Két év kihagyás után tért vissza a bajnokság a versenynaptár legrövidebb pályájára, ráadásul ahogy 2019-ben, így ezúttal is éjszakai móka várt a versenyzőkre, sprint futamok formájában.
A szombati, még nappal megrendezett időmérőt Anton De Pasquale nyerte meg, akinek még korábban dobogója sem volt erről az aszfaltcsíkról. Melléle Cameron Waters várhatta a rajtot, a második sort a bajnoki éllovas Shane van Gisbergen és a továbbra is remekül szereplő Brodie Kostecki alkották.
Az első sor nagyjából egyszerre jött el a lámpák kialvásánál, de az első kanyarban De Pasquale volt a kedvezőbb íven, ő fordulhatott tehát elsőként az 1-es kanyarban. Waters megpróbálkozott aláfordulni a DJR versenyzőjének a kijáraton, de túl erősen rakta rá a kerékvetőre az autót, ami megúszott kicsit aludta, ezt pedig az agresszív van Gisbergen majdnem is kihasználta. Alapvetően tehát szépen eljöttek, hátul azonban Bryce Fullwood pörgette ki Chris Pither-t.
Lights out and Race 10 is away with a wild, wild first lap! #RepcoSC pic.twitter.com/oYKvLtWPee
— Supercars (@supercars) April 30, 2022
Az első három tetemesebb előnyt épített ki, de senki nem támadta a másikat, szépen beálltak egy alap tempóra, hátrébb sem igazán láthattunk mozgolódást.
A 13. körben David Reynolds kezdte meg a bokszkiállásokat, egy körrel később pedig már James Courtney is követte és egyre jobban megnőtt a forgalom a bokszban. Ezen a rövid pályán egyébként is kulcsfontosságúnak bizonyult a gyors és jól időzített kerékcsere.
Az élmezőnyből Waters jött be elsőként a 19. körben, a Tickford megpróbált rájátszani az elé vágásra. Ezt leblokkolva a DJR egy körrel később hívta is be De Pasquale-t, aki simán visszajött ellenfele elé. SVG azonban nem reagált rájuk, már-már szokás szerint a Triple Eight egy hosszú etapra játszott a címvédővel.
This shot 👌#RepcoSC pic.twitter.com/s0Dcs1iw35
— Supercars (@supercars) April 30, 2022
Miközben Gizzy stabilan futotta az élen a köröket, Waters megérkezett De Pasquale hátsó lökhárítójára, ráadásul a még ki nem állt versenyzők forgalmába is belekerültek. Fullwood megelőzésénél a Tickford versenyzője megpróbálta megelőzni a DJR Mustangját, de Cam megint túl erősen támadta a belső rázókövet és ezúttal sem jött össze a próbálkozás, inkább lemaradt.
A 32. körben aztán Gisbergen is letudta a kiállást, de hiába dolgoztak jól a Triple Eight szerelői, így is csak Waters mögé jött vissza. A gumielőny kártyája azonban az új-zélandi kezében volt innentől fogva.
Ezt pedig ki is használta SVG, aki a következő körben el is ment Waters mellett (azért elképesztően laza a srác, még előzés közben is jut idő a mutogatásra :D) majd célkeresztbe vette a nagyjából 2.7 másodpercre lévő éllovast.
Big racing fan @shanevg97 🤙
— Supercars (@supercars) April 30, 2022
SVG passes Waters for P2! #RepcoSC pic.twitter.com/sazq2H2Lve
A gumikkal híresen jól bánó kiwi pedig sorra futotta a leggyorsabb köröket. Egy dolog persze utolérni valakit, és egy teljesen másik megelőzni. Gizzy azonban kíméletlen módon megcsinálta, odaszúrta be a Holden orrát, ahol már tényleg alig maradt hely, de agresszív stílusának (és persze a némi gumielőnynek) köszönhetően át is vette a vezetést.
A wild exchange for the lead of the race!#RepcoSC pic.twitter.com/FgxIs0n27b
— Supercars (@supercars) April 30, 2022
Innentől fogva pedig senki sem érhette utol, így megszerezte idei hetedik futamgyőzelmét, De Pasquale és Waters előtt. Fontos győzelem ez, hiszen ez volt az év végén a rajtrácsról eltűnő Holden 600. győzelme a bajnokságban, ami azért elképesztő szám.
.@shanevg97 has claimed Holden's 600th win!!!
— Supercars (@supercars) April 30, 2022
He wins Race 10 at the Bunnings Trade Perth SuperNight after starting third! #RepcoSC pic.twitter.com/eF4sdhtLES
Szintén bevált az elnyújtott stratégia Lee Holdsworth számára, aki az utolsó előtti, 24. helyről indulva a 11. helyen látta meg végül a kockás zászlót.
Akiről egyáltalán nem esett szó az élmezőny tagjai közül, az Chaz Mostert. Ez nem véletlen, Mozzy katasztrofális napot zárt: már az időmérőn is csak az utolsó előtti sorból rajtolhatott, de nem is sikerült előre törnie egyáltalán, súlyos pontveszteség ez a WAU versenyzőjének.
Az 1.futam végeredménye:
1 Shane van Gisbergen › ![]() | 42:58.7301 | 100 |
2 Anton De Pasquale › ![]() | 43:01.0378 | 92 |
3 Cam Waters › ![]() | 43:06.0482 | 86 |
4 David Reynolds › ![]() | 43:11.0841 | 80 |
5 Broc Feeney › ![]() | 43:12.7899 | 74 |
6 Will Davison › ![]() | 43:14.6984 | 68 |
7 James Courtney › ![]() | 43:20.4594 | 64 |
8 Brodie Kostecki › ![]() | 43:21.2970 | 60 |
9 Todd Hazelwood › ![]() | 43:21.6059 | 56 |
10 Andre Heimgartner › ![]() | 43:25.1140 | 52 |
11 Lee Holdsworth › ![]() | 43:28.4452 | 48 |
12 Thomas Randle › ![]() | 43:30.6176 | 46 |
13 Tim Slade › ![]() | 43:30.9286 | 44 |
14 Mark Winterbottom › ![]() | 43:31.3755 | 42 |
15 Macauley Jones › ![]() | 43:32.2031 | 40 |
16 Jack Le Brocq › ![]() | 43:33.9162 | 38 |
17 Will Brown › ![]() | 43:35.0992 | 36 |
18 Garry Jacobson › ![]() | 43:35.4000 | 34 |
19 Scott Pye › ![]() | 43:35.8321 | 32 |
20 Jake Kostecki › ![]() | 43:36.6999 | 30 |
21 Nick Percat › ![]() | 43:39.5230 | 28 |
22 Chaz Mostert › ![]() | 43:39.9189 | 26 |
23 Jack Smith › ![]() | 43:41.1284 | 24 |
24 Chris Pither › ![]() | 43:42.7694 | 22 |
NC Bryce Fullwood › ![]() | 30:16.7630 | 0 |
Címlapkép forrása: Supercars.com