A hétvégén zajlik a Formula-E berlini fordulója, és az utóbbi napokban már a második fontos bejelentésre derült fény.
Nagyjából a tavalyi szezon vége óta köztudott, hogy a 2021-ben egyéni és csapatbajnoki címet is megszerző Mercedes kilép a Formula–E-ből idén, a Gen2-es éra utolsó idényében. Ma pedig azt is megtudtuk, hogy bajnoksággal régóta szóba hozott és korábban csatlakozási előszerződést is kötő McLaren felvásárolja a németek csapatát.
Aki csak néha néz rá az elektromos széria híreire, talán nem tudja, hogy a korszakváltás egy teljesen új autó és hajtáslánc érkezését is jelenti, a harmadik generációs Formula-E gép pedig elsőre inkább fura, mintsem szép volt a legtöbbünknek. A Mercedes – mint ahogyan korábban a BMW és az Audi – sem vállalta az új hajtáslánc kifejlesztését, így csupán három (vagy ha a HWA idényt is ideszámoljuk, akkor négy) szezon után hagyják el a bajnokságot. Jelenleg is csúcsformában vannak, hiszen Vandoorne monacoi győzelmét követően ismét vezetik mindkét bajnokságot.
A sajtóértesülések szerint a McLaren tokostól-vonóstól átveszi majd a Mercedes csapatát, és Ian James csapatfőnök is a pozíciójában marad. A britek pedig egy jól felépített programot folytatnak a mai bejelentéssel, hiszen a szezon elején léptek be az Extreme E-be is. Zak Brown szavaival élve a versenyzői felállást és hajtásláncot a közeljövőben jelentik be.
🗣 ‘We seek to compete against the best’
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) May 14, 2022
Hear @ZBrownCEO's thoughts ahead of McLaren's Formula E journey ⚡️ pic.twitter.com/wJ1FXzux1x
Mivel Vandoorne korábban is McLaren versenyző volt, én nem lepődnék meg, ha megtartanák. A címvédő de Vries pedig tegnap nyilatkozott egy olyat, hogy ugyan az IndyCar is egy opció számára a jövőben, egyelőre Európában szeretné folytatni karrierjét. Ami a Mercedes partner, és hajtásláncaikat használó Venturi jövőjét illeti, még januárban bejelentették, hogy ők lesznek a Maserati gyári gárdája, segítve az olasz márka visszatérését a nemzetközi motorsportba. Erről a lenti cikkben is olvashattok.
A nagy visszatérés? A következő szezonban indul a Maserati a Formula E-ben!
A McLaren érkezésén túl sem unatkoztak az utóbbi napokban a sorozat követői, hiszen az Andretti Autosport tegnap jelentette be, hogy jövőre a Porsche hajtásláncaira váltanak, továbbá – igencsak váratlanul – az ABT Sportsline is bejelentette a visszatérését. Mivel Christian Abt csapata kvázi egy Audi gyári támogatású gárda, így egy izgalmas kérdés, hogy vajon milyen hajtáslánccal térnek vissza a németek.