🇦🇺 Perth: A gumimágus Gisbergen a Nyugati-parton is megállíthatatlan

Két év kihagyás után tért vissza a bajnokság a versenynaptár legrövidebb pályájára, ráadásul ahogy 2019-ben, így ezúttal is éjszakai móka várt a versenyzőkre, sprint futamok formájában.

A szombati, még nappal megrendezett időmérőt Anton De Pasquale nyerte meg, akinek még korábban dobogója sem volt erről az aszfaltcsíkról. Melléle Cameron Waters várhatta a rajtot, a második sort a bajnoki éllovas Shane van Gisbergen és a továbbra is remekül szereplő Brodie Kostecki alkották.

Az első sor nagyjából egyszerre jött el a lámpák kialvásánál, de az első kanyarban De Pasquale volt a kedvezőbb íven, ő fordulhatott tehát elsőként az 1-es kanyarban. Waters megpróbálkozott aláfordulni a DJR versenyzőjének a kijáraton, de túl erősen rakta rá a kerékvetőre az autót, ami megúszott kicsit aludta, ezt pedig az agresszív van Gisbergen majdnem is kihasználta. Alapvetően tehát szépen eljöttek, hátul azonban Bryce Fullwood pörgette ki Chris Pither-t.

Az első három tetemesebb előnyt épített ki, de senki nem támadta a másikat, szépen beálltak egy alap tempóra, hátrébb sem igazán láthattunk mozgolódást.

A 13. körben David Reynolds kezdte meg a bokszkiállásokat, egy körrel később pedig már James Courtney is követte és egyre jobban megnőtt a forgalom a bokszban. Ezen a rövid pályán egyébként is kulcsfontosságúnak bizonyult a gyors és jól időzített kerékcsere.

Az élmezőnyből Waters jött be elsőként a 19. körben, a Tickford megpróbált rájátszani az elé vágásra. Ezt leblokkolva a DJR egy körrel később hívta is be De Pasquale-t, aki simán visszajött ellenfele elé. SVG azonban nem reagált rájuk, már-már szokás szerint a Triple Eight egy hosszú etapra játszott a címvédővel.

Miközben Gizzy stabilan futotta az élen a köröket, Waters megérkezett De Pasquale hátsó lökhárítójára, ráadásul a még ki nem állt versenyzők forgalmába is belekerültek. Fullwood megelőzésénél a Tickford versenyzője megpróbálta megelőzni a DJR Mustangját, de Cam megint túl erősen támadta a belső rázókövet és ezúttal sem jött össze a próbálkozás, inkább lemaradt.

A 32. körben aztán Gisbergen is letudta a kiállást, de hiába dolgoztak jól a Triple Eight szerelői, így is csak Waters mögé jött vissza. A gumielőny kártyája azonban az új-zélandi kezében volt innentől fogva.

Ezt pedig ki is használta SVG, aki a következő körben el is ment Waters mellett (azért elképesztően laza a srác, még előzés közben is jut idő a mutogatásra :D) majd célkeresztbe vette a nagyjából 2.7 másodpercre lévő éllovast.

A gumikkal híresen jól bánó kiwi pedig sorra futotta a leggyorsabb köröket. Egy dolog persze utolérni valakit, és egy teljesen másik megelőzni. Gizzy azonban kíméletlen módon megcsinálta, odaszúrta be a Holden orrát, ahol már tényleg alig maradt hely, de agresszív stílusának (és persze a némi gumielőnynek) köszönhetően át is vette a vezetést.

Innentől fogva pedig senki sem érhette utol, így megszerezte idei hetedik futamgyőzelmét, De Pasquale és Waters előtt. Fontos győzelem ez, hiszen ez volt az év végén a rajtrácsról eltűnő Holden 600. győzelme a bajnokságban, ami azért elképesztő szám.

Szintén bevált az elnyújtott stratégia Lee Holdsworth számára, aki az utolsó előtti, 24. helyről indulva a 11. helyen látta meg végül a kockás zászlót.

Akiről egyáltalán nem esett szó az élmezőny tagjai közül, az Chaz Mostert. Ez nem véletlen, Mozzy katasztrofális napot zárt: már az időmérőn is csak az utolsó előtti sorból rajtolhatott, de nem is sikerült előre törnie egyáltalán, súlyos pontveszteség ez a WAU versenyzőjének.

Az 1.futam végeredménye:

1 Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB42:58.7301100
2 Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT43:01.037892
3 Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT43:06.048286
4 David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT43:11.084180
5 Broc Feeney › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB43:12.789974
6 Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT43:14.698468
7 James Courtney › Driver number Snowy River Racing – Ford Mustang GT43:20.459464
8 Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB43:21.297060
9 Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB43:21.605956
10 Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB43:25.114052
11 Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT43:28.445248
12 Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT43:30.617646
13 Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT43:30.928644
14 Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB43:31.375542
15 Macauley Jones › Driver number tools.com/Hungry Jacks – Holden Commodore ZB43:32.203140
16 Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB43:33.916238
17 Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB43:35.099236
18 Garry Jacobson › Driver number PremiAir Subway Racing – Holden Commodore ZB43:35.400034
19 Scott Pye › Driver number Nulon Racing – Holden Commodore ZB43:35.832132
20 Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT43:36.699930
21 Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB43:39.523028
22 Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB43:39.918926
23 Jack Smith › Driver number SCT Logistics Racing – Holden Commodore ZB43:41.128424
24 Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB43:42.769422
NC Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB30:16.76300

Címlapkép forrása: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.