Az elmúlt hetekben megrendezett teszteken sajnos többen is megsérültek, másoknak pedig a költségvetésük fogyott el, így több régi-új arcot is köszönthetünk Imolában.
A Formula-2 és a Formula-3 mezőnyében is több változás történt az imolai forduló előtt. Ezeket gyűjtöttem egy csokorba, kezdjünk az alacsonyabb kategóriával!
Kedden bejelentette a Jenzer Motorsport, hogy a 24-es rajtszámú autóban Federico Malvestiti vezethet év végéig. A 21 éves versenyző 2019-ben, Silverstone-ban debütált a szériában, a következő évben pedig teljes szezont futott, de egyetlen alkalommal sem tudott pontot szerezni, sőt a legjobb tizenhét között is mindössze háromszor végzett. A svájci istálló a szezonkezdetre csak két állandó pilótát tudott szerződtetni (Ido Cohent és William Alatalót), a bahreini évadnyitón így szükségmegoldásként Niko Karit ültették a harmadik autóba. Malvestiti a spanyolországi tesztekre ugrott be, később pedig kiderült, hogy egészen a szezon végéig maradhat. Imola egyébként az olasz egyik legjobb pályája, együléses pályafutása egyetlen futamgyőzelmét itt szerezte még 2018-ban, az Olasz Formula–4-ben.
🚨 Federico Malvestiti will race for @JenzerF3_F4 for the rest of the #F3 season! 🙌#RoadToF1 @Malve27https://t.co/z28IzOaYfQ
— Formula 3 (@FIAFormula3) April 19, 2022
Kihagyja az imolai fordulót Juan Manuel Correa. Az amerikai pilóta lábsérülése miatt már Jerezben is csak csökkentett programot tudott teljesíteni, Barcelonában pedig már autóba sem ült, Matteo Nannini pótolta. Később kiderült, hogy egy nagydíjhétvégét biztosan ki kell hagynia. Helyére nem ültet senkit az ART Grand Prix, a francia istálló így csak két autóval utazik Olaszországba.
We unfortunately have to announce that @JMCorrea__ will miss the second round of #F3 at Imola due to his injury.
— ART Grand Prix (@ARTGP) April 20, 2022
Victor Martins & Grégoire Saucy will be the only two ART drivers racing this weekend.
We wish JM a quick recovery. See you soon on track 💓
📸: @DutchPhotoAg pic.twitter.com/CZPMbcdxF1
Lesz egy változás a Charouz istállónál is. A szezont Ayrton Simmons kezdte el a 15-ös autóban, a barcelonai teszten azonban már David Schumacher vezetett a helyén. A Charouz az okokat nem hozta nyilvánosságra, és a Formula Scout megkeresésére is csak annyit válaszoltak, hogy „extrém bonyolult” a helyzet. Azóta kiderült, hogy Simmons pénze fogyott el, és egyelőre kérdéses, hogy tudja-e folytatni pályafutását. Schumacher korábban két teljes szezont lehúzott az F3-ban, Ausztriában futamot is nyert. Mostani megbízatása egyelőre erre az egy hétvégére szól, ugyanis idén a Team Winward színeiben a Német Túraautó-bajnokságban indulna, de a német nem zárta ki annak a lehetőségét, hogy akár az egész idényre maradjon az F3-ban.
More news! David will replace @ayrton_simmons for this weekend at Imola 💪🏻 pic.twitter.com/PXmMMmETPz
— Charouz Racing System (@CharouzSystem) April 20, 2022
FRISSÍTÉS: Simmons időközben megerősítette, hogy meglepő, tőle független okok miatt a belátható jövőben nem fog a Charouznál versenyezni.
Statement:
— Ayrton Simmons (@ayrton_simmons) April 22, 2022
Hi guys, I am saddened to announce that unfortunately I won’t be competing with Charouz Racing System for the forseable future due to surprising reasons that are completely out of my control.
Maradva a Charouznál, egy kategóriával fentebb is változik a felállás, Cem Bölükbaşı sérüléssel bajlódik. A török pilóta még a szaúd-arábiai hétvégén kapott agyrázkódást, miután a szabadedzésen falnak ütközött, majd Barcelonában a nyitónapon még egyszer balesetet szenvedett, aminek következtében eltört egy bordája. Bölükbaşı a csapat tervei szerint június közepén, Bakuban versenyez legközelebb, addig David Beckmann veszi át a helyét. Ezt azonban nehezítheti, hogy a német pilótának időközben a Formula–E-ben is vannak elfoglaltságai, ő ugyanis az Andretti csapat tartalék- és fejlesztőpilótája.
Beckie is back with us for this weekend at Imola! 🤩
— Charouz Racing System (@CharouzSystem) April 20, 2022
He is replacing @cembolukbasi , whom we wish to get better 🍀♥️ pic.twitter.com/EBtqzeKcga