Az MP Motorsport csapata uralta az F3 barcelonai évközi tesztjét, miközben más istállóknak olyan alapvető problémákkal is meg kellett küzdeniük, hogy ki üljön az autóban…
Pénteken és szombaton Barcelonában tesztelt az FIA Formula–3-as bajnokság mezőnye. A csapatok mindhárom autójukat pályára küldhették, naponta kétszer három órán át. A gumikeverékek közül a fehér oldalfalú kemény volt elérhető, amelyből autónként hat szettet kapott minden istálló.
Pilótafronton több változás is történt Jerez óta, tekintsük most át ezeket! A topcsapatok közül az ART Grand Prix kényszerült változtatni, Juan Manuel Correa ugyanis lábközépcsonttörés miatt nem tudott vezetni, a helyére Matteo Nannini ugrott be.
„Nem tudtam sokat vezetni, mert a bahreini hétvége óta nagyon fáj a lábam. Az utolsó futamon a bal lábamban az egyik ín begyulladt és azóta sem gyógyult meg, szóval erős fájdalmaim vannak, miközben az autóban ülök. Az első nap szerencsém volt, hogy egész nap esett, mert esőben elég kisebb erővel nyomni a féket” – nyilatkozta Correa a Formula Scoutnak még a második jerezi tesztnap végén. Nem sokkal ezután mutatta ki az MRI-vizsgálat, hogy valójában törésről van szó, ennek tükrében pedig természetesen fel sem merülhetett, hogy az amerikai vezessen Barcelonában, és az is kérdéses, hogy egyáltalán Imolában autóba tud-e ülni.
First of all, we wish a speedy recovery to @JMCorrea__. Can’t wait to see you back on track ❤️ @nannini_matteo replaces JM for #F3 testing in Barcelona.
— ART Grand Prix (@ARTGP) April 14, 2022
📸: @DutchPhotoAg #F3Testing pic.twitter.com/yafrcLaZPh
Emellett cserélt a Charouz is, itt David Schumacher vette át Ayrton Simmons helyét. A német pilóta csütörtökön még Mugellóban volt, ekkor kapta a hívást a csapattól, hogy jönni kellene tesztelni. A Charouz az okokat nem hozta nyilvánosságra, és a Formula Scout megkeresésére is csak annyit válaszoltak, hogy „extrém bonyolult” a helyzet. Schumacher egyébként a késői hívás miatt későn is érkezett meg Barcelonába, péntek délelőtt csak néhány installációs kört tudott menni, az érdemi munkát csak délután kezdte meg.
Ilyen előzmények után váltott tehát zöldre a lámpa a boxutca végén péntek reggel. Szép napsütéses idő fogadta a csapatokat, valamivel melegebb volt, mint néhány nappal korábban, a Formula–2-es teszten. Ahogy a reprezentatív körök elkezdtek záporozni, Zane Maloney volt a leggyorsabb, majd csapattársa, Roman Staněk volt az első, aki be tudott menni 1:33 alá. Az edzés közepén Isack Hadjar műszaki hibája miatt előkerült a piros zászló, majd a vége felé Nannini is félregurult. A két piros zászló között Grégoire Saucy 1:32.247-tel felállította a délelőtt legjobb idejét, amit legközelebb Franco Colapinto tudott megközelíteni. Az argentin – aki egyben a legtöbb kört is futotta délelőtt – másfél tizeddel maradt el, mögötte Victor Martins lett a harmadik, majd Maloney, Staněk, Maini, Alatalo, Vidales, Smolyar és Nannini következtek.
Top Ten – Morning Session 🏁
— Formula 3 (@FIAFormula3) April 15, 2022
Saucy 📸
Colapinto
Martins
Maloney
Stanek
Maini
Alatalo
Vidales
Smolyar
Nannini
Full timings 👉 https://t.co/s6mQ35Dldd#F3Testing #RoadToF1 pic.twitter.com/I7k4zM5cEL
Délután a csapatok többsége hosszú etapokra váltott, így az idők is csak lassú ütemben javultak. Caio Collet vezetett 1:34.465-tel, majd félidőnél Hadjar megelőzte őt. Nem sokkal később a brazil visszatért az élre, de gyorsan megelőzte őt csapattársa, Aleksandr Smolyar, aki 1:33.342-vel elcsente a délután legjobb idejét. Az MP Motorsport kis híján 1-2-3-ban végzett, Mainit azonban a legvégén megelőzte Staněk, aki így belerondított a holland csapat összképébe. Nem futottak túl eredményes napot a jerezi hetet uraló Premák, az összesített eredménylistán ugyanis Oliver Bearman és Arthur Leclerc csak a 13-14. helyen végeztek, Jak Crawford pedig még tőlük is majdnem fél másodperccel lemaradva csak 20. lett.

Szombaton az MP Motorsport ott folytatta, ahol az előző délután abbahagyta, vagyis a mezőny élén. Reggel a csapatok előkaptak egy-egy friss szett gumit néhány kvalifikációs próbálkozáshoz, Collet pedig hamar meg is futotta azt az 1:31.507-et, ami egészen a nap végéig az élen tartotta. Újra megvillantotta egykörös képességeit Colapinto, a bahreini pole-pozíció és a péntek délelőtti 2. hely után az argentin ezúttal 3. lett Collet és csapattársa, Smolyar mögött. Emellett pedig az előző nap megtett 103 köre mellé újabb 51-et pakolt a Dallara-Mecachrome-ba, ezzel zsinórban harmadszor végzett a körlista élén. Ugyancsak jól ment Hadjar, aki 4. lett, őt pedig Staněk, Saucy, Rasmussen, Maloney, Nannini és Leclerc követték.
Az utolsó session ezúttal is a versenyszimulációknak lett szentelve, a köridőkről így nem is igazán van értelme beszélni (szemléltetésül: a délután legjobb idejét futó William Alatalo ezzel a körével délelőtt csak Tóth Lacit tudta volna megelőzni, az élmezőny átlagban öt-hat másodpercet lassult). Hogy mégis megemlítsem legalább a végeredményt: a Jenzer Motorsport finnje mögött Pepe Martí végzett másodikként, majd Leclerc, Villagómez, Bearman, Schumacher, Malvestiti, Cohen, Vidales és Crawford következtek.

Folytatás a jövő hétvégén Imolában, ezúttal már egy éles nagydíjhétvégével!
Köszönjük a közreműködést Rajna Krisztiánnak!