A 2016-os Malajziai Nagydíj óta először szerzett kettős győzelmet a Red Bull Racing, míg Charles Leclerc szokatlan hibát követett el és csak 6. lett.
Amilyen izgalmasnak ígérkezett az Emilia Romagna Nagydíj, sajnos végül olyan unalmasan alakult a verseny, hogy közben volt időm megírni ennek az összefoglalónak a vázát, Izsán Csaba kollégám meg párhuzamosan a BTCC-t is tudta nézni… A tegnapi sprint megnyerését követően Max Verstappen rajtolhatott a pole-pozícióból, a figyelem középpontjában azonban egész nap az időjárás állt, merthogy a rajt előtt mintegy három órával megtartott Porsche-szuperkupa futam esőben zajlott, és még az F1-es nagydíj előtt másfél órával is zuhogott az eső. A rajtra azonban elállt, az intermediate abroncsokon a pilóták pedig nagyon hamar elkezdték felszárítani az ideális ívet.
🟢 Début du tour de formation !#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/TYFIwYFkSK
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
Verstappen az első rajtkockából simán eljött, Leclerc azonban nagyon lassan indult és rögtön bevágott elé Pérez, sőt Norris is. A Tamburellónál Ricciardo taszajtotta meg hátulról Sainzot, a spanyol pedig kiforgott a sóderágyba. Ezzel jöhetett is a biztonsági autó, Sainz pedig kénytelen volt elkönyvelni zsinórban a második kiesését. Hátrébb Schumacher is koccant Alonsoval, a német megpördült, az Alpine oldalából pedig kiszakadt egy jókora darab, ami miatt néhány körrel később ő is kénytelen volt kiállni.
🚥 C’est parti à Imola !
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
Mauvais départ pour Leclerc P4 et c’est fini pour Sainz ❌#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/tjuv8CaohU
Az újraindítást követően Leclerc a 8. körben tudta maga mögé utasítani Norrist, és viszonylag hamar Pérez nyomába is ért, de az egymásodperces távolságnál közelebb nem tudott kerülni. Az első fordulat a 18. körben jött, amikor Ricciardo szárazpályás gumikra váltott, majd miután elkezdett egyéni legjobb szektorokat futni, gyakorlatilag két-három körön belül a teljes mezőny kiviharzott a boxba. A sorrend nem alakult át drámaian, talán Hamilton volt az, aki bukott néhány pozíciót. Leclerc amúgy kerékcseréjét követően Pérez elé tért vissza a pályára, de az üzemmeleg gumikkal érkező mexikói néhány kanyaron belül vissza is előzte a Ferrarit.
Leclerc et Verstappen au stand !
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
Le Monégasque était ressorti devant Pérez mais le Mexicain est repassé grâce à ses pneus chauds.#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/53ihkRRdyO
Innentől kezdve állóháború alakult ki, a DRS használatát nagyon sokára, csak a 34. körben engedélyezték, de sokmindenen ez sem változtatott. A jeget Leclerc törte meg az 50. körben, amikor a monacóit kihozták egy friss lágy szettért, hátha ezzel be tudják ugrasztani a bokorba a Red Bullt. A csapat azonban rosszul számolt, Leclerc a pályán Norris mögé tért vissza, ez az időveszteség pedig pont elég volt Péreznek arra, hogy kényelmesen megőrizze a 2. helyet.
Pérez et Verstappen au stand pour couvrir Leclerc !
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
Le Monégasque passe Norris au même moment.#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/qHgpzqh5Hv
Az 53. körben jött az igazi dráma: Leclerc a Variante Altánál túl keményen használta a rázóköveket, megpördült és a falban kötött ki. Talán továbbmehetett volna, de elővigyázatosságból azonnal kirendelték egy új orrkúpért, ezzel pedig egészen a 9. helyig esett vissza. Innen aztán az újabb szett lágy gumikkal rohamtempóban kezdett felzárkózni, megelőzte Magnussent, Vettelt és Tsunodát is, így végül – mentve a menthetőt – a 6. helyen ért célba.
L’ERREUR DE LECLERC !
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
Le Monégasque repart mais avec l’aileron cassé… Il ressort des stands P9 !#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/HSZcmAnQ91
A Red Bull viszont Verstappen vezetésével teljesen simán 1-2-ben végzett, megszerezve ezzel első kettős győzelmüket a 2016-os Malajziai Nagydíj óta. Ugyan erőből egyáltalán nem volt versenyben, de Leclerc drámáját kihasználva Lando Norris váratlan dobogót szerzett az első két futamon még a mezőny végén sínylődő McLaren-Mercedesnek, elindult tehát a helyes úton a wokingi istálló.
1️⃣ Verstappen 🇳🇱
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
2️⃣ Pérez 🇲🇽
3️⃣ Norris 🇬🇧#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/z2hu3UTEEq
A 4. helyért George Russell vívott Valtteri Bottasszal, a finn 18 másodperces hátrányt dolgozott le a pályán, de előzni nem tudott, így végül ők ebben a sorrendben értek célba a 4-5. helyeken. Leclerc mögött a már említett Tsunoda–Vettel–Magnussen hármas futott be, az utolsó pontszerző helyen pedig Stroll ért célba. Az Aston Martin tehát kettős pontszerzést könyvelhetett el, azok után, hogy az első három nagydíjhétvégén ennek a közelében sem voltak.
Nouveau duel Bottas-Russell à Imola 👀#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/S0emHsvkAM
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022
Dicséret illeti Alexander Albont, aki ezúttal ugyan pontot nem szerzett, de tökéletes versenyzéssel a 12. helyre hozta be a Williams-Mercedest. Egészen pocsék versenye volt ugyanakkor Hamiltonnak: a hétszeres világbajnok az első körökben, még az intermediate gumikon előzött néhányat, a boxkiállásokból viszont szerencsétlenül jött ki, majd gyakorlatilag az egész távot leautózta Gasly mögött a 14. helyen. Szintén nem volt szerencséje Mick Schumachernek, akinek a tempója ugyan megvolt, de kétszer is megpördült, így esélye sem volt egy jó eredmény elérésére.
Toto Wolff s’est excusé auprès d’Hamilton pour lui avoir fourni une « voiture inconduisible »#F1 #ImolaGP 🇮🇹 pic.twitter.com/8cbd01vh6T
— Secteur F1 (@Secteur_F1) April 24, 2022

A világbajnoki ponttáblázaton a most hétvégén szerzett 34 pontjával Verstappen feljött a 2. helyre Leclerc mögé, a monacói előnye már “csak” 27 pont. Újabb 2. helyével Pérez feljött harmadiknak, 5 ponttal Verstappen mögé, Russell pedig az egyetlen a szezon során, aki eddig minden futamot a top ötben fejezett be, ezzel ő a 4. helyen áll. Sainz visszacsúzott az 5. pozícióba.