Négy autóval vág neki az ETCR idei szezonjának a Hyundai! Az egyik Veloster N ETCR-t Michelisz Norbi kapja, és némi meglepetésre Kevin Ceccon is csatlakozik a márka csapatához.
„Mióta beharangozták a vadonatúj elektromos túraautó-bajnokság (ETCR) létrejöttét, érdeklődve figyeltem ezeket a látványra is nagyon izgalmas autókat. Aztán az elmúlt években kétszer is lehetőségem nyílt bemutatókon vezetni a Hyundai ETCR-autóját, és az ösztönös kíváncsiságom vággyá alakult” – olvasható Michelisz hivatalos honlapján.
„Vágytam arra, hogy próbára tehessem magam ezzel a versenyzőként óriási kihívást jelentő technológiával. Hálás vagyok a Hyundai Motorsportnak, hogy idén megadja nekem erre a lehetőséget a WTCR-ben való szereplésem mellett, amely így számomra tökéletes kombináció.”
A koreai gyártó idén négy Veloster N-t indít az ETCR-sorozatban, melyen öt pilóta osztozik majd. Mikel Azcona, Michelisz Norbert és Jean-Karl Vernay teljes szezont futnak majd, a negyedik autón pedig Nicky Catsburg és Kevin Ceccon osztoznak meg.
#ETCR: Hyundai confirms Azcona, Catsburg, Ceccon, Michelisz and Vernay for 2022 https://t.co/YP6rlyGRaq pic.twitter.com/9SMwLWk64b
— TouringCarTimes (@TouringCarTimes) April 14, 2022
„Nagyon sűrű idény vár rám a párhuzamos szerepvállalással, ezért a szokásosnál korábban elkezdtem a fizikai és mentális felkészülést. Látom magam előtt a példákat, hogy más versenyzők jól össze tudták hangolni a WTCR-t és az ETCR-t tavaly, úgyhogy nekem is sikerülnie kell. Nem szeretném, hogy az egyik a másik rovására menjen, épp ellenkezőleg, bízom benne, hogy csak profitálhatok a dupla szezonból. Jelen pillanatban a WTCR az első, mert abban érzem magam esélyesebbnek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a szereplésem itt és ott a második-harmadik forduló után, úgyhogy előre nem szeretnék prioritásokat megfogalmazni. Mindkét bajnokságban a lehető legtöbbet akarom kihozni magamból” – fogalmazott Michelisz.
Norbi tehát hivatalosan párhuzamos szezont teljesít majd a WTCR-ben és az ETCR-ben, elnézve viszont a világkupa szezonnyitójának folyamatos halasztgatását és az extrém alacsony nevezőszámot, valójában csak annyit tudtunk meg, hogy ha a WTCR be is fuccsolna, akkor sem leszünk “Norbitlanok” idén.