Long Beach: Newgarden a győztes, Herta a falazó, Pagenaud a kertész, Ericsson a merengő- ez történt az élő mémek futamán

Miután Colton Herta egy ellentmondást nem tűrő pole-t szerzett a szombati időmérőn, a vasárnapi futam egy eléggé változatos képet mutatott. Josef Newgarden 2017 óta először szerzett egymás utáni győzelmeket, míg a Penske 10 év után először tudta kimaxolni a szezon első három futamát. A 100. IndyCar versenyét teljesítő Alex Rossi viszont már kevésbé örült a vasárnapi eseményeknek.

Mielőtt a konkrét eseményekre térnénk, a szombati F1-es időmérőt követően alkottam a lenti mémet, a kanadai versenyzők brillírozásai kapcsán. Nos, máskor nem szabad hagyni, hogy Csaba ilyesmit csináljon, mert a kanadai szekció folytatta a mesteri alakítást az IndyCar futamon is. 😄

A Grand Prix rajtja és első körei meglepően tiszták voltak. Herta ellógott el az élen, mögötte Newgarden és Palou maradtak, míg Rosenqvistet elég becsületesen megkergette Rossi, szóval a svédnek inkább hátra kellett néznie hosszú körökön keresztül. A vonatozást a 7. körben szakította meg Lord Kellett, akinek ennyi kellett, hogy a falba rakja a Foyt Chevyt, megerősítve minket a valódi tudásáról…

A safety crew nagyon gyors munkájának köszönhetően már a 10. körben folytatódott a versenyzés, az újraindításkor azonnal ellógott Herta, hátra sem nézve. Innentől a futam első fele nagyon lapos volt. Egyedül VeeKay volt az, ki kicsit határozottabban támadta az előtte levőket, Helio és saját autója kárára, de szerencsére mindketten tovább tudtak menni.

Az események fellendülésére a 20. körig kellett várni. Ekkor Rossi majdnem megelőzte Rosenqvistet a szökőkútnál. A svéd ezekben a körökben – angol kifejezéssel élve – eléggé cork in the bottle-t játszott, nagyon feltartva a mögötte haladókat. Az élen Hertáék pedig már 10 másodperccel meglógtak emiatt. A 21. körben aztán Rossi elég határozottan félrelklökte svéd riválisát, a manővert követően Ericsson és Grosejan is elment Rosenqvist mellett. A gumikkal már nagyon szenvedő, és formájából is kilendülő AMSP autóst McLaughlin is megelőzte egy fél körrel később, majd O’Ward és Kirkwood is elment a svéd mellett, utána kiállt a pitbe a teljesen gumik nélkül maradó Rosenqvist, akinek nagyjából itt ment el a futama.

Rossi előzése Rosenqvist és saját futamát is kompromitálta

Ugyan úgy tűnt, hogy a kisebb koccanás egyikük autóját sem károsította, gyanúsan Rossi gumijai sem kösöznték meg a manővert. Az Andretti versenyző az előzés után nem tudott Palouék után eredni, sőt teljesen hátrafelé kellett néznie. A 26. körben Ericsson megelőzte őt, aki ellen nem tudott tovább védekezni Rossi, majd Grosjean is utolérte, ő simán elment mellette. Rossi a következő körben ki is állt, hiszen Rosenqvisthez hasonlóan, teljesen gumi nélkül maradt.

Az első kiállásokra a 26-29. kör között ment ki az élmezőny, páran viszont jóval korábban. Ez a taktika nem bizonyult rossznak, és a szörnyű időmérőt teljesítő Dixon így került előre. Ugyan ezen a hétvégén elmaradt a megszokott számú hiba a pitben, a 29. körben Pagenaud kiállását elrontották (majd utána el is tévedt a francia a bukótérben- de a kalandjai itt még messze nem értek véget). Ekkor volt kint Palou, Herta és Newgarden is.

Az igazi mágiát Ganassiék művelték a boxban, hiszen Dixon előhozása mellett, Palounál másodpercekkel jobb kiállást teljesítettek, mint riválisaik. Az élről Herta Newgarden mögé jött vissza a pályára- de mindketten Palou mögött találták magukat, amin mi is felkaptuk a fejünk. Ezt követően Herta Newgarden őrült üldözésébe kezdett, de fennakadt penskes riválisán.

A 30-45. körök között ismét kevesebb volt az előzés, de annál több technikai gond és hiba határozta meg a verseny képét. Az első kiállásoknál Lundgaard -5-tel haladt a pitben, ott komoly gondok lehetette, de a dán tovább tudott hajtani, viszont kapott Malukasszal együtt egy áthajtásos büntetést, szóval mindkettőjük futama itt ért véget érdemben. A 34. körben végre kiállt a futamot ideiglenesen vezető Lord DeFrancesco is, ekkor vette át a vezetést Palou. Közben McLauglin megforgott a hairpinben, majdnem elsodorva magával Pókembert is. Mint utólag a visszajátszásokból láthattuk, az ekkor még ki nem álló, és az élmezőnyben autózó Calderónt akarta megelőzni a bajnoki éllovas, és a falat éppen megcsípte, ez okozta kiforágását.

Palou az élen kényelmesen autózott, míg Herta teljesen beragadt Newgarden mögé. A verseny pedig elég unalmas volt ekkor. A pálya szélén felgyűlő gumitörmelék miatt nagyon nehéz volt hibátlanul körözni a mezőny sűrűjében, amit Pagenaud elég becsületesen szidott is a rádióban. Dixon amúgy a korai kiállással előjött egészen az ötödik helyre, de nagyon sok push to pass-t elhasznált a feladat teljesítéséhez.

A második kiállások az 54. körben kezdődtek meg, és az előbb említett Dixon állt ki elsőnek. Palou is meglátogatta a pitet következő körben, biztonságra gyúrva, ha érkezne egy sárga. Az Andrettis pechsorozat ekkor indult be, hiszen az amúgy is szenvedő Rossi kiállását elég becsületesen elk*rták…

Na de az igazi dráma ezután jött: a minél jobb kört futni próbáló Herta falba rakta az autót, pont úgy, mint tavaly Nashville-ben…
Herta ezzel a manőverrel is csúszott le a hazai pályás győzelem lehetőségéről

A kiállásokat követően Newgarden pont Palou elé jött ki, ketten pedig hatalmasat csatáztak az első helyért. Palou azonban nem tudta a penskes-t megelőzni sokkal melegebb gumikon sem, utólag nézve ez hozott győzelmet Newgardennek.

Miközben sokan Herta falazásán bánkódtunk, egy igazán komikus jelenetnek lehettünk szemtanúi. A Sato megelőzésével próbálkozó Pagenaud megforgott a szökőkútnál, begyűjtve a maga mögött haladó VeeKay-McLaughlin kettőst is. Ugyan senki autója sem sérült meg komolyabban, a visszatéréssel próbálkozó francia beragadt a virágágyásba.😆 Gyanúsan a szezon egyik legjobb mémjét megteremtve.

Ember a vííííízben virágoskertbeeeeeeen!

A gyomlálás utáni újraindítás a 67. körben érkezett, és Herta kiesésével és a kis káosszal az élmezőnyben találta magát a Grosjean-Ericsson duó. A “régi F1-es barátoktól” egy szép csatát vártunk, ami elmaradt, egy újabb mémet teremtve. A restart után Ericsson falba rakta az autót Grosjean előtt, a svéd pedig majdnem Dixont is elsodorta. Ezért gyanúsan nem dícsérte volna meg Chip ‘papa.

Marcus fiúnk jó úton a mémmé válás felé 😀

Grosjean innentől egyértelműen a győzelemért harcolt, majdnem rögtön megelőzve Palout. A következő körben aztán be is darálta a ganassis spanyolt. Az andrettisnek nagyjából 15 köre maradt arra, hogy megelőzze a vezető, és gumii miatt szenvedő Newgardent. A végére viszont elfogyott a francia push to pass-e, szóval előzni innentől már nem tudott.

Az ismét állóvízzé váló helyzetet egy újabb sárga szakította meg. A hairpinben kicsúszó és megforgó Johnson autója elsodorta Malukast is, mindketten a gumifalba ragadtak. JJ amúgy, a törött karja ellenére meglepően jól teljesítette addig a futamot.

Miután (amúgy nagyon gyorsan) felszabadították a pályát, a versenyzőknek 5 köre maradt lerendezni a csatákat. Grosjean rögtön, nagyon határozottan támadt, majdnem legyűrve Newgardent, közben pedig O’Ward Dixont előzte meg az 5. helyért. Az események aztán ismét megszakadtak, hiszen Sato a nyolcas kanyarban falba rakta az autót, miközben VeeKay-jel csatázott egy nagyot. Ekkor még szűk két kör volt hátra a futamból, a sárgát pedig csak az utolsó félre lengették be, hogy adjanak még lehetőséget a versenyzésre.

Változás azonban már nem történt az élen. Newgarden sikerével az első back to back győzelmeit szerezte, 2017 Toronto-Mid Ohio óta. Csapata, a Penske pedig utoljára tíz évvel ezelőtt, 2012-ben tudta behúzni a szeozn első három versenyét (amit 2010-ben is megtettek).

A második helyen befutó Grosjean első andrettis dobogóját szerezte, míg Palou Dixon üzemmódban, nagyon stabilan menetel a Penskek mögött. Negyedik az a Power lett, aki szintén – tőle szokatlan módon – meglepően stabilan menetel.

A futam első 10 helyezettje:

helyezésversenyzőcsapat
1.Josef NewgardenTeam Penske
2.Romain GrosjeanAndretti Autosport
3. Álex PalouChip Ganassi Racing
4. Will PowerTeam Penske
5.Patricio O’WardAMSP
6.Scott DixonChip Ganassi Racing
7.Graham RahalRLL
8.Alexander RossiAndretti Autosport
9.Hélio CastronevesMeyer Shank Racing
10.Kyle KirkwoodA.J. Foyt Enterprises

Az említett versenyzők mellett O’Ward is megmentette hétvéjét a gyenge időmérőt követően. Szegény Rosenqvist fordítva menetelt, végül a 11. helyen célbaérve. Rahal sokat kihozott versenyéből, hetedik helye viszont amiatt kicsit szomorú, hogy a JJ-Malukas balesete utáni restartot követően 72 másodperc push to pass-ja volt, de (elfogyott gumik vagy kevés üzemanyag miatt) ezt nem tudta érdemben használni. Valahogy az ő pechszériája sem akar véget érni. Hatalmas pacsi jár Kirkwoodnak, aki behozta a top tízbe a Foyt Chevyt.

A futam részletes végeredményét itt találjátok.

Győzelmével Newgarden átvette a bajnokság vezetését, 5 ponttal csapattársa, McLaughlin előtt. Palou és Power lemaradása is csupán 15-16 pont a 3-4. helyen, szóval a tabella szokásosan szoroz. Ilyen erős Penske csapatot azonban hosszú évek óta nem láttunk.

Folytatás Alabamában, május elsején!

Címlapkép: Team Penske/IndyCar Media
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.