A változékony időjárás alaposan megkeverte a kártyákat a spa-francorchamps-i 6 órás versenyen, amely ezzel együtt nem minden idők legjobbjaként fog bevonulni a sportautózás történelemkönyveibe.
A tegnapi időmérő edzésen a Glickenhaus megszerezte első pole-pozícióját a WEC-ben, Olivier Plát azonban nagyon hamar mindkét Toyota átugrotta. Az élen a 8-as haladt, de a hibrid rendszer meghibásodása miatt Sébastien Buemi kénytelen volt leállítani autóját a három piroszászlós megszakítás közül az első után. A kényszerszünetet amúgy Miroslav Konôpka balesete okozta, de a szlovák pilóta balesete – mint az később kiderült – csak egy volt a sok közül…
Buemi kiesésével a 7-es Toyota vette át a vezetést, a felújított és újraaszfaltozott pálya azonban rendkívül csúszósnak bizonyult, amint megnyíltak az égi csapok, így a második óra vége előtt ismét megszakították a futamot, ezúttal biztonsági okokból. Az esős pályán Robin Frijns manőverezte a legjobban LMP2-es Orecáját, a holland rövid ideig a futamot is vezette, ráadásul folyamatosan húzott el Mike Conwaytől, bizonyítva képességeit.
Another red flag is shown by the race direction, the third of this year's TotalEnergies 6 Hours of Spa.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/De9Zz67PHH
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Nagyjából 200 perc után kerültek elő harmadszor is a piros zászlók, ezúttal Alex Brundle balesete miatt. A Sky Sports Formula–2-es szakkommentátora a 9-es kanyarban ütközött a falnak, amit ezt követően javítani kellett. Átélt néhány meleg pillanatot Antonio Félix da Costa is, a portugál ugyancsak nagyon közel állt egy ijesztő balesethez, de Louis Delétraz és Sébastien Bourdais sem álltak messze a bukástól. Az mindenesetre hozzátartozik az igazsághoz, hogy egyszerűbb lenne azokat az autókat felsorolni, akik nem pördültek vagy csúsztak ki a futam ezen időszakában…
Nagyjából két órával a leintés előtt kezdett el ismét egy száraz ív kialakulni. López lassan, de biztosan húzott el Vaxiviére-től, míg fél körrel mögöttük még mindig a 31-es WRT haladt a 3. helyen René Rasttal a volánnál. López fél órával a vége előtt váltott slickre és végül kényelmes győzelmet aratott az Alpine előtt, Rast pedig behozta az összetett dobogóra a P2-es Orecát. A Glickenhausnál egy félreértés okozott bonyodalmat a csapat és a pitwall között, ami miatt egy nem tervezett kerékcserét kellett beiktatniuk, így csak a 9. helyen végeztek.
Winning moments 🖤❤️#GoHyper #6HSpa #ToyotaGAZOORacing #WEC pic.twitter.com/CVKnfeLzNZ
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) May 7, 2022
LMP2-ben WRT 1-2 született, Rast mögött ugyanis az Andrade–Habsburg–Nato összeállítású 41-es autó végzett a kategóriában a 2. helyen. Az egység a United Autosportsszal vívott kemény küzdelmet, Phil Hanson kétszer is megelőzte Ferdinand Habsburgot, de a fiatal brit aztán a “Buszmegálló”-sikánnál megpördült, átadva a dobogós helyezést a JOTA-nak (da Costa–Gonzalez–Stevens).
Az időmérő edzésen megszerzett első két helyet követően nem alakult jól a Porsche futama LMGTE Pro kategóriában, Kévin Estre ugyanis egy előzési kísérlet közben ütközött Gianmaria Brunival, aminek eredményeképp az olasz defektet kapott. A 92-esnek így egyedül kellett felvennie a küzdelmet a Corvette-tel és a két AF Corse Ferrarival, utóbbiak közül az 52-es a táv egy pontján egy teljes kör előnnyel vezetett, de a harmadik piros zászló miatt ez az előnyük végül lenullázódott és egy kiélezett küzdelmet kaptunk az utolsó etapokra.
Ahogy a pálya felszáradt, az 52-es Ferrarit megelőzte az 51-es, Antonio Fuocónak pedig Michael Christensennel kellett kőkemény csatát vívnia. Ebben a dán végül felülkerekedett és a vezető James Calado nyomába eredt, kettejük küzdelmét azonban szabotálta egy sárga zászlós periódus a futam végén. Az utolsó körökben még a forgalom is akadályozta őket, és Calado végül mindössze félmásodperces előnnyel győzte le Christensent a célban. Szorosan követte őket Fuoco, míg az egyetlen Corvette tisztes távolságban lett negyedik.
An AMAZING finish in GTE Pro, look at that! Porsche won in Sebring, Ferrari is winning in Spa. Which of the two rivals is going to take the advantage at Le Mans?#WEC #6HSpa @PorscheRaces @FerrariRaces pic.twitter.com/rvWxtOGNWA
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Az LMGTE Am kategóriában minden a legvégén dőlt el a kései sárga zászló miatt, és végül a 77-es Dempsey-Proton Porsche volánja mögött Harry Tincknell szelte át elsőként a célvonalat. A brit pilóta Christian Rieddel és Sebastian Priaulx-val osztozott a sikeren. A 2. helyen a TF Sport (Keating–Chaves–Sørensen), a 3.-on a Northwest AMR (Dalla Lana–Thiim–Pittard) végzett.
In LMGTE Am the No.77 Dempsey Proton Porsche of Harry Tincknell, Christian Reid and Seb Priaulx take the maximum points.#WEC #6HSpa pic.twitter.com/Fdm1SjA0ll
— WEC (@FIAWEC) May 7, 2022
Részletes végeredmény
Részletes eredmények kategóriánként
A bajnokság június közepén, a Le Mans-i 24 órással folytatódik.