🇦🇺 Perth: Davison végre megtörte az átkot, Gisbergen elorozta a sikert Courtney elől

A szombati villanyfényes Gisbergen dominanciát követően vasárnap immáron nappali versenyekkel folytatódott a hétvége Perth-ben. Az izgalmakban, büntetésekben és balesetekben bővelkedő két verseny összefoglalóját olvashatjátok.

Második verseny

A vasárnapi első futamra Will Davison szerezte meg az első rajthelyet, de a mellőle rajtoló Cameron Waters egyből le is rajtolta. A DJR pilótája az első féktávnál kicsit ugyan megtolta márkatársát, de nem billentette ki az egyensúlyából a Tickfordost.

Ellenben hátrébb Lee Holdsworth egy pillanatra a levegőbe emelkedett autójával, amikor a bal első forgó kerék összeért Thomas Randle jobb hátsójával. A Groove Racing versenyzője ügyesen összeszedte a Mustangot és nem vágódott bele a falba, de a felfüggesztés kitört, így számára véget is ért a verseny.

Sokkal rosszabbul járt viszont Scott Pye, aki Jack Le Brock-kal találkozott a célegyenesben az első kör végén. Pye jobbra szorította ellenfelét, aki nem vette el, végül már nem maradt Le Brock számára hely az aszfalton és kiforgatta Pye-t, aki nagy erővel vágódott bele a bokszutca falába. A versenyt piros zászlóval meg is szakították a rengeteg törmelék miatt. Pye szerencsésen kiszállt az autóból, de én ezt az ütközést neki adom, habár a versenyigazgatóság versenybalesetnek vette.

A verseny fő témáját azonban még sem ez az incidens adta, hanem a kerékcserék utáni küzdelem az első helyért. Waters ugyanis éppen csak visszatudott jönni Davison elé, aki értelemszerűen megpróbálta kihasználni a gumielőnyt ellenfelével szemben. Így hát egy nagyon meglepő, kései bevetődést mutatott be az utolsó kanyarban. Waters-t is meglepte a váratlan érkező, így a bukótérben fordult, majd visszajött a DJR versenyzője elé. Ezt azonban jogosulatlan előnynek ítélték, így a Tickfordos 5 másodperces időbüntetést kapott.

Hogy még jobban fájjon ez a döntés, Will Brown autója megadta magát és leparkolt vele a pálya szélén, emiatt beküldték a biztonsági autót, Waters előnye pedig szertefoszlott.

Az újraindítást követően ugyan meglépett, de akkora előnyt a hátra lévő néhány körben már nem tudott kiautózni, hogy a pódiumra felállhasson a büntetést követően, amit a leintés után adtak az idejéhez.

Így viszont alapvetően megérdemelten Will Davison lett a futam nyertese, aki egy hosszú átkot tört meg ezzel, hiszen 2016 óta először tudott nyerni. Ráadásul De Pasquale lett a második, így a DJR kettős győzelmet ünnepelhetett. A dobogóra még André Heimgartner fért fel, aki szintén megérdemli a dicséretet, akárcsak a két Triple Eight versenyző. Shane van Gisbergen és Broc Feeney is a középmezőnyből startoltak, a végén viszont hatalmas felzárkózást mutattak be. Úgy is mondhatnám, a tanítvány követte a mestert😃.

Második verseny végeredménye:

1 Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT01:41:34.0509100
2 Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT01:41:36.149392
3 Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB01:41:36.579986
4 Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT01:41:37.641880
5 Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB01:41:38.311074
6 Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB01:41:39.837468
7 James Courtney › Driver number Snowy River Racing – Ford Mustang GT01:41:40.789364
8 Broc Feeney › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB01:41:40.985460
9 Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT01:41:41.400356
10 Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB01:41:41.749752
11 David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT01:41:42.096348
12 Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB01:41:43.891246
13 Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT01:41:45.147644
14 Garry Jacobson › Driver number PremiAir Subway Racing – Holden Commodore ZB01:41:45.483142
15 Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB01:41:45.580340
16 Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB01:41:45.742538
17 Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB01:41:46.595036
18 Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB01:41:47.044234
19 Macauley Jones › Driver number tools.com/Hungry Jacks – Holden Commodore ZB01:41:47.275032
20 Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT01:41:48.291230
21 Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT01:41:51.348328
NC Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB01:41:54.41730
NC Jack Smith › Driver number SCT Logistics Racing – Holden Commodore ZB01:40:50.55100
NC Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB01:28:31.45480
NC Scott Pye › Driver number Nulon Racing – Holden Commodore ZB01:03.08650

Harmadik verseny

A naplementés délutáni versenyre már a címvédő hozta magát kedvező helyzetbe és indulhatott a pole-ból, mellőle a továbbra is remekelő Davison várhatta a lámpák kialvását.

A DJR rutinos versenyzője ráadásul olyan szinten felspannolta magát a délelőtti sikere okán, hogy brutális módon le is rajtolta Gisbergen-t, akit még a nagy kedvence, David Reynolds is megelőzött.

Gizzy aztán gyorsan revansot vett a Groove Racing versenyzőjén és a kör végére visszajött a második helyre.

Ez nagyon nem Thomas Randle napja volt: az előző versenyen is önhibáján kívül ütközött, most pedig előbb kiforgatták (amit egy gyönyörű 360 fokos fordulattal megfogott), majd egy elég bizarr elfékezést bemutatva az 1-es kanyar sóderágyában végezte.

Miután mindenki letudta a bokszkiállását, egy meglepetés név került az első helyre: James Courtnay. Ha Davisonnál azt mondtuk, hogy régen nyert már futamot, na akkor ez Courtney-ra kétszeres is igaz. Azonban akadt itt egy nehezítő tényező, akit úgy hívtak: Gisbergen.

SVG előbb Davisonnal vívott nagy csatát a második helyért, majd célba vette az élen haladó Tickfordost. Végül megtörtént az előzés, Gizzy elvette a lehetőséget Courtney-tól, aki kezdhetett aggódni a mögötte lévő két DJR-os Mustang miatt.

Ekkor jött egy SC-fázis Garry Jacobson megálló autója miatt. Az újraindítást Gisbergen mesterien vezényelte le, egy fikarcnyi esélyt sem hagyva Courtney számára.

A végére azért még hátrébb maradt egy kis dráma: a két Kostecki ütötte ki egymást, ezúttal Brodie mérte el csúnyán az utolsó féktávot és vitte magával a susnyásba Jake-et, aki pedig önmagához képest ezen a hétvégén egészen jól szerepelt.

Gisbergen behúzta az újabb győzelmet, idén tehát már nyolc sikernél jár, Courtney pedig a második hellyel sem volt elégedetlen, míg Davison állhatott fel a dobogóra.

Borzasztó hétvégén van túl viszont Chaz Mostert, aki mindhárom versenyen szenvedett és egy 12. hely a legjobbja a hétvégéről. Valamit nagyon nem találtak el a WAU-nál, mert Nick Percat is végig a vert mezőnyben vergődött.

Harmadik verseny végeredménye:

1 Shane van Gisbergen › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB46:06.4142100
2 James Courtney › Driver number Snowy River Racing – Ford Mustang GT46:08.327292
3 Will Davison › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT46:08.627386
4 Anton De Pasquale › Driver number Shell V-Power Racing Team – Ford Mustang GT46:08.890380
5 Will Brown › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB46:10.671674
6 David Reynolds › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT46:11.651668
7 Cam Waters › Driver number Monster Energy Racing – Ford Mustang GT46:11.923864
8 Todd Hazelwood › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB46:12.386160
9 Andre Heimgartner › Driver number R&J Batteries Racing – Holden Commodore ZB46:12.815256
10 Tim Slade › Driver number CoolDrive Auto Parts – Ford Mustang GT46:13.248252
11 Broc Feeney › Driver number Red Bull Ampol Racing – Holden Commodore ZB46:14.004148
12 Lee Holdsworth › Driver number Penrite Racing – Ford Mustang GT46:14.046246
13 Jack Le Brocq › Driver number Truck Assist Racing – Holden Commodore ZB46:14.454744
14 Bryce Fullwood › Driver number Middy’s Electrical Racing – Holden Commodore ZB46:14.823642
15 Nick Percat › Driver number Mobil 1 NTI Racing – Holden Commodore ZB46:15.672540
16 Macauley Jones › Driver number tools.com/Hungry Jacks – Holden Commodore ZB46:15.911038
17 Chris Pither › Driver number PremiAir Coca Cola Racing – Holden Commodore ZB46:16.335136
18 Jack Smith › Driver number SCT Logistics Racing – Holden Commodore ZB46:16.804934
19 Chaz Mostert › Driver number Mobil 1 Optus Racing – Holden Commodore ZB46:16.814832
20 Mark Winterbottom › Driver number IRWIN Racing – Holden Commodore ZB46:17.176530
21 Brodie Kostecki › Driver number Boost Mobile Racing by Erebus – Holden Commodore ZB47:15.243128
22 Thomas Randle › Driver number Castrol Racing – Ford Mustang GT46:17.578526
NC Jake Kostecki › Driver number Tradie Racing – Ford Mustang GT44:19.04910
NC Garry Jacobson › Driver number PremiAir Subway Racing – Holden Commodore ZB37:15.39330

A folytatásra három hetet kell várni, Winton lesz a következő helyszín, ismét egy olyan pálya, ami nagyon megjárta a Covid-helyzetet és tavaly is folyamatosan halasztgatták, de reméljük idén végre eljutnak a Victoria-állambeli aszfaltcsíkra.

Címlapkép forrása: Supercars.com

Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.