🇧🇪 WEC: Drámai futamon a 7-es Toyota győzött Belgiumban

A változékony időjárás alaposan megkeverte a kártyákat a spa-francorchamps-i 6 órás versenyen, amely ezzel együtt nem minden idők legjobbjaként fog bevonulni a sportautózás történelemkönyveibe.

A tegnapi időmérő edzésen a Glickenhaus megszerezte első pole-pozícióját a WEC-ben, Olivier Plát azonban nagyon hamar mindkét Toyota átugrotta. Az élen a 8-as haladt, de a hibrid rendszer meghibásodása miatt Sébastien Buemi kénytelen volt leállítani autóját a három piroszászlós megszakítás közül az első után. A kényszerszünetet amúgy Miroslav Konôpka balesete okozta, de a szlovák pilóta balesete – mint az később kiderült – csak egy volt a sok közül…

Buemi kiesésével a 7-es Toyota vette át a vezetést, a felújított és újraaszfaltozott pálya azonban rendkívül csúszósnak bizonyult, amint megnyíltak az égi csapok, így a második óra vége előtt ismét megszakították a futamot, ezúttal biztonsági okokból. Az esős pályán Robin Frijns manőverezte a legjobban LMP2-es Orecáját, a holland rövid ideig a futamot is vezette, ráadásul folyamatosan húzott el Mike Conwaytől, bizonyítva képességeit.

Nagyjából 200 perc után kerültek elő harmadszor is a piros zászlók, ezúttal Alex Brundle balesete miatt. A Sky Sports Formula–2-es szakkommentátora a 9-es kanyarban ütközött a falnak, amit ezt követően javítani kellett. Átélt néhány meleg pillanatot Antonio Félix da Costa is, a portugál ugyancsak nagyon közel állt egy ijesztő balesethez, de Louis Delétraz és Sébastien Bourdais sem álltak messze a bukástól. Az mindenesetre hozzátartozik az igazsághoz, hogy egyszerűbb lenne azokat az autókat felsorolni, akik nem pördültek vagy csúsztak ki a futam ezen időszakában…

Nagyjából két órával a leintés előtt kezdett el ismét egy száraz ív kialakulni. López lassan, de biztosan húzott el Vaxiviére-től, míg fél körrel mögöttük még mindig a 31-es WRT haladt a 3. helyen René Rasttal a volánnál. López fél órával a vége előtt váltott slickre és végül kényelmes győzelmet aratott az Alpine előtt, Rast pedig behozta az összetett dobogóra a P2-es Orecát. A Glickenhausnál egy félreértés okozott bonyodalmat a csapat és a pitwall között, ami miatt egy nem tervezett kerékcserét kellett beiktatniuk, így csak a 9. helyen végeztek.

LMP2-ben WRT 1-2 született, Rast mögött ugyanis az Andrade–Habsburg–Nato összeállítású 41-es autó végzett a kategóriában a 2. helyen. Az egység a United Autosportsszal vívott kemény küzdelmet, Phil Hanson kétszer is megelőzte Ferdinand Habsburgot, de a fiatal brit aztán a “Buszmegálló”-sikánnál megpördült, átadva a dobogós helyezést a JOTA-nak (da Costa–Gonzalez–Stevens).

Az időmérő edzésen megszerzett első két helyet követően nem alakult jól a Porsche futama LMGTE Pro kategóriában, Kévin Estre ugyanis egy előzési kísérlet közben ütközött Gianmaria Brunival, aminek eredményeképp az olasz defektet kapott. A 92-esnek így egyedül kellett felvennie a küzdelmet a Corvette-tel és a két AF Corse Ferrarival, utóbbiak közül az 52-es a táv egy pontján egy teljes kör előnnyel vezetett, de a harmadik piros zászló miatt ez az előnyük végül lenullázódott és egy kiélezett küzdelmet kaptunk az utolsó etapokra.

Ahogy a pálya felszáradt, az 52-es Ferrarit megelőzte az 51-es, Antonio Fuocónak pedig Michael Christensennel kellett kőkemény csatát vívnia. Ebben a dán végül felülkerekedett és a vezető James Calado nyomába eredt, kettejük küzdelmét azonban szabotálta egy sárga zászlós periódus a futam végén. Az utolsó körökben még a forgalom is akadályozta őket, és Calado végül mindössze félmásodperces előnnyel győzte le Christensent a célban. Szorosan követte őket Fuoco, míg az egyetlen Corvette tisztes távolságban lett negyedik.

Az LMGTE Am kategóriában minden a legvégén dőlt el a kései sárga zászló miatt, és végül a 77-es Dempsey-Proton Porsche volánja mögött Harry Tincknell szelte át elsőként a célvonalat. A brit pilóta Christian Rieddel és Sebastian Priaulx-val osztozott a sikeren. A 2. helyen a TF Sport (Keating–Chaves–Sørensen), a 3.-on a Northwest AMR (Dalla Lana–Thiim–Pittard) végzett.

Részletes végeredmény

Részletes eredmények kategóriánként

A bajnokság június közepén, a Le Mans-i 24 órással folytatódik.

Címlapkép forrása: Toyota Gazoo Racing WEC hivatalos Twitter oldala
Facebook | Messenger
Twitter
Reddit
WhatsApp
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.