🇺🇸 IMSA: Acura házi csatát követően Albuquerque-ék győztek Laguna Secában

A Konica Minolta Acura nyerte az IMSA sportautó-bajnokság idei negyedik versenyét Laguna Secában, miután kemény küzdelem után felülkerekedtek az Oliver Jarvis – Tom Blomqvist pároson.

Egy 160 perces sprintversennyel folytatódott a WeatherTech Sportscar Championship 2022-es idénye Laguna Secában, és azok után, hogy három héttel ezelőtt Long Beach-ben a Cadillacek sajátították ki a dobogót, ezúttal az Acura uralta az egész hétvégét. Az időmérő edzésen Ricky Taylor kilenc századdal verte Oliver Jarvist, a Caddy-k közül pedig a sebringi győztes 02-es volt a legjobb. LMP2-ben PR1/Mathiasen 1-2 született, míg GTD Pro-ban a Pfaff Porsche, GTD-ben a Winward Mercedes szerezte meg az első rajtkockát.

Az időmérő edzés eredményei

Ricky Taylor a pole-ból rajtolva gond nélkül maradt az élen, Lynn pedig megtámadta Jarvist, de nem tudott előzni. Később kiderült, hogy az egész verseny során ezen a ponton voltak a Cadillacek a legközelebb a két Acurához, Ganassiék igazi kálváriája azonban csak negyed óra után kezdődött, amikor Bourdais autója lelassult. A francia pilóta képes volt újraindítani autója elektronikus rendszereit, de a következő körben kénytelen volt a boxba hajtani, majd ki is állt.

A pilótacseréket követően Tristan Vautier jött fel a 3. helyre, a francia Lynn-nel küzdött a 3. helyért. Az egyetlen maradék Ganassi autó azonban a boxkiállások második köre előtt nem sokkal lekoccolta a falat, aminek köszönhetően végül csak a kategória utolsó helyén, ötödikként végeztek. Vautier így maradt a 3. helyen, de az utolsó etapban Tristan Nunez megelőzte, így a 31-es AXR autó végzett a dobogón.

Eközben Filipe Albuquerque és Tom Blomqvist között komoly csata kerekedett a győzelemért. Nem sokkal féltáv után Blomqvist vette át a vezetést, miután a boxkiállása után hideg gumikon szenvedő portugált átugrotta a pályán, nem sokkal később azonban a rózsaszín versenygépet lekörözés közben blokkolták, a két Acura össze is ért, de Albuquerque visszavette a vezetést. Az utolsó boxkiállások során a Meyer Shank Racing megpróbálkozott még egy elévágással, de Albuquerque-re már nem volt ellenszer, aki így megszerezte a Konica Minolta Acura idei második futamgyőzelmét.

Az LMP2-es pole-t megszerző 11-es PR1/Mathiasen Oreca nem sokáig örülhetett a jó pozíciónak, Steven Thomas ugyanis már a legelső kanyarban megpördült, így a Tower Motorsports került az élre, Louis Delétraz és John Farano pedig nem is engedték ki a győzelmet a kezeik közül. A 2. helyért Ryan Dalziel csatázott Juan-Pablo Montoyával, a kolumbiai azonban “kapartatott” a boxban, amit az IMSA szabályai tiltanak, majd áthajtásos büntetése letöltése közben megpördült a boxbejáraton, így végül az Era Motorsport lett a második.

GTD Pro-ban domináns győzelmet aratott a Pfaff Motorsports, Mathieu Jaminet és Matthew Campbell közelébe sem tudott férkőzni senki. A párosnak problémamentes futama volt, a célban végül majdnem 32 másodperccel előzték meg a 14-es Vasser Sullivan Lexust, Jack Hawksworth-t és Ben Barnicoatot. Connor De Phillippi és John Edwards végeztek még dobogón a 25-ös RLL BMW-vel.

A GTD-kategóriában a táv legnagyobb részében BMW-csata volt az első helyért, az 1-es Paul Miller Racing és a 96-os Turner Motorsports autók versengtek a kategóriagyőzelemért. Az utolsó percekben azonban mindkét autó tempót veszített, így a pole-pozícióból rajtolva visszaeső, majd felzárkózó Wright Motorsports győzött, Jan Heylen a futam záró szakaszában előzte meg Bill Auberlent. Utóbbit a legutolsó körben még Jeff Westphal is megelőzte, így a 39-es CarBahn with Peregrine Racing Lamborghini végzett a 2. helyen, a két BMW-nek pedig maradt a 3-4. hely.

A pole-pozícióból rajtoló 57-es Winward Mercedes okozta a futam egyetlen egészpályás sárga zászlóját, miután Russell Ward az első órában, a híres-hírhedt “Dugóhúzó”-kanyar előtt balesetezett. Ők voltak a futam második kiesői a 01-es Ganassi Cadillac után, majd később még a 70-es Inception Racing McLaren is búcsúzott.

A futam részletes eredményei

A futam eredményei kategóriánként

Kettős győzelmükkel a két Acura a tabella élére állt, a Meyer Shank és a WTR holtversenyben, 1325-1325 ponttal állnak a tabella élén. LMP2-ben az 52-es PR1/Mathiasen maradt az élen. GTD Pro-ban a Pfaff Motorsports 50 ponttal előzi meg a 3-as Corvette-et, a 14-e Vasser Sullivan Lexus pedig a zsinórban két 2. hellyel feljött az összetett dobogóra. GTD-ben a Wright Motorsports átvette a vezetést, 50 ponttal megelőzve a Team Korthoff Motorsportsot, míg a Turner BMW a daytonai nullázást követően egyre inkább zárkózik felfelé.

A következő futamot Mid-Ohióban rendezik május 15-én.

Címlapkép forrása: IMSA hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.