🇫🇷 WTCR: A Pau-i mozdonyvezetőt Girolaminak hívták!

A legendás utcai pályán, Pauban rajtolt el a hétvégén a WTCR idei szezonja, és miután bárki a fejemhez vágná, hogy ki a fene várt egy izgalmas versenyt ettől az aszfaltcsíktól, pláne az első futamon, eszébe juttatnám mondjuk Franz Engstler és a biztonsági autó egymásra találását, vagy más ikonikus eseteket.

Az időmérőt megnyerő Néstor Girolaminak nem volt ma túl sok dolga, és valószínűleg Münnichék is tudták, hogy egy jó rajttal a kezükben lesz a futam, és remélhetőleg a pilótáik nem ütik ki egymást az év első versenyén (mivel egyiküket sem Farfusnak hívják :P).

A két Honda jól is rajtolt el, onnantól pedig a kezükben tartották a győzelmet, és a dobogó első két fokát, míg a szintén japán technikával versenyző Tassi Atti három helyet javítva, egészen a hatodik pozícióig előre jött az első körben. Innentől pedig megkezdődött az örök vonatozás…

Ami Michelisz Norbi futamát illeti, a 2019-es bajnok a 10. rajhelye körül volt a futam nagy részén, és egy nagyobbat csatázott Magnus-szal a verseny első köreiben. Magyar örömünk nagyjából 20 körrel a leintés előttig tartott, amikor is Ma elég határozottan beesett Attika mellé, a magyar versenyző pedig további két helyet veszített a manőver miatt, Azcona és Urrutia mögött találva magát, a kilencedik helyen, ahonnan rajtolt.

Kevés magyar rajongó dícsérte meg Ma-t ezért a manőverért.

Innentől a futam utolsó köreiig kevés eseményt láthattunk. Az időmérőn autót törő Thed Björk kiállt a boxba 16 perccel a leintés előtt, míg Monteiro kipörgött a kettes kanyarban, egyúttal kicsúszva a pontszerzők közül is. Kicsit Zengőékre is kitérve, a futam közepétől arrafelé Huff Coronelt kergette elég lelkesen a 13. helyért, míg Björk és Monteiro esetei után Nagy Dani feljött pontszerző pozícióba.

A verseny vége felé a pech aztán Nathanel Berthont is utolérte. Az Audi francia versenyzője előbb még Mullert szerette volna támadni a dobogó alsó fokáért, de időközben egy jobb első, lassú defektet szenvedett. Ezt követően pedig a széteső autóval még elég határozottan védte a pozíciót a mögötte feltorlódó Lynk&Co-k és Azconábal szemben.

Az utolsó körökben Ma egy nagyobbat hibázott, és majdnem elveszítette az ötödik helyét Azconával szemben, míg Tassi Attit kihívták a boxba- gyanúsan az autó átnézése miatt, hiszen a fordított rajtrácson futamon az első sorból rajtolhat majd – így a magyar versenyző nem szerzett pontot.

2019 és 2020 (előbb Girolami, majd 2 éve Guerrieri) után tehát ismét egy Münnich Honda nyerte meg a szezon első futamát, és első két helyével erőt is fitogtatott a csapat, a Muller-Ehrlacher-Ma sorrendben célbaérő Lynk&Co-k előtt. Michelisz Norbi végül kilencedik lett, míg Nagy Dani a 13. helyen szerzett pontokat.

A pontszerzők: 🏆Girolami🥈Guerrieri🥉Muller-Ehrlacher-Ma-Azcona-Urrutia-Magnus-Michelisz-Bennani-Coronel-Huff-Nagy-(14. Cayrolle- de beugróként nem kap pontokat)-Monteiro-(és Berthon- már ha végül célba érőnek minősítik)

A verseny részletes végeredménye

A második futam 17:10-kor rajtol magyar idő szerint, és élőben (hivatalosan) ismét csak az Eurosport online felületén nézhető, de érdemes szétnézni az interneten, mert az első futamra is lehetett több nyelven streameket találni. 🙂

Címlapkép: FIA WTCR/DPPI
Share on facebook
Facebook | Messenger
Share on twitter
Twitter
Share on reddit
Reddit
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
Email

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.