Az MP Motorsport brazil versenyzője, Felipe Drugovich autózta a legjobb időt a háromnapos barcelonai teszten, ahol a pilótáknak egymáson felül az időjárással is meg kellett küzdeniük.
Három héttel a bahreini szezonnyitó után a spanyolországi Barcelonában rendeztek háromnapos tesztet a Formula–2-es mezőny számára. Az április 12-től 14-ig tartó gyakorláson a csapatok naponta kétszer három órát kaptak a körözésre, autónként összesen hat szett kemény és kettő szett lágy keverékű gumi állt összesen rendelkezésre.
Climbing in to go again…
— Formula 2 (@Formula2) April 12, 2022
We're back at it in 🖐#F2 #F2Testing pic.twitter.com/jFLKDhD7X4
Kedden szakadó eső és mindössze 14°C-os pályahőmérséklet fogadta a csapatokat. A délelőtt ennek megfelelően csendesen alakult, mindössze két pilóta ment 30 körnél többet. A legjobb idővel Felipe Drugovich zárt, a brazil pilótát pedig Théo Pourchaire és Ayumu Iwasa követték. A délelőtti programot hárman nem tudták teljesíteni: Calan Williams megforgott a 2-es kanyarban, Liam Lawson műszaki hiba miatt állt meg, Cem Bölükbaşı pedig a 9-es kanyarban a korlátnak ütközött.
Délutánra az aszfalt hőmérséklete felkúszott 19°C-ra, így a pilóták is merészebben teljesítették gyorsköreiket. A lassan időmérő-specialistává váló Ralph Boschung volt az egyetlen, aki bement 1:28 alá, a sváci 1:27.929-cel autózta meg a nap legjobb idejét. Hozzá legközelebb Marcus Armstrong tudott férkőzni, rajta kívül pedig csak a két japán, Iwasa és Marino Sato tudott Boschunghoz képest egy másodpercen belül végezni. Drugovich a kemény keveréken is a legjobb öt között tudott végezni, megelőzve az ART párosát, Pourchaire-t és Vestit. Délután még két piros zászló volt: az egyiket Jüri Vips idézte elő, aki a 3-as kanyarban a korlátnak csúszott, Logan Sargeant autója pedig az 1-es kanyarban állt meg. A délutáni felvonás során csak két pilóta teljesített 30 kör alatt, míg a legszorgalmasabbnak Boschung és Williams bizonyultak, 55-55 körrel.

Szerda délelőtt komor fekete felhők fenyegették a pilótákat, sőt néhány csepp eső is esett, de a pálya végig száraz maradt. Richard Verschoor a kemény gumikkal ment ki, de ezzel is tudott olyan időt menni, amivel végüé a 2. helyen végzett. A legjobb időt Roy Nissany autózta a DAMS-szal, mögötte pedig Richard Verschoor végzett, a kemény keverékű gumikon. A hollandot Iwasa követte, majd Boschung, Williams, Pourchaire, Lawson és Daruvala folytatták a sort. A főszerep azonban nem az övéké, hanem a piros zászlóé volt. Sato kezdte a sort, ő már az első órában félrehúzódott a célegyenesben. Vips a 11-es kanyarban fullasztotta le autóját, Caldwell alatt pedig a 4-esben állt meg a technika. Mindazonáltal az időjárási körülmények miatt a legnehezebbnek az 5-ös kanyar bizonyult, itt ült fel a kavicságyra Iwasa, Hughes és Caldwell is. A sok megszakítás ellenére több pilóta is harminc kör fölött teljesített, a legtöbbet Enzo Fittipaldi futotta, összesen 52 kört.
Délután a piros zászlók helyett már a csapadék volt a legfőbb akadály, a slick gumik használatához ugyanis túl sok eső esett, de kevés ahhoz, hogy vizes gumik kerüljenek fel az autókra. Eleinte Vips volt a leggyorsabb, de Armstrong és Drugovich visszacsúsztatták az észtet a 3. helyre. Az új-zélandi ideje 1:29.752 volt, ez bizonyult délután a leggyorsabbnak. Délután egyetlen piros zászló volt, amit Williams okozta, miután megállt az autója. A köridők tekintetében nem sok változás történt délelőtthöz képest, az élmezőnyből csak Cordeel és Hauger tudtak javítani, ráadásul ők ketten ezredre azonos időt mentek.

Két hideg és felhős nap után csütörtökön végre szikrázó napsütés mellett körözhettek a pilóták, egy lágygumis, kvalifikációs futás során pedig Drugovichnak sikerült megautóznia a három nap legjobb idejét. Az első igazán komoly időt Lawson autózta, az ő idejét pedig csak Drugovich tudta megdönteni, miután a brazil csapattársa, Novalak a sóderágyban ragadt, egy rövid megszakítást okozva. A 3. helyen Doohan végzett, aki egyben a legszorgalmasabb is volt délelőtt, 50 kört futva.
Délután a legtöbben a hosszú távú etapokra és a hatékony adatgyűjtésre összpontosítottak, az egyetlen “értelmes” kört Vips futotta, aki így 1:29.288-cal meg is nyerte az utolsó sessiont. Hozzá legközelebb Jake Hughes tudott férkőzni, de ő is másfél másodpercet kapott az észttől, a harmadik pedig Fittipaldi lett, de ők már nem teljesítettek időmérős etapokat. A körözést három alkalommal szakította meg a piros zászló, egy-egy alkalommal Vips, Vesti és Hauger fordultak a rossz irányba.
