A Formula-E terén igencsak hír- és eseménygazdag időszakban vagyunk. Miközben a Jaguar uralta a római fordulót, megtudtuk, hogy a következő szezontól a francia DS már nem a Techeetah partnere lesz, hanem átnyergelnek Jay Penske Dragon csapatához. A mai napon pedig rendezőtt a Nissan gárdájának rövidtávú jövője is.
Igen-igen, mielőtt bárki feltenné a jogos kérdést, kevesebb mint két hónappal ezelőtt mi is arról írtunk, hogy a korábbi F1-es és Formula-E versenyző, Charles Pic kezébe került a DAMS csapat. A helyzet azonban kicsit bonyolultabb volt, mint akkor tűnt.
Charles Pic kezébe került a DAMS csapat!
Az eredeti, megmaradt alapító – mivel René Arnoux-nak már régóta nincs köze a DAMS-hoz – csapatfőnök, Jean-Paul Driot halála után két fia, Olivier és Gregory kezébe került a csapat, februárban pedig kaptak egy megkeresést a Pic családtól, akik felvásárolták azt. Hangsúlyozni kell, hogy a DAMS-t nem árulta senki, csupán Picék ajánlata volt visszautasíthatatlan a Driot fivérek számára, és akkor azt nyilatkozták, hogy szívesen adják át egy volt versenyzőnek a gárdát.
Nos, ami akkor nem volt túlharsogva, hogy Pic kezébe csak a DAMS F2-es részlege került, a Nissan e.dams néven bejegyzett Formula-E csapatot pedig továbbra is Driot-ék vezették. Ezt vásárolta fel az elmúlt napokban a japán gyártó, így is jelezve maximális elköteleződését a széria harmadik generációs versenygépei iránt.
Amint sokan tudjátok, a DAMS az első évadtól tagja az FE mezőnyének. Az első négy szezonban a Renault partnerei voltak (gyakran rommáverve a mezőnyt), majd konszernen belült átkerült a Nissan kezébe a hajtásláncok fejlesztése. Az első két szezonban nem panaszkodhattak, a 2019-20-as idényt például másodikként zárták, de az új generációs hajtásláncok bevezetése óta csak szenvednek. Oliver Rowland még elcsípett egy pole-t és pár jó eredményt tavaly, de a korábbi bajnok Buemi végigszenvedte az évet.
Rowland három szezon után távozott is a Mahindrához (nem mintha nekik sokkal jobban menne), helyére Maximilian Günther érkezett Andrettiéktől. Az eredmények pedig idén sem javultak, sőt. Az eddigi 5 verseny alatt csupán három pontszerző helyet gyűjtött a Buemi-Günther kettős, és egyértelműen a mezőny végi csapatokkal harcolnak. Gyanúsan ezt is unhatta meg a Nissan vezetősége.
A projekt vezetője továbbra is a menedzseri posztot (hivatalosan general manager) betöltő Tommaso Volpe marad, az F2-es és Formula-E csapatnál is ügyvezető igazgatói posztot betöltő Francois Sicard viszont távozik, hogy egy új szerepkört töltsön be az FIA-nál, amiről mi is írtunk a napokban.