervizcsapatának. Az egység egy technikai szabálytalanság miatt eleve a mezőny végéről rajtolt, azonban miután nem álltak ki az első sárga zászló alatt, De Phillippi már vezetett, a büntetés miatt viszont ők is kiestek a pikszisből.
A kategóriagyőzelmet így végül a Heart of Racing Team szerezte meg, Ross Gunn és Alex Riberas a 14-es Vasser Sullivan Lexusszal (B. Barnicoat – J. Hawksworth) küzdött meg és végül felülkerekedett. A Corvette a 3. helyen zárta a futamot.
First win of 2022 ✅
— The Heart of Racing (@HeartofRacing23) April 9, 2022
GTD-kategóriában végig dominált a Paul Miller Racing, Bryan Sellers és Madison Snow így megszerezték a BMW M4 GT3 első futamgyőzelmét az észak-amerikai versenypályákon, ráadásul az összetett GT-értékelésben harmadikok lettek, megelőzve a 3-as Corvette-et. Meglepetésdobogót szerzett a 66-os Gradient Racing Acura (M. Farnbacher – M. Miller), míg a 3. helyen a 12-es Vasser Sullivan Lexus (A. Telitz – F. Montecalvo) végzett.
Sellers a futamgyőzelemért a 27-es Heart of Racing Aston Martinnal kellett megküzdjön, a küzdelmet pedig szó szerint értelmezték, Maxime Martin a falban kötött ki. Ez az incidens eredményezte a futam második Full Course Yellow megszakítását, a harmadikra pedig akkor volt szükség, amikor Stevan McAleer Mercedese kötött közelebbi ismeretséget a betonfallal.
We just won Long Beach! Again!!
— Paul Miller Racing (@paulmilleracing) April 9, 2022
Fantastic job by this No. 1 team!#GPLB | #QuartzEngineOil pic.twitter.com/N70z8PvUNZ