TCR pársorosak: Marad a négy Comtoyou Audi a WTCR-ben, legalább négy Cupra vág neki az Európa-kupának, alakul az eTCR mezőnye

Miközben továbbra is igen nagy a csend a WTCR körül (így kezdte eredetileg Csaba a cikkét, közben pedig bedobták a Comtoyou hírt… as always ha valami hosszabbat írok)- már ha nem számoljuk az újabb, váratlan pályák érkezését – addig csak úgy özönlöttek a hírek kisebb sorozatok, és a Pure eTCR háza tájáról is. Ezeket szedtem össze nektek egy cikk formájába.

A madárkák sokáig azt csiripelték, hogy a belga Comtoyou Racing az idei szezonban csak 2 Audival fog indulni a WTCR-ben. Ez szerencsére nem így történik, Jean-Michel Baert csapata pedig egy majdnem változatlan felállást jelentett be a 2022-es idényre. Miután két héttel ezelőtt megtudtuk, hogy Tom Coronel a versenyzőjük marad az Európa-kupában, nem túl meglepő a nevét látni a bejelentésben, mint ahogyan a Belga Királyi Autósport Szövetség által támogatott Gilles Magnus maradása sem volt egy óriási talány. A francia Nathanaël Berthonnal szintén hosszabbított a Comtoyou, ami számomra viszont igencsak meglepő, hogy a tavalyi ezüstérmes Vervisch “lemaradt” az ülésről. Mivel azonban a belga versenyző az Audi és nem a Comtoyou pilótája, kérdés, hogy pontosan mit is kell a döntés mögé látni. A helyére az a Mehdi Bennani tér vissza a sorozatba, aki két évvel ezelőtt a Comtyouval lett TCR Europe bajnok, tavaly pedig egy Hyundai Elantrát vezetett az SLR színeiben.

A bejelentéssel 15-re nőtt a WTCR nevezőinek száma, egyúttal viszont kérdőjelessé vált a Sébastien Loeb Racing komolyabb sorozatokban való indulása, hiszen tavalyi 4 versenyzőjük közül már a harmadikat veszítették el (Langeveld és Jelmini a Targethez csatlakoztak).

Folytassuk a híreket egy kis TCR Európa-kupával. Ahogy a címben is olvashattátok, legalább 4 Cupra vág neki az idei szezonnak. Ebből hármat a spanyol-orosz Volcano Motorsport indít majd, amit eddig is tudtunk, viszont a pilótafelállását a napokban véglegesítette a csapat. A tavaly a Brutal Fish-nél debütáló spanyol tinédzser, Isidro Callejas leigazolását még februárban bejelentették, azóta viszont nem adott hírt magáról a gárda. Nos, végül túl sokat nem változtattak a tavaly év végi felálláson. Az egy spanyol mellé ugyan az a két orosz versenyző ül, akik a tavaly barcelonai évzárón rajthoz álltak. A csapatfőnök Evgeni Leonov jelenléte adja magát, egyúttal pedig Klim Gavrilovval is hosszabbítottak, aki tavaly a saját Audijával teljesítette az év nagy részét, majd beült a harmadik Volcano Cuprába a szezonzáróra. Az amúgy meglepő, hogy a csapat már három nappal ezelőtt bejelentette a végleges felállást az Instagram fiókján, de a nagy túraautós hírportálok nem szúrták ki.

Ami a negyedik Cuprát illeti, ezt az olasz Giacomo Ghermandi vezeti majd. A fent már említett, barcelonai évzárón ő is beugrott tavaly, idén pedig elköteleződött a sorozat iránt, “elengedve” a TCR Kelet-Európa kupát. Ghermandi autóját saját csapata és a szlovén Lema Racing indítja közösen.

A TCR Europe idei szezonja jövő hétvégén kezdődik Algarveben, szóval számíthatunk arra, hogy továbbra is özönlenek a hírek a napokban.


Áttérve a “villany TCR” világába, nagyjából egy hét alatt megtudtunk minden fontosat az idei Pure eTCR szezonról. Ezek egyik (számunkra) legfontosabb híre Michelisz Norbert indulása volt az elektromos szériában, a Hyundai pedig egy igencsak “elrettentő” felállást küld idén a bajnokságba.

Michelisz Norbi az elektromos túraautó-bajnokságban is indul idén

Pár nappal később az EKS-sel összeálló Cupra is leleplezte idei terveit. A spanyolok Jordi Gené és Mattias Ekström megtartása mellett két új szereplőt igazoltak a második szezonjára készülő bajnokságba. Tom Blomqvist és Adrien Tambay próbálhatja ki magát az elektromos fenevadak volánja mögött.

Közben az Alfákat építő Romeo Ferraris csapat naponta szórja nekünk az információs morzsákat. Először azt jelentették be, hogy maradnak a sorozatban. Majd tegnapelőtt bejelentették (számomra kissé váratlanul) a belga Maxime Martin erkézést, ma pedig a hosszabbítást az olasz Luca Filippivel.

Egyelőre legyen ennyi elég a mai cikkbe, a napokban megkapjátok majd a folytatást is, hiszen hírekből nem szenvedünk hiányt. 🙂

Címlapkép: Comtoyou Racing/Audi Sport
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.