Bemutatkozott a Miami International Autodrome, a pilóták pedig igyekeztek minél hatékonyabb munkát végezni az első szabadedzésen.
Szép napsütéses idő fogadta a csapatokat Miamiban, de ahogyan az egy új pályán lenni szokott, az első szabadedzésen még nem a köridőké volt a főszerep. A csapatok és versenyzőik igyekeztek megismerkedni a pályával, felmérni a tapadási viszonyokat, és talán azt is tanulmányozták, hogy hol lehet majd előzni a vasárnapi futamon. Az edzésen egy baleset történt, ezt Valtteri Bottas szenvedte el, de láthattunk számos kisebb-nagyobb megcsúszást, valamint sokan szaladtak bele feltartásokba is.
Az első hatvan percben a világbajnoki pontverseny éllovasa, Charles Leclerc hozta ki a legtöbbet a pálya folyamatos javulásából és végül 1:31.098-ra tette a lécet. Tőle mindössze hét századmásodperccel maradt el George Russell, aki a Mercedes új fejlesztésű első szárnyát, valamint egy alacsonyabb leszorítóerős csomagot használ ezen a hétvégén.
Léger contact avec le mur pour Verstappen et tête-à-queue pour Leclerc ! #F1 #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/KeMEpNKuh9
— Secteur F1 (@Secteur_F1) May 6, 2022
A gyakorlás 80 ezer néző üdvrivalgása közepette Latifi és a két Aston Martin nyitotta, az első két percben Mick Schumacher kivételével mindenki a pályára viharzott, a legtöbben a közepes C3-as abroncsokon. A több mint 50°C-os aszfalthőmérséklet többeket is megzavart, Zhou és Pérez is elrontották az első kanyart, miközben a boxutcában George Russellnek kellett rálépnie a fékre, amikor Esteban Ocon pont elé fordult ki. A francia pilóta ezért utólag kapott egy megrovást.
A poros aszfalt különösen csúszósnak bizonyult, Yuki Tsunoda és Charles Leclerc is bemutattak egy-egy piruettet, míg Max Verstappen a 16-os kanyar külső falának érintésével feszegette a határokat. A köridők folyamatosan gyorsultak, a Ferrarik és a Red Bullok egymást váltották a lista élén, Verstappen azonban kénytelen volt idő előtt befejezni etapját, miután túlmelegedéssel küzdött.
25 perc után Valtteri Bottas veszítette el Alfa Romeója hátulját a 7-8-as kanyarkombinációban és a TecPro falba csapódott. Az ütközési energia legnagyobb részét a hátsó szárny nyelte el, mindezzel együtt Bottas nem tudta folytatni az edzést és a piros szászlókat is be kellett mutatni. Az újraindítást követően Sainz próbálkozott a lágy keveréken, majd okozott néhány meleg pillanatot a Ferrari szerelőinek, amikor keresztbecsúszott a 4-es kanyarban. A spanyol végül elkerülte a falat, de a gumiszettjét teljesen leírta, még defektet is kapott.
🚩 DRAPEAU ROUGE 🚩
— Secteur F1 (@Secteur_F1) May 6, 2022
Erreur de Bottas 💥#F1 #MiamiGP 🇺🇸 pic.twitter.com/0kb3PhOjpk
Ugyancsak lágy gumikkal javított Verstappen, előnye fél másodperc volt a remek formában autózó Alexander Albon előtt, a hollandnak azonban ismét idő előtt ki kellett szállnia felforrósodó autójából. Az utolsó percekben Leclerc és Russell javításai bizonyultak döntőnek, ekkor alakult ki a végeredmény. A két Red Bull a 3-4. helyen végzett, Gasly pedig 5. lett Sainz előtt. Albonnak a 7. hely jutott, őt pedig Hamilton, Magnussen és Ricciardo követték. Albon egyébként nemcsak a pályán, hanem a boxutcában is száguldozott, egy alkalommal a megengedett sebességet is túllépte, amiért a Williams kapott egy 800 eurós bírságot.
