Zsinórban a harmadik futamgyőzelmére készült Mitch Evans Monte-Carlóban, és egy darabig jól is haladt a célja felé, de végül Stoffel Vandoorne megakadályozta ebben.
Múlt hét szombaton rendezték a Formula-E világbajnokság idei hatodik futamát Monacóban. A hétvége rögtön egy érdekes bejelentéssel indult, csütörtökön ugyanis bemutatták a leendő Gen3-as autót, amely „a valaha épített leggyorsabb, legkönnyebb, legerősebb és leghatékonyabb elektromos versenyautónak” hirdeti magát. A világ vezető autógyártói közül eddig hét (a DS Automobiles, a Jaguar, a Mahindra Racing, a Maserati, a NIO333, a Nissan és a Porsche) kötelezte el magát az új formula mellett, melynek tesztidőszaka ez év telén kezdődik.
Welcome to Gen3.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 28, 2022
The fastest, lightest, most powerful and efficient electric race car ever built.#ChangeAccelerated
Az új autó első látásra meglehetősen bizarr, de mondjátok el Ti a véleményeiteket!
Click hereA két szabadedzést de Vries és da Costa nyerték, az első igazi erőpróba azonban az időmérő volt. Az „A”-csoportból Vandoorne, Wehrlein, Vergne és di Grassi jutottak tovább, míg a „B”-jelű kvartettből Evans, de Vries, Lotterer és Frijns jutottak az egyenes kieséses szakaszba. Innen végül Wehrlein és Evans menetelt el a döntőig, amit az új-zélandi nyert meg, így a zsinórban két futamgyőzelem után összejött számára az idei első pole-pozíció is.
QUALIFYING RESULTS ⤵️
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 30, 2022
Here's how our grid will line up for the #MonacoEPrix!
Who do YOU think will finish on the podium? 🍾 pic.twitter.com/ibHEPY4t8g
A rajtnál komolyabb pozíciócserék nem történtek, senki nem indult drámaian rosszul, az élmezőnyben egyetlen pozíciócsere történt, de Vries előzte meg Frijns-t. A futam első harmada meglehetősen laposan telt, a pilóták az energiatakarékosság mellett döntöttek, senki nem vállalt fölösleges kockázatot. Az éllovasok közül a 3. helyezett Vergne volt az első, aki felvette a támadó üzemmódot, az elévágás pedig működött, ugyanis amikor Evans és Wehrlein is kiálltak, már csak a francia mögé tudtak visszatérni. Evans ráadásul a takarékos vezetési stílusa ellenére energia szűkében állt, így szemléletet kellett váltania a hátralévő körökre.
.@mitchevans_ holds the lead at the start of the #MonacoEPrix 💪
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 30, 2022
It's great to be back racing on the iconic streets of Monte Carlo 🇲🇨
LIVE timing 👉 https://t.co/UA9ig2D3Mc pic.twitter.com/dfQMJ8DgMo
Evans később Vandoorne-nal szemben is pozíciót veszített, miközben Wehrlein megelőzte Vergne-t és az élre állt. Nem sokkal később azonban a német autója váratlanul lelassult, így nem csak a vezetést, de az egész futamot is fel kellett adnia. Wehrlein kiesésével Vergne állt az élre, aki a következő körben felvette második támadó üzemmódját. A kétszeres bajnok ráfázott erre a döntésére, ugyanis nem elég, hogy Vandoorne és Evans elviharzottak mellette, néhány másodperccel később Wehrlein rossz helyen megálló autója miatt egészpályás sárga zászlót vezettek be, így Vergne gyakorlatilag az egész támadó módját elvesztegette.
A gutting moment for the @PorscheFormulaE driver…@PWehrlein is out of the #MonacoEPrix 💔 pic.twitter.com/6N7O3AdhRJ
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 30, 2022
A 19. körben Rowland próbálta előzni Lotterert a célegyenes végén, azonban mindketten a falban kötöttek ki, így jöhetett a biztonsági autó. Ez lehetővé tette Vandoorne számára, hogy pozícióvesztés nélkül felvegye támadó módját. A belgára innen már senki nem tudott veszélyt jelenteni, az újraindítást követően három másodperces előnyt épített ki, amit a végére Evans ugyan megfelezett, de támadást indítani esélye sem volt. Vandoorne tehát megszerezte harmadik Formula–E-győzelmét, az elsőt tavaly Róma óta, ezzel pedig átvette a világbajnoki pontverseny vezetését.
No room for error in Monaco 😩
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) April 30, 2022
We lose @oliverrowland1 and @Andre_Lotterer from the race after this incident…
🇲🇨 2022 #MonacoEPrix pic.twitter.com/EDjJaVt5yw
Evans végül felülkerekedett az energiafelhasználási problémáin és a két futamgyőzelem után ezúttal egy sima 2. helyet gyűjtött be, a dobogó legalsó fokára pedig Vergne állhatott fel. A franciát a futam végén erőteljesen támadta az Attack Mode-jait jól időzítve felzárkózó Frijns, de neki végül meg kellett elégednie a 4. hellyel, míg az időmérőn már a csoportkörben kieső da Costa 5. lett. Említést érdemel még Sébastien Buemi, aki az utolsó helyről rajtolva szerzett pontot, míg a világbajnoki címvédő de Vries a szezonnyitón aratott győzelme óta továbbra sem találja a góllövőcipőjét, ezúttal is csak 10. lett.
A message from today’s race winner👇
— Mercedes-EQ Formula E Team (@MercedesEQFE) April 30, 2022
‘And now it’s time to celebrate.’
Enjoy your day, @svandoorne!🥳#WeDriveTheCity #MonacoEPrix #ABBFormulaE pic.twitter.com/0edyGjbyHO
Ami a kiesőket illeti, a műszaki hiba miatt búcsúzó Wehrlein, valamint a baleset miatt kiálló Rowland–Lotterer páros mellett Bird és Mortara nem tudták befejezni a futamot.

Győzelmével Vandoorne átvette a vezetést összetettben, előnye hat pont Vergne előtt, őt további három ponttal lemaradva követi Evans és újabb eggyel Frijns. Eddig ez a négy pilóta emelkedik ki a mezőnyből, az 5. helyen álló Mortara lemaradása már 32 pont. A csapatok versenyében a Mercedes 120 ponttal vezet, őket a 105 pontos Techeetah és a 94 pontos Jaguar követi.