Hisztek a csodákban? Mi néha igen, Zengő Zoltán pedig az az ember, akivel szemben lassan elvárás a csodák teremtése. És ugyan csökkentett programmal, de egy kimondottan drága WTCR/eTCR szezon után is visszatér a világkupa mezőnyébe a magyar csapat, Danival és Huffyval a fedélzeten!
Hetek óta azon tűnődött a magyar túraautós közösség és Zengőék rajongótábora, hogy vajon mi lesz a csapat sorsa 2022-ben. Egy kicsit mi is spekuláltunk a témában, de sokkal közelebb nem voltunk nálatok a megoldáshoz. Ugyanis az általunk is (sokat) idézett, Zolival készült decemberi interjú még egy elég széles, lehetőségekben bő spektrumot mutatott, majd a pár héttel ezelőtti valóság igencsak “pofánvert” sokunkat. Akkor úgy nézett ki, hogy se Cupra (?), se semmi egyéb?!
Azóta kiderült, hogy tényleg nem a Zengő Motorsport, hanem az EKS versenyezteti idén a Cupra Pure eTCR autóit, és még Michelisz Norbi is indul az elektromos szériában, de ezek a hírek nem vittek minket sokkal közelebb a “megfejtéshez.”
Szűk egy órával ezelőtt viszont helyére kerültek a kirakós darabjai! Ugyan kettővel kevesebb autóval, de idén is Cuprákkal versenyzik a Túraautó-világkupában a Zengő Motorsport, megtartva a 2012-es bajnok Rob Huffot, mellette pedig Nagy Dani fog indulni a második autóval.
A mai bejelentés kvázi végérvényesen is igazolta, hogy Huff fizetését tényleg a magyar csapat, és nem a Cupra állta- amit sokan még Zengő Zolinak sem hittek el… – a korábbi bajnok pedig végre egy szerencsésebb szezonban reménykedhet. Dani pedig új vizekre evez, hiszen a 2018-as, hungaroringi beugrást leszámítva nem versenyzett még a WTCR-ben, tehát ez lesz az első, teljes idénye a bajnokságban. Tavaly (kissé váratlanul) indult a TCR Europe szlovákiai évnyitóján egy Zengő Cuprában, dobogót is szerezve az első futamon, utána pedig átült az elektromos Cuprába az eTCR-ben. És ugyan az eredmények itt elmaradtak, és a teljes szezont futó pilóták közül csak Tom Chiltont győzte le, hangsúlyozni kell, hogy riválisaival ellentétben, kb. zéró tesztkilómétert követően kellett beülnie a nagyjából 650 lóerős monstrumba.
A nagyar csapat bejelentésével 17-re nőtt a WTCR indulók száma, ami még mindig elég sovány, de egy szezonnyitóhoz már elfogadható szám.