đŸ‡ș🇾 IMSA: Acura hĂĄzi csatĂĄt követƑen Albuquerque-Ă©k gyƑztek Laguna SecĂĄban

A Konica Minolta Acura nyerte az IMSA sportautĂł-bajnoksĂĄg idei negyedik versenyĂ©t Laguna SecĂĄban, miutĂĄn kemĂ©ny kĂŒzdelem utĂĄn felĂŒlkerekedtek az Oliver Jarvis – Tom Blomqvist pĂĄroson.

Egy 160 perces sprintversennyel folytatĂłdott a WeatherTech Sportscar Championship 2022-es idĂ©nye Laguna SecĂĄban, Ă©s azok utĂĄn, hogy hĂĄrom hĂ©ttel ezelƑtt Long Beach-ben a Cadillacek sajĂĄtĂ­tottĂĄk ki a dobogĂłt, ezĂșttal az Acura uralta az egĂ©sz hĂ©tvĂ©gĂ©t. Az idƑmĂ©rƑ edzĂ©sen Ricky Taylor kilenc szĂĄzaddal verte Oliver Jarvist, a Caddy-k közĂŒl pedig a sebringi gyƑztes 02-es volt a legjobb. LMP2-ben PR1/Mathiasen 1-2 szĂŒletett, mĂ­g GTD Pro-ban a Pfaff Porsche, GTD-ben a Winward Mercedes szerezte meg az elsƑ rajtkockĂĄt.

Az idƑmĂ©rƑ edzĂ©s eredmĂ©nyei

Ricky Taylor a pole-bĂłl rajtolva gond nĂ©lkĂŒl maradt az Ă©len, Lynn pedig megtĂĄmadta Jarvist, de nem tudott elƑzni. KĂ©sƑbb kiderĂŒlt, hogy az egĂ©sz verseny sorĂĄn ezen a ponton voltak a Cadillacek a legközelebb a kĂ©t AcurĂĄhoz, GanassiĂ©k igazi kĂĄlvĂĄriĂĄja azonban csak negyed Ăłra utĂĄn kezdƑdött, amikor Bourdais autĂłja lelassult. A francia pilĂłta kĂ©pes volt ĂșjraindĂ­tani autĂłja elektronikus rendszereit, de a következƑ körben kĂ©nytelen volt a boxba hajtani, majd ki is ĂĄllt.

A pilĂłtacserĂ©ket követƑen Tristan Vautier jött fel a 3. helyre, a francia Lynn-nel kĂŒzdött a 3. helyĂ©rt. Az egyetlen maradĂ©k Ganassi autĂł azonban a boxkiĂĄllĂĄsok mĂĄsodik köre elƑtt nem sokkal lekoccolta a falat, aminek köszönhetƑen vĂ©gĂŒl csak a kategĂłria utolsĂł helyĂ©n, ötödikkĂ©nt vĂ©geztek. Vautier Ă­gy maradt a 3. helyen, de az utolsĂł etapban Tristan Nunez megelƑzte, Ă­gy a 31-es AXR autĂł vĂ©gzett a dobogĂłn.

Eközben Filipe Albuquerque Ă©s Tom Blomqvist között komoly csata kerekedett a gyƑzelemĂ©rt. Nem sokkal fĂ©ltĂĄv utĂĄn Blomqvist vette ĂĄt a vezetĂ©st, miutĂĄn a boxkiĂĄllĂĄsa utĂĄn hideg gumikon szenvedƑ portugĂĄlt ĂĄtugrotta a pĂĄlyĂĄn, nem sokkal kĂ©sƑbb azonban a rĂłzsaszĂ­n versenygĂ©pet lekörözĂ©s közben blokkoltĂĄk, a kĂ©t Acura össze is Ă©rt, de Albuquerque visszavette a vezetĂ©st. Az utolsĂł boxkiĂĄllĂĄsok sorĂĄn a Meyer Shank Racing megprĂłbĂĄlkozott mĂ©g egy elĂ©vĂĄgĂĄssal, de Albuquerque-re mĂĄr nem volt ellenszer, aki Ă­gy megszerezte a Konica Minolta Acura idei mĂĄsodik futamgyƑzelmĂ©t.

Az LMP2-es pole-t megszerzƑ 11-es PR1/Mathiasen Oreca nem sokĂĄig örĂŒlhetett a jĂł pozĂ­ciĂłnak, Steven Thomas ugyanis mĂĄr a legelsƑ kanyarban megpördĂŒlt, Ă­gy a Tower Motorsports kerĂŒlt az Ă©lre, Louis DelĂ©traz Ă©s John Farano pedig nem is engedtĂ©k ki a gyƑzelmet a kezeik közĂŒl. A 2. helyĂ©rt Ryan Dalziel csatĂĄzott Juan-Pablo MontoyĂĄval, a kolumbiai azonban “kapartatott” a boxban, amit az IMSA szabĂĄlyai tiltanak, majd ĂĄthajtĂĄsos bĂŒntetĂ©se letöltĂ©se közben megpördĂŒlt a boxbejĂĄraton, Ă­gy vĂ©gĂŒl az Era Motorsport lett a mĂĄsodik.

GTD Pro-ban dominĂĄns gyƑzelmet aratott a Pfaff Motorsports, Mathieu Jaminet Ă©s Matthew Campbell közelĂ©be sem tudott fĂ©rkƑzni senki. A pĂĄrosnak problĂ©mamentes futama volt, a cĂ©lban vĂ©gĂŒl majdnem 32 mĂĄsodperccel elƑztĂ©k meg a 14-es Vasser Sullivan Lexust, Jack Hawksworth-t Ă©s Ben Barnicoatot. Connor De Phillippi Ă©s John Edwards vĂ©geztek mĂ©g dobogĂłn a 25-ös RLL BMW-vel.

A GTD-kategĂłriĂĄban a tĂĄv legnagyobb rĂ©szĂ©ben BMW-csata volt az elsƑ helyĂ©rt, az 1-es Paul Miller Racing Ă©s a 96-os Turner Motorsports autĂłk versengtek a kategĂłriagyƑzelemĂ©rt. Az utolsĂł percekben azonban mindkĂ©t autĂł tempĂłt veszĂ­tett, Ă­gy a pole-pozĂ­ciĂłbĂłl rajtolva visszaesƑ, majd felzĂĄrkĂłzĂł Wright Motorsports gyƑzött, Jan Heylen a futam zĂĄrĂł szakaszĂĄban elƑzte meg Bill Auberlent. UtĂłbbit a legutolsĂł körben mĂ©g Jeff Westphal is megelƑzte, Ă­gy a 39-es CarBahn with Peregrine Racing Lamborghini vĂ©gzett a 2. helyen, a kĂ©t BMW-nek pedig maradt a 3-4. hely.

A pole-pozĂ­ciĂłbĂłl rajtolĂł 57-es Winward Mercedes okozta a futam egyetlen egĂ©szpĂĄlyĂĄs sĂĄrga zĂĄszlĂłjĂĄt, miutĂĄn Russell Ward az elsƑ ĂłrĂĄban, a hĂ­res-hĂ­rhedt “DugĂłhĂșzĂł”-kanyar elƑtt balesetezett. Ɛk voltak a futam mĂĄsodik kiesƑi a 01-es Ganassi Cadillac utĂĄn, majd kĂ©sƑbb mĂ©g a 70-es Inception Racing McLaren is bĂșcsĂșzott.

A futam részletes eredményei

A futam eredményei kategóriånként

KettƑs gyƑzelmĂŒkkel a kĂ©t Acura a tabella Ă©lĂ©re ĂĄllt, a Meyer Shank Ă©s a WTR holtversenyben, 1325-1325 ponttal ĂĄllnak a tabella Ă©lĂ©n. LMP2-ben az 52-es PR1/Mathiasen maradt az Ă©len. GTD Pro-ban a Pfaff Motorsports 50 ponttal elƑzi meg a 3-as Corvette-et, a 14-e Vasser Sullivan Lexus pedig a zsinĂłrban kĂ©t 2. hellyel feljött az összetett dobogĂłra. GTD-ben a Wright Motorsports ĂĄtvette a vezetĂ©st, 50 ponttal megelƑzve a Team Korthoff Motorsportsot, mĂ­g a Turner BMW a daytonai nullĂĄzĂĄst követƑen egyre inkĂĄbb zĂĄrkĂłzik felfelĂ©.

A következƑ futamot Mid-OhiĂłban rendezik mĂĄjus 15-Ă©n.

Címlapkép forråsa: IMSA hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzåszólås?

Az e-mail-cĂ­met nem tesszĂŒk közzĂ©.