Az első verseny végén kicsit panaszkodtunk arra – Pau azért egy Monaco/Makaó kaliber – hogy nem láttunk túl sok izgalmat délben. Nos, a drámát megkaptuk ezúttal, és nagyon nem abban a formában mint szerettük volna…
Michelisz Norbi és Tassi Atti a 9-10. helyre kvalifikált a tegnapi időmérőn, ami ugye fordított rajrácsos első sort jelentett a ma kora-esti futamra, így nagy elvárásokkal várhatták a lámpák kialvását. Az öröm aztán tartott laza 3-4 másodpercig…
Most azzal szerintem senkinek sem mondok újat, hogy a Hondával könnyebb jól rajtolni; Attika pedig – autója előnyei mellett – amúgy is sokkal jobban kapta el a rajtot mint Norbi. Michelisz próbálta menteni a menthetőt, és gyorsan rá is húzott a jobban induló Hondára. Ez okozta az igazi problémát. Ugyanis a boxutca melletti rajtsor, pár méter után egy jó 20-30 cm-t szűkűl a pálya közepe felé, Attikának pedig egyszerűen nem volt ahova mennie… Norbi autója telibe kapta a Hondát, és meg is forgott előtte, azonnal hazavágva mindkettőjük futamát… Ugyan mindkét autó önerőből eljutott a boxig, Norbi Elantrájának az eleje “kicsit darabos volt”a folytatáshoz. Tassi folytatni tudta a versenyt, de innentől már csak pár pontot kergethetett, ami az első futam végi, lassú defekt tükrében egy kimondottan peches hétvége volt Attila számára.
A verseny eleji kavarodásban nemcsak hazai pilótáink, hanem a két kék-szürke festésű Audi is pórul járt. Magnus egyszerűen nem tudta kikerülni Muller autóját, aki maga is a keresztbe állt Hyundai-t próbálta körbeautózni, és hátulról kapta el a Lynk&Co-t. Muller (saját szerencséjére) gond nélkül tudta folytatni a versenyt, miközben Magnus kiállt. Hogy a hátrébbról rajtoló Bennanival mi történt, azt őszintén ne kérdezzétek, mert visszajátszásból sem láttuk, és a marokkói versenyző már rég a boxfalon állt, amikor Norbi autóját még bőven csekkolták a szerelők, egy esetleges folytatás reményében.
Az újraindítást – az eredetileg második sorból rajtoló – Mikel Azcona várta az élen, a nyakán egy hármas Lynk&Co flottával, Urrutia-Ehrlacher-Ma sorrendben. A spanyolnak az első pár kanyarban bőven akadt gondja a gumimelegítéssel, és Urrutia kegyetlenül ráesett, egy gyors előzés reményében, de végül nem tudta elvenni a vezető helyet Azconától. A mezőny végéről folytató Attika elég hamar elcsípte a szabadkártyás beugró Eric Cayrolle Audiját, utána viszont beszorult Coronel mögé, és gumijait hamar elhasználva inkább hátrafelé kellett nézzen a következő körökben. A kavarodásból jól jött ki mindkét Zengő pilóta. Huff egészen az első tízig előrelépett, míg Dani is ott loholt Björk és Monteiro nyakán.
Azcona az első kört követően elég hamar lerázta Urrutiát, és egy igencsak domináns győzelmet szerzett, majdnem 4 másodperces előnnyel! Az események innentől eléggé lecsendesedtek egészen addig, amikor azt láttuk, hogy Ehrlarcher lassít a dobogó alsó fokán haladva, és Ma meg Berthon is elmegy mellette. A címvédőnél először technikai gondra gyanakodtunk, ám a boxkiállásakor azonnal látszott, hogy egy bal első defektet szenvedett, pont mint Berthon az első futamon. Ehrlacher ugyan egy kerékcserét követően vissza tudott állni a versenybe, de esélye nem volt utolérni a mezőnyt.
Azcona mögött tehát két Lynk&Co ért célba, Urrutia-Ma sorrendben, míg Berthon első futamos drámája után éppen csak lemaradt a dobogóról. A déli versenyt domináló Hondák az 5., és 7. helyeken értek célba, Guerrieri-Girolami sorrendben, Yvan Mullerrel kettőjük között. Huff végül nyolcadik lett, Dani 11., míg a defekt után visszatérő Ehrlacher a 14. helyért kapott pontokat.
A pontszerzők: 🏆Azcona🥈Urrutia🥉Ma-Berthon-Guerrieri-Muller-Girolami-Huff-Björk-Monteiro-Nagy-Coronel-Tassi (Cayrolle beugróként nem szerez pontokat)-Ehrlacher
A verseny részletes végeredménye
A cikket majd bővítjük a bajnokság állásával, mivel gyanúsan lesz itt még 1-2 (utólagos) büntetés.
A szezon május utolsó hétvégéjén, a Nordschleifén folytatódik!